Excavacions arqueològiques de Iulia Líbica – Llivia

Aquesta web recull les intervencions arqueològiques dutes a terme a la ciutat romana de Iulia Libica – actual Llívia, en les quals participa l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de 2013, s’està duent un projecte d’investigació a la zona de les Colomines A, a on es localitza un edifici singular, que s’ha identificat amb el possible fòrum de la ciutat.

Les Colomines (Llívia)

S’està intentant delimitar l’edifici singular en una zona actualment urbanitzada, fent servir nous mètodes (p.e. geofísica, LIDAR) i excavacions puntuals en àrees públiques i privades amb l’objectiu de recuperar, en la mesura del possible, aquest espai.  Les primeres excavacions del jaciment les ha dut a terme l’arqueòleg Jordi Guardia com a part d’una sèrie d’intervencions preventives a la part alta del municipi. Des del 2013, el projecte es completa amb la incorporació de dues institucions de recerca arqueològica com són  l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i la Universitat Autònoma de Barcelona, amb els seus investigadors: Josep Guitart, Oriol Olesti i Cèsar Carreras.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 comentaris a l'entrada: Excavacions arqueològiques de Iulia Líbica – Llivia

1. Ricard EScayola diu:

Hola a tots, us deixo els meus comentaris degut a la presentació que esteu fent de les trovalles. Com tot avança tant ràpid heu de pensar la manera de que això tingui més difusió que tant sols la UNI, els professionals i els amics familiars i col.legues. Per tant us animo a que penseu en una “PRESENTACIÓ” animada, lo del 3 D em sembla molt bona idea Noemi, però ho heu de combinar amb les noves tècniques de 3D de les ulleres virtuals a través del mòvil per exemple. Poseu el blog i posts a les revistes de mass media, als coles normals, feu difusió, ara això és molt ràpid. Compartiu amd d’altres universitats a l’extranger, sobretor USA/UK, Canadà, Australia,.. així que el blog s’ha de poder veure en Català, Castellà, Anglès, al menys,… feu coses conjuntes amb col.legues com per exemple un dels centres arqueològics més importants i reconeguts és el Crusafont a Sabadell, feu unes jornades per nens, que puguin veure la professió que teniu i el que feu,… Jo soc dels que està convençut de que coneixent molt bé el nostre passat tindrem un gran futur. (Us deixo l’eslogan de franc, sempre que la Noe estigui d’acord en fer-lo servir per aquests menesters).

2. Olga diu:

Una meravella tot el que s’està trobant. Em sembla difícil aquesta excavació per q tenen poc espai lliure, està envoltada de cases i de l’església. Es molt maco veure’ls excavar i notar la il·lusió que tenen, professors, investigadors i estudiants. ¡Endavant!

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.