En aquest bloc es fa una abstracció en el món matemàtic del que s’ha treballat en el bloc anterior de manera molt contextualitzada.

Es repeteix el mateix procés amb les activitats 5 a 10. Ara tot i que totes les dades estan referides a situacions reals però el treball que fem és més abstracte perquè el que volem és reconèixer quines de les expressions són equivalents entre si i quines no. I el que és més important comprendre el per què és d’aquesta manera. La tasca que és important que els alumnes facin bé és la 5. Els alumnes primer posaran les seves dades i tractarn de comprovar els resultats. A continuació hauran de pensar en com justificar-ho. Com en les altres ocasions els alumnes ho pensaran individualment per després posar-ho en comú amb els companys de la classe i a través del debat arribar a aclarir els conceptes que han intervingut. En aquest cas és important que quedin clares les regles de transposició de termes.

La tasca 6 en la que els alumnes han de treballar amb la fórmula de Rondelet, es pot fer que el professor dirigeixi més l’activitat i no cal que siuin els alumnes els que ho hagin de descobrir

Material per l’alumnat

El material per l’alumnat el podeu trobar en aquest enllaç Bloc 5 Manipulacio expressions

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.