Del 5 a l’11 de desembre (pla de treball de la 7a setmana)

Activitats amb el Parla.cat

Intermedi 3

Unitat 1. Treballar per viure o viure per treballar

  • Bloc 1. Vocabulari del món laboral (1.10, 1.11, 1.13 i 1.14).
  • Bloc 2. Comprensió lectora (2.2).Pronoms febles: els complements circumstancials (2.3, 2.4); la substitució dels circumstancials, els complements de règim verbal i l’atribut (2.5, 2.6 i 2.7).
  • Fonètica i ortografia: repàs de la vocal neutra, casos generals i excepcions (1, 2, 4 i 7).
  • Activitats d’avaluació (4 i 6).

Unitat 2. A pagès

  • Bloc 1. Conjugació de verbs irregulars (1.11). El gènere dels noms: casos conflictius i poc coneguts (1.12). Mots compostos: vocabulari (1.13 i 1.14)
  • Fonètica i ortografia. La o i la u en síl·laba àtona (2, 3, 4, 6 i 8).
  • Activitats d’avaluació (3, 4 i 6)

Tasques i activitats

  • Expressió escrita. Redacteu-ne un text de presentació seguint l’enunciat d’aquesta tasca (Text de presentació. Coneguem-nos). Envieu-me’l per correu electrònic en un arxiu adjunt.
  • Expressió escrita complementària. Podeu redactar el perfil de l’heroi o l’heroïna que heu presentat a classe i enviar-me’l per correu electrònic també.
  • Encara sou a temps de presentar els vostres herois i heroïnes a la propera classe. No hem acabat amb els reconeixements 🙂

5 de desembre, 6a classe

  • Comencem expressant desitjos i practicant alhora el present i l’imperfet de subjuntiu (m’agradaria que casa meva…/ voldria viure en una ciutat que...)
  • Resolució de dubtes sobre el que heu treballat les dues últimes setmanes. Pla de treball de la cinquena: perquè/ ja que/ com que; ordres i instruccions (imperatiu, present de subjuntiu); ortografia de la b/p, t/d, c/g; antònims i derivats. Pla de treball de la sisena: repàs de verbs regulars, repàs de pronoms febles de complement directe i complement indirecte…
  • Correccions dels decàlegs i instruccions, missatges de correu electrònic: (Comentari dels correus i instruccions). Revisió dels textos (segona versió?)
  • Expressió oral. Presentació dels nostres herois i heroïnes.
  • Hem fet les dues primeres activitats de verbs irregulars. Les continuarem a classe la setmana vinent.
  • Presentació del pla de treball de la propera setmana.
  • Hem acordat recuperar la classe del 28 de novembre el dia 30 de gener de 2019. Comptem programar alguna classe extraordinària algun divendres de gener (les fixarem el dimecres 9 de gener). També hem establert que durant les vacances de Nadal fareu un examen de repàs amb el format de la prova interuniversitària (a casa) i el corregirem a la tornada.

 

Del 28 de novembre al 4 de desembre, el pla de treball de la 6a setmana

Encara que avui no hem tingut classe, teniu a punt un pla de treball per a la propera setmana

Parla.cat

  • Intermedi 2. Unitat 5. Un solar per al veïnat
    • Bloc 1. Els noms col·lectius  (1.5). Repàs de pronoms febles de CD i CI, el pronom en i el complement del nom (1.8, 1.10 i 1.11). Adjectius per valorar propostes, vocabulari (1.19)
    • Bloc 2. Aspectes importants en la redacció de cartes formals (2.2, 2.4). L’estructura de les cartes formals (2.5, 2.9).
    • Continguts de fonètica i ortografia. Les abreviatures més freqüents (3)
    • Activitats d’avaluació (2)

Tasques i activitats

  • Repassa (si et cal) la conjugació dels verbs regulars. conjugació dels verbs regulars / model de correcció de la conjugació dels verbs regulars/ conjugador de verbs en línia
  • Expressió escrita. Redacta un anunci d’una oferta de feina (que t’agradaria trobar publicat en algun diari o web). Després, escriu un correu electrònic als responsables de la selecció de personal del lloc de treball de l’anunci en què demostres el teu interès per la feina i destaques els elements que et converteixen en un bon candidat per al lloc de treball. (Em podeu enviar per correu electrònic l’anunci i la carta en un mateix document, estertur.sdl@gmail.com).
  • Ortografia i vocabulari. Pots repassar tots els continguts d’ortografia que hem treballat fins ara (a/e i o/u en síl·laba àtona, accentuació, b/p, t/d, c/g…) amb els dictats en línia de nivell intermedi.

 

28 de novembre, classe anul·lada

La classe de demà queda anul·lada. El proper dia de classe (5 de novembre) fixarem un dia per recuperar-la.
 
Si teniu qualsevol dubte us podeu posar en contacte amb mi per correu electrònic (estertur.sdl@gmail.com)
 
Demà (dimecres 28) seré al meu despatx en horari de classe. Si voleu fer una tutoria, aviseu-me per correu electrònic o passant pel despatx de la Secció de Català (edifici del Servei de Llengües).
 
Disculpeu les molèsties.

Del 21 al 27 de novembre. El pla de treball de la 5a setmana

Activitats a Parla.cat

Unitat 3. Aprendre a aprendre

  • Bloc 2. Repàs de pronoms interrogatius (2.5); les conjuncions causals perquè, com que, ja que (2.11); Instruccions, consells i recomanacions, l’ús de l’imperatiu i el present de subjuntiu en les ordres i instruccions (2.13, 2.14, 2.15)
  • Activitats de fonètica i ortografia. Ortografia de les oclusives: b/p, t/d, c/g (4, 5, 6, 7 i 9)
  • Activitats d’avaluació (4, 5 i 6)

Unitat 4.  Unes vacances amb els amics

  • Bloc 1. Fer propostes; concordances de temps verbals: l’ús del subjuntiu  (1.4, 1.5); lèxic: els antònims (1.7, 1.8); lèxic: els derivats (1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 1.13)
  • Activitats de fonètica i ortografia. La m, la n, la ny (3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9).

Activitats i tasques

  • Expressió escrita. Text instructiu. Escriu una llista de 10 recomanacions i penja-la al tauler de les instruccions. Temes possibles: recomanacions i consells per aprendre una llengua (o català, concretament), un decàleg per ser feliç, per viure sense estrès, per educar els fills, per visitar un país, per dur una vida sana, per trobar parella, per fer un bon ús de la tecnologia digital… Tria el tema que vulguis i escriu el teu decàleg. És molt important que utilitzis la 2a persona del plural en les instruccions (per exemple: apagueu el mòbil una hora abans d’anar a dormir…)

 

  • Expressió oral. Prepara la teva intervenció al programa de ràdio Els nostres herois i heroïnes. Cal que presentis davant del grup el personatge que vols homenatjar i reconèixer i expliquis per què. En aquesta intervenció has de fer una breu biografia/retrat de la persona i justificar per quin motiu l’has triat. Dimecres vinent farem les intervencions a classe. Pots portar un guió de la teva intervenció.

21 de novembre, 5a classe

  • Comentari de dubtes sobre el que heu treballat aquesta setmana a Parla.cat: o/u en síl·laba àtona, els temps verbals del passat (passat simple), vocabulari de caràcter, el verb deure per expressar probabilitat
  • Treball d’un fragment literari: El futur
  • Hem introduït un dels temes forts del curs: els verbs. Hem començat repassant en quins casos utilitzem cada temps verbal (verbs_dates) i també la conjugació d’alguns verbs regulars (especialment el present i imperfet de subjuntiu; pàg 1 del repàs de verbs).

del 14 al 20 de novembre. Pla de treball de la 4a setmana

Unitat 4 (Intermedi 1). Fem comèdia

  • Bloc 1. Vocabulari per valorar espectacles i expressar opinions (1.5); el gènere i el nombre de l’adjectiu (1.6).
  • Bloc 2. Preposicions per indicar temps i lloc (2.4).
  • Activitats de fonètica i ortografia: o oberta i o tancada, o/u en síl·laba àtona i ortografia de b/v. Totes

Unitat 1 (Intermedi 2). Alegria! És festa major!

  • Bloc 1. Locucions prepositives de lloc (a prop de, al voltant de…) (1.9)
  • Bloc 2. Frases fetes en els eslògans (2.8).

Unitat 2 (Intermedi 2). Biografies. Quin personatge en Josep!

  • Bloc 1. Biografies, temps verbals del passat i expressions temporals (1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7 i 1.9).
  • Bloc 2. Vocabulari dels trets de caràcter, sensacions i emocions, frases fetes (2.4, 2.8, 2.9); la perífrasi de probabilitat, el verb deure (2.11).
  • Activitats d’avaluació (1, 2, 3, 5 )

Tasques

  • Expressió oral. Prepara la teva intervenció al programa de ràdio Els nostres herois i heroïnes. Cal que presentis davant del grup el personatge que vols homenatjar i reconèixer i expliquis per què. En aquesta intervenció has de fer una breu biografia/retrat de la persona i justificar per quin motiu l’has triat. Dimecres vinent farem les intervencions a classe. Pots portar un guió de la teva intervenció. (ajornat a la classe del 28 de novembre)

 

  • Expressió escrita. Fes una altra intervenció a la nostra web de contactes; en aquest cas, consisteix a escriure una resposta a l’anunci d’un company o companya. Potser els vostres personatges han trobat la seva mitja taronja 😉

 

  • Dictat en línia. Repassa l’ortografia de les vocals a/e en síl·laba àtona fent algun dictat. No t’oblides de llegir l’apartat fem memòria. Aquests dictats també t’aniran molt bé per ampliar vocabulari.

 

14 de novembre (4a classe)

  • Resoldre dubtes sobre el que heu treballat aquesta setmana al Parla.cat: vocabulari i estructures per descriure persones, ortografia de la a i la e en síl·laba àtona, el gènere i el nombre de l’adjectiu i el substantiu, accentuació de la e
  • Expressió oral. Descrivint persones.
  • Comentari de les descripcions del web de contactes
  • Activitat de repàs de morfologia del nom i de l’adjectiu
  • Expressió oral. He llegit

3a setmana, del 7 al 13 de novembre. Pla de treball

Unitat 3 (Intermedi 1). Busco la meva mitja taronja

  • Bloc 2. Comprensió oral, presentació d’estructures i vocabulari (2.3); estructures i vocabulari per fer descripcions de persones (2.5, 2.6);  accions quotidianes, conjugació de verbs (2.11); els pronoms reflexius (2.13);  les preposicions en, amb (2.13, 2.14); expressions temporals (2.15); morfologia del nom: gènere (2.17), nombre (2.19, 2.20), vocabulari de les relacions familiars (2.18).
  • Activitats de fonètica i ortografia: la vocal neutra (a/e en síl·laba àtona);  l’ accentuació de la e. Totes.

Tasques

  • Web de contactes. Entra al tauler i escriu un anunci per a un web de contactes d’un personatge de ficció (o no). Ha d’incloure una descripció de la persona i també del tipus de relació o de persona que busca. No t’oblidis d’indicar el nom del personatge, però també el teu nom.