Opinió personal sobre el blog i la wiki

Al llarg de l’assignatura hem treballat amb majoritariament amb el bloc, en el qual, sincerament, m’ha costat mantenir les entrades al dia. Tot així he descobert com, més enllà de les xarxes socials i alguns programes, hi ha molts més programes per aprendre d’una forma molt més alternativa. Especialment m’agradaria destacar l’ús del Tinkercad, un programa del qual mai havia sentit, perquè vaig trobar molt útil i a més era molt més interactiu que altres programes.

Respecte a la wiki, el meu grup i jo vam treballar de forma conjunta i crec que en el que més ens hem esforçat ha sigut en fer el vídeo sobre la pel·lícula. Per descomptat crec que hem treballat força bé i sense gaires problemes.

També crec que aquesta experiència m’ha semblat molt enriquidora pel futur. També ha ajudat a millorar la meva organització i a ser més responsable a l’hora de fer un blog. Tot i així, m’hauria agradat treballar amb més profunditat certs temes però entenc que pel temps que disposàvem, això seria molt difícil.

Video

El video tracta del tema del bullying, que és el maltractament físic i/o psicològic deliberat i continuat que rep un nen per part d’un altre o uns altres, que es comporten amb ell cruelment amb l’objectiu de sotmetre-ho i espantar-ho, amb vista a obtenir algun resultat favorable pels acosadores o simplement a satisfer la necessitat d’agredir i destruir que aquests solen presentar. Aquest problema porta l’exclusió social i marginació de la víctima.

Tipus de Bullying
Podem parlar de diversos tipus d’acos escolar que, sovint, apareixen de forma simultània:
– Físic: empentes, puntades, agressions amb objectes, etc. Es dóna amb més freqüència en primària que en secundària.
– Verbal: insults i malnoms, menyspreus en públic, ressaltar defectes físics, etc. És el més habitual.
– Psicològic: minen l’autoestima de l’individu i fomenten la seva sensació de temor.
– Social: pretén aïllar al jove de la resta del grup i companys.

Característiques del Bullying
– Sol incloure conductes de diversa naturalesa (burles, amenaces, agressions físiques, aïllament sistemàtic, etc.).
– Tendeix a originar problemes que es repeteixen i perllonguen durant cert temps.
– Sol estar provocat per un alumne, recolzat per un grup, contra una víctima que es troba indefensa.
– Es manté a causa de la ignorància o passivitat de les persones que envolten als agressors i a les víctimes sense intervenir directament.
– La víctima desenvolupa por i rebuig al context en el qual sofreix la violència; pèrdua de confiança en si mateix i en els altres i disminució del rendiment escolar.
– Disminueix la capacitat de comprensió moral i d’empatia de l’agressor, mentre que es produeix un reforç d’un estil violent d’interacció.
– En les persones que observen la violència sense fer gens per evitar-la, es produeix falta de sensibilitat, apatia i insolidaritat.
– Es redueix la qualitat de vida de l’entorn en el qual es produeix: dificultat per aconseguir objectius i augment dels problemes i tensions.

Comparació Tinkercad vs Edu365

Resultado de imagen de tinkercad

Imagen relacionada

En la classe de l’altra dia vam treballar amb dos programes educatius molt diferents. Per una banda el primer programa que vam estar manipulant va ser Tinkercad el qual consisteix en fer dibuixos en 3D. Per poder utilitzar-lo cal primer aprendre a utilitzar les seves eines. Per aquest motiu considero que es necessari prestar molta atenció. Per altra banda, vam treballar amb l’edu365, un programa que ens es molt més familiar a la majoria, i per tant en ha resulta més fàcil aprendre a utilitzar-lo.

Quan utilitzabem Tinkercad,  molts hem trobat algunes dificultats a l’hora d’exercir algunes funcions del programa, per altra banda a mi m’ha semblat que això ens ha involucrat molt més en la practica. Tot i les dificultats, al final tots vam aconseguir acabar el dibuix el millor possible. Després de treballar amb el Tinkercad vam estar una estona amb l’edu365, en el qual vam fer un parell de jocs sobre gramàtica. A diferència de l’altre, aquest era molt més senzill i no calia un alt grau de concentració per poder jugar. Com ha inconvenient a això, aquesta senzillesa provoca que els alumnes no s’involucren el suficient i que acabin contestant a les preguntes de forma aleatòria.

En conclusió, tot i que en contingut educatiu, considero que és millor l’edu365 perquè incorpora coneixements didàctics de forma més directes (jocs sobre gramàtica, matemàtiques, cienciès), Tinkercad és millor per poder interaccionar i fer que els nens aprenguin pel seu compte.

 

Usos educatius dels blocs i les wikis

Els blocs i les wikis són dues fonts per poder expressar o trobar informació.


Els blogs es caracteritzen per ser llocs escrits per una o dues persones i en el qual tu puguis expressar les teves opinions i coneixements sobre diversos temes. Els lectors només poden escriure comentaris en les diverses entrades si l’autor ho permet. Escriure un blog permet millorar la nostra escriptura i desenvolupar un estil propi. És un medi per on podem expressar-nos lliurament i comunicar-nos amb altres usuaris que estan d’acord (o no) amb el tema.


Les wikis, per altra banda, és un lloc en el qual moltes persones poden col·laborar per fer una entrada. Els usuaris poden afegir, corregir o modificar coses de l’entrada. En les wikis és necessària la participació de moltes persones que puguin compartir els seus coneixements sobre certs temes. Un desavantatge seria que es necessita molta coordinació per tal de no repetir coses o afegir blasfèmies.

Projecte amb tecnologies a l’aula

La presència de les noves tecnologies a l’aula estan sent impulsades actualment des de diverses escoles. El que es pretén amb això és facilitar l’ús d’aquestes i també trobar una nova forma d’interactuar de forma didàctica.

Un exemple d’això és com actualment a moltes escoles utilitzen tablets o ordinadors en comptes de llibres perquè d’aquest forma l’alumne porta menys pes i a més té al seu abast molta més informació que en un llibre. D’aquesta forma els nens aprenen a utilitzar les noves tecnologies i a desenvolupar-se amb facilitat des de petits. També permeteix fer classes més dinàmiques i fàcils de seguir.

La implementació de les noves tecnologies intenta obrir la porta a una nova forma d’interactuar en l’àmbit pedagògic amb l’alumne.

Personalment, a la meva escola aquests usos no han estat tan presents perquè només de tant en tant fèiem activitats relacionades amb les tecnologies.

Analisi d’una escena de pel·lícula

En aquesta escena de “El niño con el pijama de rayas”, ens mostra com els pares del Bruno busquen al seu fill, qui ha entrat al camp de concentració i està a punt de ser incinerat. Durant la primera part de l’escena observem petits plans que juntament creen la sensació d’inseguretat i indefensió dels presos i el nens. S’intercala un PPP (primeríssim primer pla) de les mans dels nens que significa com tots dos es recolzen mútuament. A més ens mostren els presos amb cares d’angustia i desesperació. Per una banda, per mostrar els presoners, el director utilitza un angle en picat, amb la qual ens vol transmetre el sentiment d’indefensió. Per l’altra, quan ens vol mostrar al guardia incinerant als presos, utilitza un angle contra picat, intentant mostrant una mica de superioritat d’aquest respecte als altres. Cal destacar la sombra dura que dona una sensacio més marcada amb una impressió més forta. A continuació ens mostres un pla detall de la porta, la qual simbolitza la mort.

A la següent escena veiem al pare del Bruno que busca desesperat al seu fill. Es un travelling que segueix la trajectòria del pare. També trobem un travelling d’apropament quan l’home observa com els llits del presos estan buits i s’adona que es molt probable que hagi anat a les cambres de gas. Seguidament veiem a la mare del Bruno amb un primer pla que desconsolada plora davant la valla de ferro. La càmera fa un un travelling vertical i utilitza un angle en picat. Això ens pot fer interpretar que ella també es un esser igual d’inferior que els jueus incinerats. Desprès també veiem en primer pla al pare, qui ha deixat de buscar al seu fill, i que s’adona de la desgracia que ha ocorregut això com que ell també es culpable.

Per últim tornem a veure la porta que s’allunya poc a poc i ens mostra el vestuari, on havien deixat la roba els presos abans d’entrar, buit.

Spot publicitari

El spot publicitari al principi utilitza diversos plans entre els quals destaca com s’alternen el pla detall i l’americà. El pla detall es pot veure en moltes ocasions quan observem el que havia robat el nen, quan l’home decideix pagar les medicines robades, quan la filla de l’home li dóna menjar al pare, etc. Aquestes petites escenes remarquen com l’home sempre està disposat a ajudar a tots aquells que ho necessiten. Més endavant quan la filla observa la cuina on treballava el seu pare, hi ha un moment en el qual utilitza el zoom per remarcar l’atenció de l’espectador. Respecte a l’angle utilitzat, al principi es tracta d’un contra picat que demostra la indefensió del nen davant el món adult.

En la major part del spot no apareix molt diàleg sinó que entenem com se senten gràcies a les seves expressions i accions, com quan el metge li paga la tarifa de l’hospital a l’home.

Al final el director utilitza la càmera lenta per explicar com el nen del principi s’havia convertit en un metge i intercala imatges del passat amb el present.

Tot el video la iluminacio és bastant fosca amb colors calids que acompanyen als sentiments dels personatges.

Significat

En aquest spot publicitari el que ens intenta transmetre que donar és sempre el millor que hi podem fer. En aquest anunci ens mostra com un dia un home li paga unes medicines a un nen que les havia robat. 30 anys més tard el mateix home, qui segueix sent generós amb els més desafortunats, té un atac que i no pot pagar les despeses de l’hospital. Al final aquestes despeses han sigut pagades pel metge qui resulta ser el mateix nen que un dia el senyor li va pagar les medicines.

Amb aquest spot ens transmet el sentiment que tot el que fem serà recompensat en el futur i que mai hem de ser garrepes amb el que tenim sinó que el millor que podem fer és compartir, i d’aquesta forma aconseguir un món millor. És una mostra clara de la importància de la generositat que podem brindar cap als altres, i com repercutim a la seva vida.

Fotografia sobre mi

Sin título

Plans i angles

En la imatge de la meva habitació vaig utilitzar un pla en picat i general, perquè aquesta angulació em permetia mostrar una major part de l’habitació. No hi ha cap objecte que ressalti ni on se centri tota l’atenció, perquè el que intento és abarcar el màxim de l’habitació. He utilitzat una llum natural que il·lumina lleugerament l’habitació. Hi predominen els colors càlids (el llit, la paret groga, etc.) i això sumat amb el fet que es tracta d’una petita habitació remarca la sensació d’intimitat.

Per què he triat aquesta fotografia?

El que intento transmetre amb aquesta fotografia és plasmar el meu jo més personal, perquè considero que és un dels llocs que millor ho fa. La raó per la qual vaig triar aquesta imatge és perquè passo molt temps aquí i forma part del meu dia a dia. L’habitació abans era del meu avi i després de morir ell va estar un temps buida fins que finalment vaig poder instal·lar-me. Em va costar perquè des de petita el meu avi m’havia criat i sempre estava amb ell. La seva habitació s’ha convertit en un medi per poder recordar-me sempre d’ell. Tot i que no es pot veure, tinc molts llibres de la meva germana a la meva habitació demostrant, una altra persona molt important per mi. A través de la fotografia també volia demostrar com no sóc gaire ordenada, ja que sempre deixo les sabates o la roba en qualsevol lloc. Tot i així és una habitació petita, és un lloc on puc relaxar-me i on em sento molt a gust.

Reflexió sobre la web 2.0

La web 2.0 forma part de la nostra vida i és molt útil en el nostre dia a dia. La utilitzem tan sovint per buscar informació, mirar vídeos, o xatejar amb algú. Ens trobem a l’era de la informació on moltes coses que fem estan relacionades amb les tecnologies. Tots estem connectats a totes hores i en qualsevol lloc, i per aquest motiu també han sorgit problemes com addicció i dependència del mòbil.

Personalment crec que els meus usos sobre la web 2.0 és bastant responsable. Normalment utilitzo per buscar informació a l’hora de fer deures, quan estic avorrida per escoltar música o veure pel·lícules o series, així com relacionar-me amb altres. Les xarxes socials que més utilitzo són WhatsApp, Instagram, Facebook i Snapchat. En aquestes comparteixo fotografies i em comunico amb els meus amics o amb la família que viu lluny.

Tot i així, amb aquesta assignatura m’agradaria aprendre a utilitzar altres eines i programes amb els quals no estic gaire acostumada com l’exel o d’altres que desconec el nom.

De lo sólido a lo líquido: las nuevas alfabetizaciones ante los cambios culturales de la Web 2.0,Area M. Pessoa

El text ens parla de com actualment la informació és molt inestable i com la Web 2.0 ha canviat molts aspectes de la nostra vida actualment perquè aquesta és un gegantesc puzle de peces informatives connectades hipertextualment. Però encara que tinguem al nostre abast una gran quantitat d’informació, encara no posseïm una capacitat per poder processar tots aquests coneixements. Per tant la societat de la informació no significa necessàriament una societat de major coneixement. També l’aparició d’Internet, els mòbils o diferents eines digitals, han canviat les nostres formes de socialització i ens possibilita poder tenir experiències cada cop més reals. Especialment les xarxes socials que s’han convertit en una forma de comunicació però també una forma per adquirir coneixements. Per aquest motiu el text ens proposa unes competències i habilitats a desenvolupar en el subjecte alfabetitzat:
– Competències instrumentals
– Competències cognitiu-intel·lectuals
– Competències socioculturals
– Competències axiològiques
– Competències emocionals

Com utilitzo la Web 2.0?

Personalment la meva forma d’utilitzar internet és principalment dedicada a les xarxes socials i per buscar informació. Per tant intento adquirir uns coneixements cognitiu-intel·lectuals i sociocumunicacional que em permeten posseir coneixement aprendre a utilitzar de forma intel·ligent la informació tant per a accedir-hi, atorgar-li significat, analitzar-la críticament i reconstruir-se personalment; i també competències emocionals com serien les xarxes socials que em permeten expressar-me i a la vegada comunicar-me amb altres.

Objectius de l’assignatura

Personalment crec que a partir de l’assignatura CiE2, el que es pretén és que desenvolupem el nostre ús sobre les noves tecnologies, que aprenem a utilitzar nous programes, així com coneixem com es produeix la creació d’un blog.