Convivint amb la diabetis

En el dia a dia, les persones afectades de diabetis han de tenir cura de menjar sa, respectar el tractament i fer esport. L’Imma Aymerich, exalumna de la Facultat de Ciències de l’Educació i presidenta de l’Associació de Diabètics de Terrassa, i en Joan Segura, professor jubilat de la Facultat de Ciències de la Comunicació, pateixen respectivament diabetis de Tipus I i de Tipus II, i ens expliquen la seva experiència diària amb la malaltia, que encara avui és incurable.

Una altra visió del dia a dia de la diabetis ens l’apropen els membres de l’equip d’Endocrinologia Pediàtrica de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell. La diabetis Tipus I és una de les malalties cròniques més freqüents en la infància i l’adolescència: cada any, entre 120 i 140 persones menors de catorze anys presenten aquesta malaltia, de les quals de 15 a 20 tenen menys de cinc anys en el moment del diagnòstic. (Font: Generalitat de Catalunya, Departament de Salut, Registre de diabetis de Catalunya)

La Dra. Raquel Corripio, el Dr. Jacobo Pérez i la infermera educadora Imma Gallach treballen conjuntament per, en primer lloc, ajudar a les famílies amb nens diabètics a afrontar la notícia, i en segon lloc, donar-los informació per tal que aquests nens i el seu entorn més proper tinguin en compte les seves necessitats d’alimentació i de tractament.

Els escoltem?