Moreno Cabrera inaugura el curs del Servei de Llengües

J. Carlos Moreno Cabrera El Servei de Llengües de la UAB celebrarà l’acte inaugural del curs 2008-2009 el dia 26 de setembre. Juan Carlos Moreno Cabrera, lingüista de la Universidad Autónoma de Madrid, hi farà una conferència que porta per títol: “El multilingüismo y la globalización cultural del siglo XXI”. L’acte tindrà lloc a la Sala d’Actes de la Facultat de Dret a les 10 h.
Juan Carlos Moreno Cabrera és una personalitat destacada en l’àmbit de la lingüística a l’Estat i una de les rares veus espanyoles significades que defensen obertament i amb convicció, i defugint els enfocaments polítics, la diversitat lingüística i el multilingüisme a l’Estat espanyol, i que, alhora, fan una severa crítica a la política lingüística de l’Estat. El seu darrer llibre El nacionalismo lingüístico: una ideología destructiva (2008) n’és un clar exponent. Els interessos de Moreno Cabrera són molt diversos. En destaquen els estudis relacionats amb la tipologia, la classificació, la situació, l’expansió i la desaparició de les llengües del món. També ha dirigit l’adaptació a l’espanyol de The Cambridge Encyclopedia of Language, de David Crystal (Madrid, Taurus, 1994), va ser membre del comitè científic de l’Informe sobre les llengües del món, promogut per UNESCO ETXEA, i actualment és membre del comitè científic de Linguamón-Casa de les Llengües.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *