El meu petit racó

Altre lloc Blogs.uab.cat

jul. 01 2013

Portafolis del pràcticum

Posted in General by Jordina |

Tot i que he tingut problemes amb el bloc per a poder-hi entrar, finalment ho he aconseguit.

Aquí us deixo el meu portafolis del pràcticum amb un enllaç del dopbox perquè el PDF pesava massa (gràcies Maria Llevat per ensenyar-ne a fer-ho a aquestes hores!).

 

Moltes gràcies a tots!

Portafolis Practicum

 


No hi ha comentaris

juny 10 2013

Quin temps farà demà? Proposta d’activitat amb una eina del web social

Posted in General by Jordina |

La previsió del temps

mapa4

Aquesta és la nostra proposta d’activitat on fem ús de l’eina de web social Woices. L’objectiu és que els alumnes facin, gravin i comparteixin en xarxa una predicció meteorològica.


No hi ha comentaris

març 06 2013

Intercomprensió lingüística i les noves tecnologies.

Posted in General by Jordina |

Comparteixo una nova reflexió i punt de vista sobre la intercomprensió i les noves tecnologies.

LA INTERCOMPRENSIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES

intercomprensió i noves tecnologies


No hi ha comentaris

març 05 2013

Blog

Posted in General by Jordina |

IEC ha afegit la paraula “blog” (compte, amb “g”) al seu diccionari, tot i que fins fa quatre dies el terme s’havia adaptat al català amb la forma “bloc” (amb “c”). Què en penseu?


No hi ha comentaris

març 03 2013

El meu dia a dia al CPNL

Posted in General by Jordina |

Bufff Estic carregada de feina. Així que fins els dia d’avui no he pogut penjar l’entrada sobre les meves pràctiques. De moment, estic molt contenta!

 

–          Dilluns, 18 de febrer (9-13h)

Primer dia de practiques. La Teresa, la meva facilitadora em va presentar a tot el personal que serien els meus companys i instructors. Em va donar el dossier que em servia d’introducció a la feina del CNL. M’hi va adjuntar la memòria del 2011 de la delegació d’Horta-Guinardó, on estic destinada.

Vaig quedar molt contenta.

 

–          Dimecres, 20 de febrer (9-13h)

Introducció al servei d’ensenyament: mòduls, modalitats, programes i programacions. Molt interessant, no m’esperava que tot fos tan pautat.

Durant les dues últimes hores, vaig estar amb en Joan Pla fent proves de nivell. Vaig quedar molt contenta, cada dia em pregunta què tal em va tot i un cop acabada cada proba de nivell oral em preguntava a on els situaria. A causa que només faig classe a dones analfabetes o amb molt poc nivell, aquestes persones em semblaven que tenien un gran domini. En Joan em va fer veure que no era pas així. Em va trencar tots els meus esquemes, la veritat.

 

–          Divendres, 22 de febrer (9-13h)

Introducció al SAFD. Cursos bàsics (acolliment). La meva companya i instructora Anna Meda em va introduir a aquest tipus de cursos i em va estar assessorant sobre el material didàctic. Va ser molt profitós. Estava preocupada perquè pensava que en una hora ho tindria tot fet, però, realment, vaig estar les quatre hores “remenant” tot tipus de material.

 

–          Dilluns 25 de Febrer (9-13h)

Introducció al servei d’assessorament  amb l’assessora Lluïsa Domènech: els seus criteris de revisió, l’autonomia, els plans de normalització lingüística per a les organitzacions, etc. Al no saber que existia aquesta opció, em va sorprendre tot. Ho trobo molt enriquidor i profitós, encara que crec que se n’hauria de fer molta més difusió, ja que crec que no tothom coneix aquest tipus de servei.

 

–          Dimecres 27 de febrer (9-13h)

La dinamitzadora Montserrat Casabó em va introduir al servei de dinamització: els objectius els destinataris, programes, convenis i acords de col·laboració; així com els programa VxL i els comerços adherits. A les deu del matí, la professora Margaret Rovira, em va comentar que la classe del dilluns que tindré amb ella potser la trobaré una mica avorrida ja que és una observació d’un B3 que estarà d’exàmens; així que em va proposar d’anar-hi aquell dia. La classe va ser molt divertida i em va sorprendre molt que la gent fos tant espavilada. Fins i tot em va fer llegar algun text a mi per tal que els seus alumnes no s’acostumin només a la seva veu.

 

–          Divendres 28 de febrer (9-13h)

Vaig anar al Centre Social de Sants amb la professora Àngels Payró a veure un B1. Tot i que jo també sóc docent d’un B1, hi ha molta diferencia de nivell i d’aptituds d’aprenentatge entre tots dos grups. Era un grup molt maco i disposat a aprendre. Van estar fent diàlegs entre ells i van fer l’apartat de la família. Hi havia un noi japonès que li agradava molt aquest apartat (Japó és un país que li dóna molta importància al tema de la família), el qual no parava de preguntar la relació que tenien entre els diferents familiars. Per exemple: com es diu el germà del meu avi, com es diu el pare del meu gendre, etc.

Li va fer molta gràcia que jo també sàpiga alguna cosa de japonès, de manera que si no acabava d’entendre alguna explicació, em demanava la relació que tenia amb la seva llengua.

Era un grup molt espavilat i molt propers entre ells.


1 comentari

febr. 16 2013

Intercomprensió lingüística i tecnologies M44

Posted in General by Jordina |

Aquí us passo la meva conclusió sobre la intercomprensió lingüística. És curiós el temps que he estat estudiant japonès, ara ja sabria portuguès i francès. En fi… Sempre hi estic a temps!

Bon cap de setmana a tothom!

 

(El dilluns us porto els videos de la classe de la Carme Bové).

La intercomprensió lingüística


No hi ha comentaris

febr. 15 2013

Prejudicis lingüístics M43

Posted in General by Jordina |

A l’assignatura M43 “Desfer els prejudicis lingüístics” hem tractat, tal i com indica el nom de l’assignatura, els diferents tipus de prejudicis lingüístics, quin impacte tenen a la societat i els diversos arguments per tal de contrarestar-los.

A partir d’unes preguntes hem fet una petita recerca, de la qual n’he extret algunes conclusions:

  1. Reflexionen molt el que volen dir, tot i que, en teoria, haurien de ser respostes immediates.
  2. Sovint, la gent pensa alguna cosa però en contesta una altra per por a l’error o al ridícul.
  3. Jo mateixa tenia el prejudici que la gent que no estudia aquest camp lingüístic sol tenir molts més prejudicis del que en realitat tenen.

Anem a mirar una mica més les dues primeres conclusions: com menys implicació tenen amb el tema (sol ser una persona gran sense coneixement del tema) més intenten reflexionar sobre el tema; les persones més joves (amb un cert coneixement del tema), en canvi, responen de manera més ràpida i espontània. Així mateix, en tots dos casos, els parlants observen el seu entrevistador esperant una confirmació. En alguns casos m’ha fet la impressió que contestaven que no a tot (hàbilment s’havien adonat que tot eren prejudicis), tot i que potser pensaven que sí.

Per altra banda, m’ha sorprès la gran quantitat de gent que ha respòs “depèn..”, “per a mi…”, tal i com hem contestat molts dels estudiants del MECAL.

P.ex: la llengua japonesa és més difícil que la francesa.

Resposta genèrica: Depèn. Per a mi sí, perquè la meva llengua és molt diferent a la seva, però, possiblement, per a qui li sigui propera no li passarà el mateix.

Curiosament, els parlants que han respòs positivament envers els prejudicis, són persones menors de 40 anys. Així doncs, potser podríem especular d’una clara consciència dels prejudicis lingüístics, de la diversitat i de la igualtat d’estatus de llengües en aquestes persones de menys de 4 dècades.

En conclusió, tractar els prejudicis lingüístics de manera positiva és un mecanisme per tal d’atreure nous aprenents a aprendre una diversitat més àmplia de llengües.


1 comentari

febr. 01 2013

Mòdul III

Posted in General by Jordina |

Després de molts problemes per a penjar el document, per fi ho he aconseguit.

La veritat és que ha portat molta feina, però realment totes les 3 activitats ja les havia creat jo a la meva classe de les inicials (amb nivell molt molt baix).

Són unes noies que realment els hi agrada molt fer diàlegs i agafar diversos rols.

Així doncs, podriem dir que és una petita memòria de la meva sessió sobre els restaurants (amb algunes coses modificades).

Espero que us agradi!

Us deixo els enllaços!

Jordina

activitat 1

activitat2

activitat 3

FITXES ALUMNAT


No hi ha comentaris

gen. 21 2013

Cultura i Civilització Catalanes per a estrangers

Posted in General by Jordina |

Fa cosa d’un mes ens van impartir una classe totalment diferent a les que haviem fet fins ara: Cultura i civilització catalanes per a estrangers. Pau Sanchis ens va relatar la seva experiència a la universitat de Zadar (Croacia).

Realment, la classe em va canviar totalment el punt de vista sobre la concepció que creia que tenen els estrangers sobre la cultura catalana.

Ara em sento estúpida per haver pensat que la cultura catalana és invisible fora de Catalunya. Per què si jo vaig aprendre japonès per tal d’entrendre la cultura, les sèries de televisió, etc. ells no poden ser el mateix? Qui sap si per ells el català els hi pot ser útil per entendre l’arquitectura catalana (Sagrada Família, Parc Güell, etc,) o entrevistes del Barça.

És més, plantejar coses emblemàtiques de Catalunya (Barça, arquitectura, sardana, etc.) pot ser un bon mètode per atraure l’atenció.

Ara bé, què seria millor? Plantejar inicialment només Catalunya o els Països Catalans? Per una banda, crec que tenir en compte tot el territòri seria complicar-els-hi molt la vida (d’entrada); però per altra banda, crec que parlar només de Catalunya seria vendre un missatge que no és.

Sincerament, penso que és un projecte molt ambiciós que cal tractar-lo de la forma més minuciosament possible.


No hi ha comentaris

des. 31 2012

Projecte de llengua (M2)

Posted in General by Jordina |

Benvolguts, us presento el meu treball del mòdul 2. La veritat és que ha estat un treball molt enriquidor i penso dur-lo a terme aquest mateix semestre.

Espero que us agradi!

Projecte de llengua (M2)


1 comentari

Next »