Tancament del curs. Classes i exàmens

Us recordo les dates que hem acordat amb relació al tancament del curs a continuació:

  • 20 de gener de 12 a 14 h. 11a classe (recuperació de la classe pendent del novembre).
  • 22 de gener de 12.30 a 14.30 h. 12a classe (última del curs)
  • 29 de gener de 12.30 h a 14.30 h: examen escrit d’avaluació del curs (tasca d’expressió escrita i àrea de gramàtica i vocabulari) i examen oral (de 12 a 12.30 h i de 14.30 h a 15 h).
  • 3 de febrer de 12 a 13 h. Resultat i revisió de l’examen final.

Els que us vulgueu presentar a la prova oficial, cal que us hi inscriviu a la Secretaria del Servei de Llengües del 8 al 20 de gener (informació de la convocatòria oficial). La prova escrita serà el dissabte 8 de febrer i els orals els dies 5 i 6 (en horaris acordats).

 

Del 15 al 22 de gener, 11a setmana. Pla de treball

El pla de treball d’aquesta setmana és estudiar i repassar 🙂

  • Gramàtica. Treballa els pronoms febles al  Curs de llengua catalana. Nivell B . Pots repassar primer la substitució d’un pronom feble [(teoria, pàgines 115 (119)-120 / activitats 121-125 / solucionari pàg. 241 (245)] o anar directament a les combinacions de dos pronoms febles [(teoria, pàgines 126 (130)-127 / activitats 128 (132) / solucionari pàg. 241-242 (245)] . Recorda’t d’apuntar tots els dubtes que et sorgeixin per resoldre’ls

Algunes propostes de material per estudiar:

GRAMÀTICA I VOCABULARI

itineraris de morfologia (el nom, l’adjectiu, els verbs, els pronoms febles, els determinants, les preposicions i les conjuncions) dels itineraris d’aprenentatge.

– dossier de nivell intermedi del Departament de Justícia. Hi ha un model de prova que us pot anar bé per repassar: pàg. 207 (212) – 210.

dictats en línia.

EXPRESSIÓ ESCRITA

Encara teniu temps de redactar les tasques d’expressió escrita que es proposen en els plans de treball anteriors.

Expressió escrita 1. No us oblideu de revisar els textos que heu redactat durant el curs (lliuraments per correu i intervencions al fòrum). Identifiqueu-hi els vostres punts febles. Comproveu que enteneu totes les marques de correcció; si en teniu cap dubte, porteu-los a la propera classe.

– Expressió escrita 2. Redacteu el resum del text que hi ha a continuació: A la descoberta de les tombes gelades (Escolteu el text dues vegades i feu-ne un resum de 150 paraules aproximadament).

 

15 de gener, la desena classe

  • Organitzem-nos i posem-nos al dia. Calendari: informació de la convocatòria oficial (inscripció a la prova del  8 al 20 de gener), prova de final de curs (29 de gener de 12.30 a 14.30 h). Proves orals: 29 de gener (de 12 a 12.30 h i de 14.30 a 15 h)
  • Recuperació de la classe: dilluns 20 de gener de 12 a 14 h
  • Acabem de treballar les activitats de verbs irregulars
  • Correcció i dubtes sobre les activitats de repàs de gramàtica i vocabulari (INT_area3_prova1) / INT_area3_prova1.CORRECCIO)

Pla de treball del 8 al 15 de gener; 10a setmana

Activitats amb el Parla.cat (ja són les últimes!)

Intermedi 3. Unitat 4. No ens aturem!

Intermedi 3. Unitat 5. Qui canta, els mals espanta

Tasques

– Expressió escrita 1. Carta al director. Escriu una carta al director d’un diari exposant una queixa per algun problema de la teva localitat o comentant algun fet d’actualitat (estructura_carta al director). Nombre de paraules: 200, aproximadament.

– Expressió escrita 2. Pots practicar el resum amb el reportatge l’home enfront la mort. Escolteu el text dues vegades i feu-ne un resum d’unes 150 paraules, aproximadament.

– Expressió escrita complementària. Expliqueu un conte popular de la vostra ciutat, o senzillament un conte que us agrada o que us agradava quan éreu petits. Intenteu que no sigui gaire llarg! Podeu inspirar-vos en el web d’una mà de contes.

– Gramàtica i vocabulari. Fes aquestes activitats de repàs de gramàtica i vocabulari (INT_area3_prova1). Les corregirem a classe dimecres vinent i les aprofitarem per resoldre dubtes.

– Gramàtica. Treballa les preposicions [(teoria, pàgines 131 (135)-136 / activitats 137 (141) -139 / solucionari pàg. 243 (247)] i les conjuncions [(teoria, pàgines 140 (144)-142 / activitats 142-143 / solucionari pàg. 244] al  Curs de llengua catalana. Nivell B .

– No us oblideu de continuar parlant per anar adquirint més fluïdesa i vocabulari.

 

del 18 de desembre al 8 de gener; pla de treball de la 9a setmana

Activitats amb el Parla.cat

Intermedi 3. Unitat 3. Si vols ser feliç, relaxa’t

Tasques i activitats

  • Gramàtica. Verbs. Acabeu les activitats de verbs irregulars (pàg. 3 i 4) . Les corregirem i comentarem a classe el proper dia.
  • Expressió oral. Activitats per relaxar-nos: triem-ne una per recomanar als companys. L’haureu de presentar davant del grup,  oralment, durant la propera classe.
  • Repassa els continguts d’ortografia del curs i amplia el teu vocabulari amb els dictats en línia.
  • Expressió escrita. Redacteu un text de presentació seguint l’enunciat d’aquesta tasca (Text de presentació. Coneguem-nos). Envieu-me’l per correu electrònic en un arxiu adjunt.
  • Gramàtica. Repassa i sistematitza els teus coneixements sobre la morfologia dels verbs regulars i irregulars al Curs de llengua catalana. Nivell B (pàgines 98-111; solucionari pàg. 241).
  • Gramàtica. Repassa tots els continguts de gramàtica que hem treballat fins ara i aplica’ls fent l’àrea 3 del model de prova de nivell intermedi de la CIFALC (pàg. 10-15). Apunta’t tots els dubtes que tinguis mentre la fas; a la propera classe els resoldrem i la corregirem.
  • Expressió escrita. Si tens alguna proposta d’expressió escrita pendent, pots aprofitar aquest període de vacances per redactar-la.

18 de desembre; vuitena classe

  • Dubtes sobre el que heu estat treballant: verbs regulars i irregulars, pronoms febles, la carta formal…
  • Expressió oral. Continuem amb la presentació dels nostres herois i heroïnes.
  • Continuem treballant els verbs: repassem en quins casos utilitzem cada temps verbal (verbs_dates), acabem les activitats de repàs (repàs_verbs / correcció).
  • També expressem desitjos practicant alhora el present i l’imperfet de subjuntiu (m’agradaria que casa meva…/ voldria viure en una ciutat que...)
  • Introduïm també els verbs irregulars.(pàg. 2, activitats 1 i 2).
  • Juguem a les categories?

De l’11 al 18 de desembre. Pla de treball de la 8a setmana

Activitats amb el Parla.cat. Intermedi 3

Unitat 1. Treballar per viure o viure per treballar

Unitat 2. A pagès

Tasques

  • Expressió escrita. El resum. Escolta aquest arxiu d’àudio dues vegades (sense mirar el vídeo), després fes la tasca que es proposa a la pàgina 7 del model de prova de nivell intermedi de la CIFALC. Pots fer-la a mà i lliurar-me-la a classe.
  • Lèxic. Repassa i aprèn vocabulari amb les activitats del Curs de llengua catalana. Nivell B (pàgines 158 (162)-160 (164); solucionari pàg. 249).

11 de desembre; 7a classe

  • Resolució de dubtes sobre el que heu treballat en el darrer període de treball: perquè/ ja que/ com que; ordres i instruccions (imperatiu, present de subjuntiu); ortografia de la b/p, t/d, c/g; antònims i derivats, repàs de verbs regulars…
  • Expressió oral. Presentació dels nostres herois i heroïnes.
  • Per introduir un dels temes forts del curs (els verbs), repassem la conjugació d’alguns verbs regulars (especialment el present i imperfet de subjuntiu; repàs_verbs , activitats 1 i 2).
  • Recuperació de la classe del 4 de desembre: 13 de gener o 20 de gener de 2020 (el dimecres 8 de gener decidirem quin dels dos dilluns ens va millor).

Del 4 a l’11 de desembre; pla de treball de la 7a setmana

Activitats amb el Parla.cat

Tasques

 

  • Expressió escrita. Text instructiu. Si encara no ho has fet, escriu una llista de 10 recomanacions i penja-la al tauler de les instruccions. És molt important que utilitzis la 2a persona del singular en les instruccions (per exemple: apaga el mòbil una hora abans d’anar a dormir, no et connectis més de dues vegades al dia…)
  • Fes la proposta d’expressió escrita (àrea 1, pàg 3) del model de prova de nivell intermedi de la CIFALC.
  • Expressió escrita complementària. Podeu redactar el perfil de l’heroi o l’heroïna que heu presentat/presentareu a classe i enviar-me’l per correu electrònic també.