Com afecta Bolonya als estudiants d’ Història?

juliol 8th, 2009

Sogons la normativa europea:
Si estàs cursant una titulació que no forma part del Pla Pilot, tens dret a finalitzar els teus estudis segons estava previst en el moment en què els vas començar, i obtindràs un títol oficial corresponent.

Les universitats establiran els mecanismes perquè els estudiants dels ensenyaments no adaptats a Bolonya pugueu finalitzar-los sense cap dificultat.

Les titulacions actuals seguiran vigents fins al 30 de setembre de 2015.

Ara bé, posem un exemple: Jo vaig començar el 2008. La llicenciatura és de 4anys, amb lo qual suposem que acabo al 2012 si no suspenc res. Tindria 3 anys de marge per acabar la carrera. Però que passa: que aquest any, han reduit els torns de tarda a la facultat de lletres. Això suposa que de les 8 optatives que hauria de fer, només en puc fer 3. Les altres 5 les hauré de deixar per més endavant, a veure si tinc sort i fan un torn de tarda d’aquí dos cursos. Ja hauré arrossegat un any. I si cada any fan el mateix, al 2015 encara hauré de fer, segons els meus càlculs entre 10 i 13 assignatures…. ohhhh!!! Ja ha passat el temps, ara hauré de canviar de Pla d’ Estudis, ja no seré llicenciada i si vull donar classes, hauré de fer un màster. Llàstima!! Però tinc dos alternatives més: deixar de treballar o deixar la carrera. Començo a pensar que aquest canvi en la organització dels horaris és una mica sospitós… Si tenim dret a acabar la nostra llicenciatura, perquè no ens ofereixen els torns de tarda com s’ha fet sempre?

En definitiva, Bolonya em farà perdre temps, diners i ganes. Viva el europeismo!!!

Hola, món!

juliol 8th, 2009

Welcome to Blogs.uab.cat. This is your first post. Edit or delete it, then start blogging!