Document de presentació de l’equip, objectius i publicacions

L’equip treballa conjuntament amb el grup Vilatzara. De la part de formació i difusió s’encarreguen els membres de l’equip, de la part de reflexió i elaboració de materials s’ocupen conjuntament l’equip i el grup Vilatzara.

El nostre objectiu és que els alumnes aprenguin matemàtiques més enllà de les tècniques, que les entenguin i les sàpiguen fer servir en diferents situacions. Entenem que s’aprén fent, per això cal disposar de situacions riques que facilitin la implicació de l’alumnat. El nostre objectiu és elaborar tasques situades en contextos sgnificatius per l’alumnat on la reflexió és l’activitat central. A partir d’aquestes experiències es va fent un procés de reconstrucció de les matemàtiques.

En el treball del grup partim de l’anàlisi de les produccions dels alumnes i busquem referents teòrics per elaborar les noves propostes, que són presentades als alumnes per a tornar a analitzar les seves produccions. Aquest cicle es pot repetir diferents vegades el que fa que avancem lentament. Alguns dels resultats es poden veure a la pàgina de publicacions.

El responsable de l’ICE de l’equip és Josep Masallles. Els membres de l’equip i del grup Vilatzara els podeu trobar a la pàgina qui som?