Com fer videos?

Sempre m’ha cridat l’atenció el fet de saber com es creen els videos tan ben fets que es publiquen a la web.

No pensava que fos tan fàcil, però investigant per la web he trobat una sèrie d’aplicacions per crear videos molt facilment. L’aplicació que jo he utilitzat per crear el meu pròpi video s’anomena Imovie.

Al principi resulta difícil d’utilitzar, i el primer video és una mica liós. Però vaig buscar tutorials per internet de com utilitzar-lo i al final me’n vaig sortir.

De fet, avui en dia és una aplicació que utilitzo bastant. M’agrada fer videos de les vivències que tinc, per exemple, de les vacances d’aquest any, per als aniversaris de les meves amigues, etc.

És una bona manera de recordar les experiències que més ens han agradat i veure’l de tant en tant.

imovie-05-700x393

Autoavaluació

Durant aquests mesos treballant en aquesta assignatura he après que el món de la tecnologia és un món molt ampli i que no només consta de jocs, xats… sinó que hi ha moltes webs didàctiques per a aprendre dins del món de la escola i la educació.

He aprofunditzat sobretot en el tema de com realitzar videos online o a partir d’alguna aplicació, i m’he formulat preguntes com per exemple, com seria el món si ara mateix desaparegués l’internet?.

He pogut respondre a com realitzar un video jo sola, ja que a més a més, per al blog hem hagut de realitzar un video.

Aquests coneixements poden influenciar en el meu desenvolupament professional ja que puc fer ús de pàgines web per a aprendre.

Tot això ho he après investigant per internet, però tot i així a classe la professora ens ajudava. El treball autònom m’ha ajudat molt perquè així puc coneixer millor les meves habilitats i fins a on puc arribar i fer. M’he sapigut organitzar bé jo sola i no he necessitat l’ajuda de ningú. Tot i així, també m’ha agradat molt fer el treball en grup, ja que en el meu grup hem treballat tots els membres i a més a més puc aprendre coses dels meus companys.

De fet, no he trobat res a faltar, trobo que està força complet. Però tot i així, podriem haver  aprofundit més en les webs didàctiques per a l’aprenentatge, ja que només li hem dedicat una entrada al blog.

El que sí que he fet molt bé ha sigut buscar informació ràpida i correcte i realitzar les meves entrades al blog sense cap tipus de problema. M’he sapigut entendre molt bé en el blog, tot i que al principi pensava que em costaria ja que mai n’havia fet un.

Tot i així, sempre es pot millorar i el que jo hauria pogut fer per millorar és fer les entrades al blog una mica més extenses per tal d’aprofundir més.

Per concloure, m’ha agradat fer el blog, ja que és una tasca diferent que no pensava que arribaria a fer-ne mai cap i he après bastant de la web 2.0.

 

 

 

El meu video

Aquí podeu trobar l’enllaç on accedireu directament al video“La naturaleza”

 

Aquest video és titula: “La naturalesa”. L’he inspirat a partir d’una sèrie d’aforismes Resultado de imagen de lechowskide Rafael Lechowski sobre la natura. De fet, els seus aforismes apareixen en el video entre imatge i imatge.

En quant a la música, n’he buscat una de tranquilitzant, on hi podem escoltar sorolls de la naturalesa, com ara el cant dels ocells i el soroll de l’aigua.

Totes les imatges que hi apareixen són fetes per mi mateixa aquestes vacances passades. Són fotografies de diferents llocs d’europa, com per exemple Alemanya, Suissa i França.

Sóc una persona la qual em sento molt agust en ple contacte amb la naturalesa, i com podeu veure aquest és un dels motius pels quals he triat aquesta temàtica.

Per últim, hi apareixen tres videos sobre el riu, els ocells i el cel. Són videos extrets d’una pàgina d’internet sense drets d’autor. Són uns videos molt profunds i ajuden molt a entendre el video.

Imagen relacionada

Comparació Tinker Cat i Edu 365

A l’escola de la meva infància estavem acostumats a treballar freqüentment amb l’edu 365.

És una web per a treballar i aprendre de manera virtual. És molt eficaç i motiva als nens a treballar, ja que és un mètode diferent i més adaptable per a ells.
S’utilitzen diferents colors, diferents tipus de lletra, fotografies… que criden l’atenció de l’infant.

En el meu cas, fora de l’horari escolar feia servir l’edu 365. M’agradava molt pintar i escoltar els contes, sobretot el de Sant Jordi. Avui en dia encara ho recordo, senyal de que em va agradar i en feia ús habitual.

Tot i que la web està més enfocada als infants, és cert que hi ha un apartat de batxillerat i per a professionals. Al batxillerat mai l’he utilitzat, però segur que m’hagués ajudat, ja que em facilita informació i activitats per a practicar.

Resultado de imagen de edu 365

En canvi, la web Tinker Cat s’utilitza per a crear dissenys en 3D. Aquest any és la primera vegada que en faig ús, ja que mai l’havia necessitat. La importància de la web, des del meu punt de vista, la centraria en la creativitat. Pot ser molt útil des de la prespectiva de crear i dissenyar nous objectes, espais… entre d’altres.

Al principi pot resultar complicat de fer servir, però amb la pràctica acaba resultant fàcil, ràpid i útil.

Resultado de imagen de tinker cat 3d

Anàlisi d’una experiència educativa

A l’escola on vaig cursar tota la meva infància s’anomena IE Jacint Verdaguer. És una escola que intenta aplicar a la educació les tecnologies per realitzar un ensenyament més didàctic.

En el meu cas, he viscut moltes experiències didàctiques i educatives alhora en aquesta escola.

Una de les experiències que més recordo avui en dia, són com una mena d’activitats que realitzàvem online. Arribavem a la classe i diposavem d’un ordinador per parella o per a un grup de treball de tres persones. Obríem la pàgina que la mestra ens havia preparat i es basava en una sèrie de preguntes que haviem de treballar amb les persones que estaven al nostre costat. Finalment, sabiem al moment si ho haviem fet bé o malament, però el més important no era això, sinó el fet de treballar en parelles o en grup de tres, ja que aquest fet requereix posar en comú les nostres idees i debatre sobre quina és la correcta o la que més s’aproxima.

Personalment, opino que el fet de poder debatre, compartir, i conversar amb els companys amb els quals tots tenim idees oposades, és molt rellevant i important, ja que és molt fàcil enfadar-nos i creure que únicament la nostre és la correcta.

Resultado de imagen de niños trabajando en grupo

Anàlisi de la il·luminació i del color en la seqüència d’una pel·lícula

Aquest video pertany a una seqüència d’una pel·lícula anomenada Tsunami. En aquest fragment de video podem veure l’impacte del tsunami i el patiment de la gent.

La il·luminació que predomina és una il·luminació natural, ja que l’escena es basa en un espai a l’aire lliure, però a la mateixa vegada també és una il·luminació dura, ja que apareix bastant el contrast en els elements que apareixen en el video per definir bé el que passarà i la por dels personatges.

A mesura que el tsunami comença a invaïr la ciutat la il·luminació dura va augmentant i cada vegada podem veure-hi més el contrast.

A més a més, en el tema del color, en aquesta seqüència podem veure que utilitzen uns colors càlids, per poder representar bé l’espai a l’aire lliure. Tot i així, els colors són bastant càlids, però quan el tsunami invaeix la ciutat, els colors passen a ser més freds, amb la finalitat d’expressar millor el que suposa un tsunami, és a dir, el patiment i la catàstrofe d’emportar-s’ho tot per davant. Al principi del tot, predomina molt el verd clar, el groc… en canvi, amb el tsunami passa a predominar completament el blau fosc i la escala de grisos,  marrons…

Anàlisi d’un video educatiu

 

ANÀLISI DE PLANS, MOVIMENTS I ANGLES

Aquest video és un anunci sobre la reforma educativa a Mèxic, on els professors lluiten perquè sigui possible aquesta reforma i per la seva professió com a mestres.

Aquest anunci no té gaires angles, moviments i plans, però si que en podem destacar alguns. En les dues primeres seqüències utilitza un pla general, ja que podem veure tot el context, i la càmera no té moviment, ja que està fixe en un lloc grabant, tot i que en la primera seqüència, l’angle podriem dir que està una mica contrapicat.

En el troç de la noia que va en bicicleta hi ha un pla americà, ja que al principi si que li veiem els peus perquè van en bicicleta, però a mesura que avança ja no li veiem, i a més a més si estigués de peu la veuriem per una mica més amunt dels genolls. L’angle és frontal i no hi ha moviment de la càmera.

En l’escena del pont hi podem veure un gran pla general, angle frontal també i tampoc hi ha moviment de la càmera.

Hi ha un moment del video en el qual s’enfoquen unes sabates, aquí podem destacar un pla detall, ja que volen destacar les sabates com s’omplen de fang, però la càmera torna a estar estàtica i l’angle també és frontal.

En la següent escena hi ha un pla americà més que general, ja que veiem als nens pels genolls. Hi ha una mica de moviment, ja que s’utilitza una mica de zoom, i l’angle de la càmera segueix sent frontal.

En l’escena de la nena que entrega un treball hi ha un plà americà, l’angle és frontal, però si ens hi fixem molt detalladament podem veure que la càmera fa com una mica de moviment panoràmic horitzontal de dreta a esquerre.

En la següent escena no hi ha moviment de càmera, l’angle torna a ser frontal, però aquí s’utilitza un pla mig, ja que veiem la taula per l’altura de la cintura.

En la part que surt un professor a casa seva treballant en una taula, també és angle frontal, hi ha una mica de zoom en la càmera i s’utilitza un pla americà.

I ja per últim, en l’escena que apareixen uns nens caminant amb la professora, s’utilitza un pla americà, ja que els tornem a veure fins als genolls, la càmera està estatica i hi torna a haver un angle frontal, tot i que una mica contrapicat.

La fotografia

imatge que em representa

ANGLE, PLA I MOVIMENT

Aquesta és la fotografia que em representa. En aquesta imatge vull destacar la fulla, però també hi podem veure una mà que l’agafa.  Està feta per mi, i hi podem veure un angle zenital i un pla general de la fulla, ja que podem veure la fulla sencera.

Per destacar més la fotografia, canviaria el pla general pel primer pla, ja que podria destacar més el seu color i la seva textura. I en canvi, l’angle el mantindria igual, és a dir, en zenital, ja que aquest angle em permet veure tota la fulla de cara.

Si aquesta imatge pogués tenir moviment, estaria grabada fent ús del zoom, ja que l’atenció es centraria únicament en la fulla i d’aquesta manera cada vegada la podriem veure millor i seria més fàcil veure el perquè em representa.

METÀFORA

Amb aquesta metàfora de la fulla he volgut mostrar-me tant com físicament com personalment.

En primer lloc, aquesta fulla és de color verd, i sobretot d’un color verd molt semblant al dels meus ulls. Els ulls són els que ens identifiquen, i és en el primer que ens fixem d’una persona.

En segon lloc, com ja sabem, una fulla està lligada a una branca amb la resta de les fulles, això representa de mi que sóc una persona molt familiar i amigable, és a dir, que m’agrada compartir molts moments de la meva vida amb la meva família i amb els meus amics. Però un altre aspecte important és que la fulla no sempre està lligada a les altres fulles, ja que sempre arriba el dia que cau i és lliure, i així sóc jo, m’agrada compartir molts moments amb les persones que m’envolten però també m’agrada ser lliure i dependre de mi mateixa.

A més a més, una fulla és un element natural, i jo també ho soc, en l’aspecte de que sóc tal i com em deixo veure.

I per últim, si us hi fixeu una mica millor, la mà que aguanta la fulla és una mà d’una nena petita, aproximadament d’uns 6 anys. Això també és un gran aspecte que em defineix molt bé, ja que gran part de la meva vida la comparteixo amb nens petits, ja sigui amb el meu germà, els meu cosins, o les nenes de dansa, i m’agrada molt.

Reflexió personal sobre la Web 2.0

Considero que és molt important saber fer un ús adequat de les noves tecnologies, d’internet, de les rets socials… és a dir, de la web 2.0 en general.

En el meu cas, avui en dia jo faig ús de google, facebook, instagram i snapchat. En les rets socials no tinc cap tipus de problema, ja que considero que sóc conscient del que puc publicar i del que no és adequat per fer-ho.

Intercanvio alguna informació amb els meus amics en aquestes rets socials, com per exemple; imatges, estats i converses.

En canvi, per cercar informació vàlida a google em costa més. Tot i que la informació bàsica i molt comuna si que tinc l’habilitat de trobar-la molt facilment i trobar una bona informació, a l’hora de cercar una informació més complexa a vegades em resulta una dificultat.

També utilitzo constantment internet per realitzar treballs, ja que no em suposa cap gran esforç, perquè és molt fàcil accedir-hi.

De tant en tant també faig alguna compra per internet, però sempre validant que aquesta pàgina sigui fiable i oficial i acostumo a utilitzar alguna pàgina per retocar fotografies.

Un dels meus objectius de l’assignatura seria saber cercar informació vàlida i útil sobre temes no tan comuns.

Competències digitals

“DE LO SÒLID A LO LÍQUID: LES NOVES ALFABETITZACIONS DAVANT DELS CANVIS CULTURALS DE LA WEB 2.0”

La web 2.0 ha creat una informació “líquida” que influeix en la cultura, com podem veure, això és una metàfora per expressar el canvi sociocultural, és a dir, que la vida està en constant canvi. L’internet ha alterat les regles de la cultura, ja que estan desapareixent els objectes culturals que van aparèixer al llarg del segle XX, com per exemple; les publicacions impreses, les sales de cinema…

Les noves tecnologies han accelerat una revolució, com per exemple, la difusió, l’accés a la informació… ha aparegut l’internet, els videojocs, etc. que ens està canviant en molts aspectes, com per exemple, en les comunicacions personals.

Lo digital és una experiència líquida ben diferenciada de la experiencia de consum i adquisició de la cultura sòlida. És una experiència precisa de nous enfocs i models d’alfabetització i aprenentatge.

La web 2.0 és una informació líquida que invaeix la nostra existència, i és una realitat canviant i difusa de nous enfocs com per tenir una definició precisa, però la podem definir com a arquitectura de participació amb intercanvi de dades.

El que si que podem afirmar és que la web 2.0 és una biblioteca universal, ja que la informació de la web és molt abundant. Requereix noves alfabetitzacions als ciutadans del segle XXI per tal de que siguin capaços d’actuar com a persones autònomes, crítiques i cultes en el ciberespai.

Un dels inconvenients de les competències digitals és que s’ha creat una gran intoxicació de la informació, és a dir, hi ha una gran abundància d’informació difosa a través dels mitjans de comunicació i de la tecnologia que fa que el cúmul d’informació sigui confusa per nosaltres.

En la època en la qual vivim s’ha creat una paradoxa, i és que disposem de tanta informació que no tenim capacitat per compendre-la.

La societat de la informació no és precisament la de major coneixement, ja que una cosa són les dades i l’altre és la capacitat d’interpretar-les, donar-lis sentit i significat útil per als nostres propòsits. Hauríem de saber transformar les dades informatives en coneixementi ser un subjecte alfabetitzat dins de la cultura digital.

La informació ha passat a ser la matèria prima d’importants sectors econòmics de la dominada nova economia o capitalisme digital, com per exemple; les compres online. Les indústries de la informació s’estan convertint en un dels sectors estratègics en la producció de la riquesa dels països.

L’alfabetització és molt important, de manera que hem de saber com gestionar la informació i saber com actuar en cada web.

També podem afirmar que la comunicació de la web està reactivant la cultura del telegrama, ja que per exemple, hem canviat el text narratiu per el sms.

És cert que la web 2.0 permet l’ús de rets socials, i això ens facilita el poder estar en comunicació amb els altres. Un exemple clar de ret social és el tuenti, o el facebook, on hi podem intercanviar informació, podem trobar amics i persones amb les quals compartir gustos, etc… Tot i així, les rets socials també tenen ús professional, com la movilització política i social. Un dels inconvenients d’aquestes rets socials que es dona molt avui en dia, és l’exhibicionisme en els joves, els quals haurien de tenir alfabetització i saber que s’ha de publicar i que no és adequat.

El que també ha fet la web és crear una realitat aumentada, ja que es barreja la realitat virtual amb la terrenal.

La web 2.0 té sis dimensions i quatre competències; la instrumental (domini tècnic de cada tecnologia), la cognitiva (adquisició de coneixements i habilitats cognitives), la sociocomunicacional (desenvolupament d’un conjunt d’habilitats relacionades amb la creació de textos diversos), la axialògica (tenir consciència de que les tecnologies de la informació no són neutrals des d’un punt de vista social, sinó que incideixen en l’entorn cultural i polític de la societat), i la d’àmbit emocional (conjunt d’afectes, sentiments i emocions provocats per la experiència en els entorns digitals, és a dir, en els videjocs, la comunicació interpersonal en les rets socials…).

Com a conclusió, podem extreure que la alfabetització és ajudar a les persones a construïr-se una pròpia identitat com a ciutadà autònom, culte i democràtic en la ret. En termes d’educació, si en fem un bon ús, ens pot ser útil per tenir la capacitat d’accedir a molta més informació i ser més cultes.

El principal repte de la web 2.0 és fer que cada persona sigui autònoma i en sàpiga fer un bos ús d’ella.

OBJECTIUS DE L’ASSIGNATURA

L’assignatura de TAC, considero que té com a objectiu tenir una bona alfabetització de la web 2.0, i saber el que és adequat publicar i el que no ho és. També és saber cercar bona informació que ens resulti útil i saber diferenciar la que és bona de la que és dolenta.