II Jornada sobre experiències innovadores de secundària

II Jornada sobre experiències innovadores de secundària: Quatre iniciatives globals i compartides d’orgnanització de centres i de gestió d’aula

Dissabte 21 de novembre de 2009. De 9 a 14 h.
ICE – UAB. Casa de Convalescència de l’Hospital de Sant Pau. Barcelona

Programa de la II jornada d’experiències innovadores de Secundària

Difusió als centres de secundària

I Jornada Xarxa IES innovadors associats a l ICE de la UAB

Presentació de l’Institut de Sils
Presentació de l’Institut Creu de Saba (d’Olesa de Montserrat)
Presentació de l’Institut Montgròs (de Sant Pere de Ribes)
Presentació de l’Institut Badalona Nou

Veure la pàgina de Jornades i Formació, clicant aquí mateix

5 pensaments a “II Jornada sobre experiències innovadores de secundària

1. Boris

Benvolguts companys i companyes,

Gràcies per les vostres exposicions i pel coratge i valentia d’encarnar, a les aules idees i projectes que plantegen una educació millor. Entenc en aquest sentit la paraula “innovació” que figura en el títol de la jornada. Moltes idees i pràctiques que escoltat no fan sinó remetre’m a les fons clàssiques de la pedagogia, a la història de molts centres valents com vosaltres.

Així que, al costat de les vostres magnífiques aportacions, em pregunto com és que sempre estem recomençant? Com és que seguim a les voreres del sistema i no en el centre, de forma més generalitzada i extensa?

És un tema de condicions, com s’ha apuntat en el debat final? És un tema de creences? És un tema de gestió del canvi? És un tema de formació del professorat? És un tema de grandària de centre?

Fins i tot els debats, no estem sempre recomençant-los? 😉

Una abraçada ben forta i felicitats per la feina!

Boris

2. Francesc Reina

Vull felicitar-vos per l’organització de la jornada i per les exposiciones de les vostres feines. Certament és, potser, la forma més fàcil de confortar-se: una trobada. Ha estat un plaer sentir-vos i saber que hi ha col·legues que pensen, treballen i eduquen en relació al que està per fer perquè sempre serà possible (li manllevo i adapto els versos de Martí i Pol). Gràcies, de nou.

Francesc.

3. Esther

Quin èxit la jornada d’avui! M’ha agradat molt metàfora que el Josep Masalles ha fet amb els estels.
    He sortit encantada, és un gust rebre tanta energia i “bones pràctiques” d’altres companys.

Gràcies per tot i fins la propera (perquè espero que aquest tipus de trobades es vagin repetint amb regularitat).

Esther.

4. Teresa Borotau

Bona tarda!!!
    La veritat és que vaig sortir encantada de la jornada!!

Ja ho vaig expressar en el torn obert de paraules.

Escoltar-vos, sentir-vos tan propers i tan reals em va animar a continuar amb la tasca que hem iniciat aquest any a l’Institut Baix Montseny.

En el decurs de la jornada anava pensant: sí, sí, tot allò que hem somniat és possible i (això és el millor), no està tan lluny d’allò que ja fem intuïtivament.

Nosaltres, potser, tenim la dificultat afegida de les dimensions i de les rutines que arrosseguem de fa trenta anys…però també és cert que un grup de vint persones ens hem proposat transformar la nostra organització.
    Com?
    Doncs a la jornada em veu donar pistes, em veu donar idees, em veu donar ànims que jo podre transmetre, em veu donar marcs teòrics i em veu donar exemples d’aplicació pràctica d’aquets marcs teòrics.

Només arribar a casa em va sortir d’una tirada una DAFO, un mapa estratègic i una nova organització del nostre centre que demà mateix extendré al meu equip (perquè com molt bé vau dir, sense equip no hi ha transformació i sense lideratge pedagògic seguiríem al model educatiu del S XIX).

També em vaig adonar que al nostre centre ja es fan moltes acuacions i el que cal és reorganitzar-les, donar-lis coherència i sentit mirant sempre al gran objectiu que és el de formar persones competents en tots els àmbits.

Gràcies a tots…avui em sento amb més força per afrontar el procés de reflexió que necessita el nostre centre.
    Avui tinc la certesa que allò que uns quants fa temps que somniem ÉS POSSIBLE.

Teresa

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.