Prepareu-vos per la Cursa amb els consells d’un guanyador: en Daniel Gallart

Daniel Gallart va quedar sots-campió en la modalitat de 6km de La Cursa de la UAB el 2013. Només això ja el fa mereixedor d’un lloc d’honor en aquest blog. Però en Daniel ha estat finalista de més curses i competicions i a més d’atleta és periodista: va estudiar Comunicació Audiovisual a la nostra universitat -el seu treball de fi de grau és un documental sobre les dificultats de combinar l’atletisme amb els estudis universitaris-, ha presentat el programa “Planeta Running” a Planeta Deporte Radio i és col·laborador a Onda Cero amb la secció “Saludable” dins del programa “Nits de ràdio”. Qui millor que ell per donar uns quants consells de preparació a la Cursa?

collage-daniel-gallartDaniel, com ha de ser un bon escalfament?

Per començar voldria dir que un escalfament és molt personal. Cada esportista té unes necessitats diferents i es proposa uns reptes eminentment personals. No hi ha fórmules màgiques vàlides universalment. Cada runner ha d’anar trobant la seva rutina. No obstant això, hi ha alguns punts en comú. Si es comença amb uns 15 o 20 minuts de rodatge suau, el cos podrà assimilar l’activitat que s’està a punt de fer. Cal anar ben hidratat abans de l’activitat esportiva amb glops constants i breus. Si bevem pocs minuts abans de la sortida, el nostre cos podria trigar uns vint minuts a assimilar l’aigua. En aquest període de temps, si estem fent la cursa de 6km, és possible que ens trobem en els darrers quilòmetres. En aquest cas, l’aigua que haguem begut no ens serà de gaire utilitat.

Seguidament passarem als estiraments. Són molt delicats. És millor evitar els escalfaments estàtics abans de la cursa. Ajuden a relaxar el múscul i el que volem és activar-lo progressivament. Per això, recomano els dinàmics o de mobilitat articular, en concret els de tronc inferior. Pels atletes més avançats és recomanable acabar els darrers minuts del rodatge amb un ritme una mica més fort. Ens serà d’ajut si volem augmentar la velocitat en els últims quilòmetres.

A continuació, és adient fer exercicis que potenciïn la tècnica. Córrer amb els genolls amunt, o amb els talons al cul, córrer bracejant posant els braços en un angle de noranta graus en relació a l’avantbraç en són alguns exemples. Finalment acabarem amb exercicis progressius de menys a més. Són fonamentals pels últims minuts abans de la sortida, ja que ens preparen per al circuit real, on els canvis de ritme són força habituals.

Ens podries donar alguns consells generals?

Sí, us recomano que no estreneu bambes el dia de la cursa. No sabeu com respondran els vostres peus i podeu passar una mala estona si se us fan butllofes. Us aconsello que esmorzeu dues hores abans de l’activitat, i que durant l’última hora no mengeu de manera abundant. A l’esmorzar eviteu els làctics, són més difícils de digerir. La fruita és un bon aliment, però intenteu menjar allò que acostumeu a esmorzar habitualment. Finalment, a mi em funciona començar suau els primers minuts i anar augmentant al ritme. De vegades he engegat amb un ritme massa alt que no he pogut aguantar. Un cop acabeu la cursa, intenteu rodar almenys cinc minuts i, ara sí, fer estiraments estàtics per reduir el to muscular.

En prenem nota! Per acabar, què va significar per tu córrer la Cursa de la UAB?

Fer la cursa de la teva universitat és córrer en un ambient que coneixes i que t’és familiar. Transmet la proximitat d’una cursa de barri. D’altra banda, a més de la satisfacció d’estar bé amb tu mateix i de sentir-te en forma, aquesta cursa és molt especial. Saps que estàs posant el teu granet de sorra per una gran causa, que podràs córrer amb els teus amics en un ambient que s’ha de viure. Veniu a viure la Cursa de la UAB!

3 comentaris a “Prepareu-vos per la Cursa amb els consells d’un guanyador: en Daniel Gallart

1. Al reglament es menciona el fet de que “només s’admeten gossos pigall”.
    En compliment de la llei 19/2009, del 26 de novembre, crec que seria bo conviar-ho per “només s’admeten gossos d’assistència”.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.