AUTOAVALUACIÓ📊

Per finalitzar amb aquesta assignatura, he de dir que gràcies a ella he pogut conèixer altres tipus de suport per treballar a l’aula com són la robòtica, les TIC, la wiki… en el qual he pogut posar tots els meus coneixements en aquest blog.

Ha sigut una assignatura molt curta degut a que hi ha hagut molts dies festius pel mig i pot ser m’he perdut altres continguts interessants, però estic contenta amb el que he après i amb el treball realitzat a classe.

Aquest blog finalitza aquí i espero poder continuar aprenent més sobre les tecnologies que es poden fer servir a l’aula.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Envia un comentari

LES TIC🎬

Les tic fan referencia a les tecnologies d’informació i comunicació. En el seguent vídeo podrem apreciar com es la seva utilització dins de les aules ja que diàriament els alumnes accedeixen als mitjans de comunicació, de manera que des de l’escola cal educar-los per aquest ús, cal ensenyar com fer-ho de forma segura i productiva. Es pot treure benefici educatiu, en el moment en que s’incorporen els mitjans de comunicació a les aules, ja que veuran la realitat de la nostra societat i estaran en tot moment informats i actualitzats.

Els mitjans de comunicació han de ser un element present dins les aules, les escoles i en general a l’educació. Es tracta de recursos que incentiven els aprenentatges i que per tant aporten un dinamisme a les diferents sessions. A més, si s’utilitzen com a eina de suport, enriqueixen les metodologies utilitzades alhora que l’alumne aprèn a interpretar i utilitzar els mitjans de comunicació.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Envia un comentari

LA MEVA WIKI🔍

Hola a tots i totes!! Convido a que passeu per la meva wiki en la que faig esment sobre que són les emocions i quines són les principals emocions primàries que tots alguna vegada en pogut presenciar. Aquest és l’enllaç per tal de que veu una zullada:

https://sites.google.com/site/lacomunicaciouab/les-emocions

 Gràcies!!!

Publicat dins de Wiki | Etiquetat com a , | Envia un comentari

BLUE BOT🕹

Què és el Blue Bot?

És un robot que es pot programar de diferents maneres per nens i nenes de 5 a 11 anys. Aquest robot es pot controlar a traves de Bluetooth al qual permet als nens crear les seves pròpies seqüencies de moviment i programació lògica d’una manera divertida i interesant. Consisteix a utilitzar els botons de la carcassa del Blue Bot per aprendre a controlar la marxa endavant, endarrere, girs de 90º, deixar-lo en pausa i parar-lo. El seu objectiu és que els nens puguin crear un programa seguint un passos fàcils adaptats a les seves edats. A més, disposa d’un teclat anomenat TacTile en la que col·locaran targetes en el lector i així crear una programació lineal. No nomes es pot controlar a través del TacTile sinó que a traves de tabletes podran veure com funciona la tecnologia a distancia.

Aquesta pot ser una activitat de classe en la que es col·locaran unes mantes amb dibuixos al terra i se’ls deixarà un Blue Bot amb la finalitat de que creïn una programació ells sols per tal de que aprenguin la tecnologia d’una manera més interactiva.

Publicat dins de Blue Bot | Etiquetat com a , | Envia un comentari

EN BUSCA DE LA FELICIDAD📽

La següent escena que analitzarem és de la coneguda pel·lícula “En busca de la felicidad” una pel·lícula dirigida per Gabriele Muccino i protagonitzada per Will Smith i el seu fill Jaden Smith. En aquesta pel·lícula es reflecteix la realitat de moltes persones que viuen com poden però sempre lluitant per sortir endavant.

Podem observar una llum suau en la que les ombres són més obertes, el contrast és millor i pot semblar que no hi ha il·luminació degut als colors grisos que il·lumina l’escena. El cel està ennuvolat i reflecteix una escena melancòlica en el moment que es produeix una conversa entre pare i fill en la que li transmet un missatge de superació personal i lluita per allò que desitja: “Nunca dejes que nadie te diga que no puedes hacer algo. Ni siquiera yo. Si tienes un sueño, tienes que protegerlo. Las personas que no son capaces de hacer algo por ellos mismos, te dirán que tú tampoco puedes hacerlo. ¿Quieres algo? Ve por ello y punto”.

Publicat dins de Escena pel·lícula | Etiquetat com a , | Envia un comentari

SE BUSCAN VALIENTES💪🏼

Aquest anunci és molt important que arribi a tots els nens ja que parla del bullying. És un anunci dedicat a tots aquells que pateixen o veuen aquestes situacions per tal de que siguin valents i diguin stop al bullying ajudant als altres, per aquest motiu els protagonistes són els nens que canten una cançó de rap escrita per El Langui. Les persones que estiguin interessades poden visitar la seva pàgina web on poden trobar més informació: www.sebuscanvalientes.com

Els angles d’enquadrament que podem trobar són:

  • NORMAL: la càmera enfoca directament els personatges.
  • PICAT: la càmera es troba sobre els personatges per tal de fer-los més vulnerables.
  • CENITAL: en el vídeo es pot observar una escena en la que la imatge es pren des d’un angle perpendicular, de dalt a baix.

Els moviments de càmera són els següents:

  • PANORÀMICA HORITZONTAL: la rotació de la càmera es d’esquerra a dreta i viceversa.
  • CÀMERA EN MÀ: es filma amb la càmera a la mà per tal de fer més creïble l’escena.

Per últim els tipus de plans que podem veure són:

  • PRIMER PLA: és el pla en el qual surt enfocada la cara  dels personatges dels quals es volen veure les seves expressions.
  • PLA AL DETALL: la càmera agafa objectes o parts precises com és el cas quan enfoca les carpetes amb els diferents adjectius d’una persona que pateix abús escolar.
  • PLA GENERAL: és el pla en el que enfoca no nomes als protagonistes sinó també allò que els envolta.
  • PLA MITG: és aquell que només surt el personatges fins la cintura.

 

Publicat dins de Anunci | Etiquetat com a , , | Envia un comentari

USOS EDUCATIUS DE LA WEB 2.0📚

Les web 2.0 porten uns anys formant part del procés educatiu en la qual treballen els centres educatius i els professionals. La web 2.0 no només s’ha d’entendre com una sèrie de programes que s’introdueixen en les escoles per tal de que els alumnes els utilitzin, sinó que ho hem d’entendre més enllà. Podem trobar una sèrie de recursos que formen part i que es poden implantar dins dels procés educatiu del centre o en l’activitat diària dels nens i nenes. En aquest cas podem trobar:

  • BLOGS: els alumnes utilitzen aquest tipus de web 2.0 per tal de reflectir els seus pensaments i coneixements o per publicar els seus treballs i rebr
    e comentaris al respecte.
  • WIKIS:  es pot utilitzar com un espai de comunicació, col·laboració per realitzar i presentar tasques.
  • XARXES SOCIALS I MÓN VIRTUAL: els mons virtuals tenen un gran potencial educatiu degut a que són maquetes en viu, entorns segurs per l’aprenentatge actiu i espais per a la simulació d’assaig i error.
  • YOUTUBE O EINES DE VIDEO: ens permet portar a terme gravacions de vídeos d’un curtmetratge, presentacions, exposicions, entrevistes,,,

Aquestes serien les web 2.0 educatives que més s’utilitzen als centres educatius i que avui dia els nens i nenes saben utilitzar sense cap tipus de problema.

Publicat dins de Usos educatius web 2.0 | Etiquetat com a | Envia un comentari

WEB 2.0💻

Web 2.0, que vol dir aquest concepte?

La Web 2.0 és un concepte que va aparèixer al 2003 fent referència aquells fenòmens socials a partir del desenvolupament de diverses aplicacions en internet. Aquesta paraula està composta per web, on les persones busquen i publiquen informació i, la revolució que va suposar l’aparició dels blogs, les xarxes socials i altres conceptes relacionats. Per tant, la Web 2.0 és només una plataforma per la publicació de continguts en la qual inclouen Facebook, wikis, youtube…

Les xarxes socials han tingut un gran impacte en la societat ja que han aconseguit revolucionar la forma de comunicar-se tant a nivell personal com entre empreses, per tant, es troben molt presents avui dia. Aquestes per una banda, tenen avantatges ja que et permet estar informat de tot el que passa en el món, però també té els seus desavantatges, es pot convertir en una addicció. Això pot provocar que la gent passi la major part del seu temps enganxat a elles, sense adonar-se que al seu voltant hi ha més persones o simplement, que aquest sigui l’únic mètode per a comunicar-se amb els demés ja siguin amics o familiars.

Des del meu punt de vista, considero que les Web 2.0 ens permeten estar comunicats amb aquelles persones que ens envolten, que poden estan lluny i l’únic mètode per saber d’elles és a través de les xarxes. És una eina que està a l’abast de tothom i sempre que se sàpiga controlar el seu ús pot ser un benefici per el nostre dia a dia. Jo tinc Facebook, consulto internet per a qualsevol dubte, utilitzo Amazon per comprar… i he de dir que encara que pot arribar a ser una addició, sempre que no ens deixem influenciar per tot allò que posa en les xarxes socials, no hem de perdre la nostra identitat i ser responsables del nostre ús.

Publicat dins de Web 2.0 | Etiquetat com a | 1 comentari