Autoavaluació

En aquesta part de l’assignatura de comunicació i interacció educativa II, TAC, he aprés coses que no esperava que aprendria, la veritat és que unes m’han semblat més útils que d’altres i algunes coses m’han agradat més que d’altres però el nou coneixement és sempre benvingut i he aprés moltes coses noves.

Mai abans havia aprofundit tant en fer una wiki i un blog, la veritat és que alguna entrada havia fet en algun blog per algun treball de l’institut però la veritat és que quasi no me’n recordo i ha estat una manera de treballar l’ús de la tecnologia en el món de l’educació de manera molt interessant.

Resultado de imagen de blog

Algunes de les entrades dels blogs, parlaven de teoria que havia vist només per sobre en una optativa del institut, a això em refereixo al anàlisi de plans, angles, il·luminació, colors, etc. Personalment al principi no em va agradar massa, però al final acaba sent interessant, sobretot ho vaig notar alhora d’analitzar la campanya, l’escena de la pel·lícula que jo vulgues i de la pel·lícula que vam haver de treballar en grup.

Imagen relacionada

Plans

Resultado de imagen de planos angulos y movimientos de camara

Angles

 

 

A més està bé que hàgim relacionat aquesta part de l’assignatura amb la de grups i emocions perquè d’aquesta manera també em pogut aprofundir en aquesta, tornant al exemple de la pel·lícula, alhora d’analitzar-la vam poder fer-ho des del punt de vista audiovisual i des de el de les emocions i va ser una feina molt enriquidora i maca alhora de fer-la.

Resultado de imagen de las TIC

En general, penso que he aprés una nova manera de veure l’educació, mitjançant a tecnologia i a poder utilitzar millor aquesta tant en el meu dia a dia com per al meu futur professional.

Aplicacions per a telefons mobils que serveixen per a l’aprenentatge dels infants

A la pagina web http://toolbox.mobileworldcapital.com/ , em trobat unes aplicacions que poden ajudar en l’aprenentatge dels nens. Són jocs, cosa que als infants els agrada i és una manera d’acostar-se al aprenentatge d’una nova manera més divertida i dinàmica.

La aplicació en concret de la que jo vull parlar és:  El món d’en Teo. Aquí en deixo l’enllaç.
http://toolbox.mobileworldcapital.com/app/the-world-of-teo/154

La descripció que en trobem a l’enllaç sobre l’aplicació és la següent:

És un joc infantil en el qual el nen ha d’avançar per diferents escenaris mentre en Teo, protagonista d’aquesta aventura, va proposant l’ús de jocs per aprendre nou vocabulari, activitats per treballar operacions de càlcul, eines plàstiques virtuals i videojocs per consolidar hàbits d’higiene…

Gràcies a les avaluacions de professors i gent que la utilitzat veiem que és una aplicació molt recomanable per la descoberta de l’entorn i d’un mateix, per treballar la lectura, l’escriptura i el dibuix.

Tant aquesta com moltes d’altres aplicacions estan revolucionant el món de l’ensenyament i l’aprenentatge, amb noves metodologies i dinàmiques en casos no molt bons i en altres com en aquest cas sembla que funciona i que agrada.

El món de les tecnologies encara és força nou i sobretot en relació a l’educació però cada cop veiem més com va agafant el seu lloc, importància i se’n treu molt de profit en aquesta, esprem que segueixi sent així.

L’educació és la base de la societat i s’ha de trobar les millors maneres per poder-la dur a terme de la millor manera possible.

 

Emocions a flor de pell

La meva intenció amb aquest vídeo era parlar de les emocions o fer alguna cosa relacionada amb les emocions. El que he volgut fer és ajuntar unes imatges i una música que veient i sentint pots arribar a sentir tristesa, por, fàstic, alegria. El que vull dir es que unes imatges i un so et poden fer sentir unes emocions, després de fer-lo i visualitzar-lo, almenys en el meu cas, la finalitat que tenia el vídeo la he obtingut.

Experiència educativa que integra l’ús de tecnologies digitals als centres educatius

L’any 2010 la Generalitat de Catalunya va impulsar el projecte 1×1 que tractava d’implantar mini ordinadors per cada alumne, tinguent així llibres digitals. Es tracta de la versió catalana de l’Escola 2.0.

Resultado de imagen de projecte 1x1

Els objectius d’aquest projecte eren:

  • Potenciar l’ús de les Tecnologies de l’Aprenentatge i Coneixement a les aules ja que cada com estan obtenint més rellevància.
  • Subministrar una base de coneixement sobre l’ús dels ordinadors i de l’internet des de l’educació.
  • Convertir l’ordinador en una eina clau de treball pels alumnes.
  • Substituir els llibres de text en paper per llibres digitals.

No només es tractava de tenir ordinadors i saber usar-los si no que es va posar internet en els instituts i a més a més es van començar a instal·lar pissarres digitals a canvi de les pissarres convencionals.

La finalitat del projecte era facilitar i potenciar el treball dels alumnes i professors, millorar el procés d’ensenyament – aprenentatge, d’avaluació i d’organització en els centres educatius i l’entorn.

Resultado de imagen de projecte 1x1

http://www.vilaweb.cat/noticia/3849329/20110217/leducat-1×1-radiografia-projecte.html

Personalment vaig viure aquesta etapa i penso que no va sortir bé, i que realment no era tan bona com es creia. En el meu cas, entrar a la ESO amb la novetat de nova gent, nous professors i a més a més ordinadors i internet a classe va ser un caos. Molts professors no sabien com funcionava un ordinador en si, d’altres no entenien els programes que havíem d’utilitzar, i nosaltres com a alumnes que el que volíem era divertir-nos, l’ordinador a classe acabava sent més una distracció que una eina útil.

En el meu institut no va acabar de funcionar i nosaltres com a estudiants ja veiem que si realment volíem aprendre, i ens volíem aplicar, era millor sense ordinador i que alhora d’estudiar ens anava molt millor els llibres a paper, per poder subratllar, apuntar coses, etc.

Es veritat que saber fer anar l’ordinador i les TAC es molt important, però en la meva opinió i experiència pròpia penso que amb una assignatura dedicada això aniria molt bé, però no com a eina a qualsevol matèria. A l’edat a la qual anava adreçada, penso que eren molt petits ja que un ordinador és veu més com una eina d’oci que d’aprenentatge, només en cas de fer treballs i cerca d’informació és molt útil.

De fet, el projecte 1×1 no va acabar de funcionar, i només es segueix en els centres que es va començar ja que tenia moltes critiques i moltes coses a millorar.

El so

El so és un recurs molt rellevant alhora de fer un anunci, un curt, una pel·lícula, etc. Tot el que pot transmetre imatge més so, o simplement so amplifica el missatge que es vol fer arribar a l’espectador, les emocions que pot sentir per això és molt important i es mira curosament alhora si és millor posar so o no, en cas de posar-ne quin és l’adequat per a la situació, etc.

A continuació deixo llocs on informen sobre el so i així aprendre’n més!

“Ser humano salva vidas”

Metges sense fronteres és una organització d’acció mèdica-humanitària. La feina que duen a terme és ajudar a persones que han patit conflictes armats, violència, malalties, desastres naturals i qualsevol tipus de necessitat mèdica i humana que pateixi un país o regió amb població afectada.

L’organització treballa amb voluntaris, professionals, ajuts que reben, etc. Tenen clar el seu objectiu, preservar la vida i alleujar el patiment d’altres ésser humans. Però tot i que hi ha força gent implicada, mai és suficient, hi ha molt gent que pateix, que no té recursos i el que intenten a més d’ajudar aquells que ho necessiten és conscienciar aquells que podrien ajudar i no ho fan. Per arribar a aquests un exemple de poder arribar a ells és fer campanyes, perquè la gent se’n adoni de que es una realitat en el nostre món i que amb poc podem ajudar molt. Seguidament deixo un exemple de campanya de consciencia.

Per poder conscienciar a la gent, han de saber com poder arribar, com captar l’atenció. Escullen imatges, vídeos, moments claus que saben que poden impactar i captar a més gent per a que ajudi.

Aquest vídeo en concret és un recull de vídeos del que estan vivint. Per poder transmetre millor els patiment i la necessitat d’ajut, els vídeos que veiem són curts, gravats amb una càmera en mà que es va movent juntament amb els protagonistes, cosa que ens fa com participar més de l’acció que esta duen en aquell moment. Per tant l’angle que veiem sobretot que s’utilitza és subjectiu ja que es fa des de la mirada de les persones i uns plans que varien entre primer pla (0:04), pla general (0:08), pla mig (0:12)  pla detall (0:30), són alguns dels exemples per veure com varien les imatges per fer-nos emfatitzar més unes coses o altres.

 

 

 

Anàlisi d’una escena de pel·lícula

Me before you és una novela romàntica escrita per Jojo Moyes. Va ser publicada per primer cop a Anglaterra el 2012 i tan va agradar que el 2016 la veiem a les pantalles dels cinemes.

Per analitzar alguns dels ítems treballs a classe he escollit una escena que em va agradar, per tot el que em va fer sentir , el significat que té i importància en la pel·lícula, aquí deixo l’enllaç per poder visualitzar l’escena en qüestió.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVXbeMqsZ3w

Veiem que per aquesta escena utilitzen colors per emfatitzar el que esta passant, trobem la categoria de colors psicològics que produeixen un efecte anímic diferent. Trobem colors càlids; el taronja, el vermell i el groc que exalten, és veu el fons il·luminat que en un moment dona alegria dins del moment  i a la part de l’escena com més trista veiem com enfoquen més al cel, a la noia que va de blau, on el blau esta dins dels colors freds que fan l’efecte més trist.

La il·luminació principal es lateral ja que ve dels costats dels protagonistes, ens fa que ens fixem bé en la escena, en només les seves cares mentre mantenen la conversa.

 

Muntanya russa

screenshot_2017-01-09-12-27-16

La metàfora que volia explicar amb aquesta fotografia és la muntanya russa, que així és com veig la meva vida. Esta plena de alts i baixos i crec que en aquest moment em trobo en un punt que després d’haver estat agoviada pel batxillerat i altres coses, començo a pujar, a endinsar-me a una aventura que no se com acabarà però que en aquest moment sento com “adrenalina” pel moment que estic vivint. Per les noves persones que he conegut, pels nous estudis, per a ver aconseguit una feina de l’esport que tant m’agrada, petites coses, canvis a la vida que de tant en tant van bé i et fan veure i sentir la vida de manera que tens ganes de més i més.

La fotografia esta feta intencionadament amb la posta de sol, moment del dia que em transmet bellesa, tranquil·litat, alegria, perquè un gran dia ha acabat i no saps que et depara el demà, i a més podem veure tímidament la muntanya russa com baixa i com esta tornant a pujar, moment que reflexa perfectament en com estic ara com he explicat.

 

Analitzant la fotografia, primer parlarem del pla, és tracta d’un primer pla. És podria dir que és un pla general però no ho crec ja que no observem la totalitat de l’atracció i del lloc on és. Si no que només esta enfocada una part clau de la muntanya russa i la posta de sol, amb la intencionalitat de reforçar i donar importància a aquests dos aspectes. L’angle de la fotografia és tracta d’un angle frontal, ja que la imatge esta presa des de l’altura dels ulls de la persona que ha fet la fotografia. Per últim, tractant el tema del moviment penso que no hi ha però que en el cas de que a la muntanya russa veiéssim el vagó, crec que si que es podria dir que te moviment.

 

 

Reflexió de la meva competència digital

La web 2.0 és un concepte nou en el qual la gent de la nostra generació em anat veient com ha anat agafant importància i que arrel d’això, des de 3r de primària aproximadament, a l’escola ens han ensenyat informàtica, ja que el món dels ordinadors i l’internet seria útil i necessari per el nostre futur.

A la primària ens van començar a ensenyar com funcionava l’ordinador en si, el ratolí, el teclat, etc. Després d’això ja va venir saber utilitzar les aplicacions que te, el Word, pagines web, jocs interactius i tot tipus d’activitats per començar-nos a fer conscients del que allò seria una eina molt rellevant en el nostre futur.

Després a la secundaria, vam passar a tenir ordinadors portàtils cadascú a classe com a nou mètode d’aprenentatge tot i que no va tenir èxit.

A les classes, en la meva opinió no li trobava utilitat però a casa, alhora de fer deures, la recerca d’informació a traves d’internet és una eina que personalment he utilitzat molt i que entenc el funcionament de com buscar, saber contrastar informació i elaborar a partir del que se i del que he trobat una idea d’allò que estava buscant. No només en tema acadèmic en la recerca d’informació, si no que la meva competència digital va més enllà, a l’escola ta,be em utilitzat el Word, l’Excel, el Power point, etc. Tot tipus d’eines que ens han servit per fer i entregar treballs i presentacions orals.

Deixant de banda l’àmbit escolar, entrem en l’oci. Gràcies a les noves tecnologies que van sorgint la web 2.0 va mes enllà dels ordinadors, i podem gaudir-la des dels telèfons mòbils.

Les xarxes socials han tingut i tenen gran rellevància en el meu dia a dia des de fa ja anys. En conec bastantes, en tinc d’algunes i les que utilitzo dia a dia i se be com van son el Facebook, el Whatsapp, l’Instagram i l’Snapchat. En trobem d’altres com el Twitter, els Tumblr, Ask, i d’altres d’aquest estil també molts comuns en joves però en el meu cas no en tinc gaire coneixement.

No només xarxes socials i recursos de busca d’informació i recollida d’aquesta si no que també tinc competència en la part multimèdia, la música, els vídeos, veure pel·lícules per internet, en pagines com Youtube, Putlocker, Pordede, són pagines que freqüento i que entenc força be el seu funcionament.

Per tant podria dir que la meva competència digital és bastant bàsica, però suficient pel que necessito i que el que més utilitzo i se com funciona són pagines web amb recursos multimèdia, recerca i recollida d’informació i les xarxes socials.

La web 2.0

Imatge relacionada

La web 2.0 la trobem definida de diverses maneres com per exemple; “Cuando nos referimos al término web 2.0 nos referimos a una serie de aplicaciones y páginas de Internet que proporcionan servicios interactivos en red dando al usuario el control de sus datos.”

Podríem definir-la també esmentant les seves característiques. La web 2.0 és un magatzem d’informació, un mercat de productes i serveis digitals, un puzzle de peces fragmentades interconnectades, un escenari de representació i expressió multi-modal, un espai públic d’interacció humana,  i un ecosistema artificial per la experiència humana.

biblioteca

En el primer cas la web 2.0 és vista com una biblioteca universal, una forta abundància d’informació crea en les persones “infoxicació”, significa que a causa de tota la informació que podem trobar a internet, de tants tipus fa que la gent pugui tenir una visió confusa del món i del que passa. És un fet contradictori ja que tinguem un una eina que ens facilita la informació i que puguem conèixer més coses de manera més ràpida, al haver-hi tanta la capacitat mental humana és menor i fa que no sapiguem diferenciar la informació verdadera de la falsa. Per tant que visquem en una societat amb molta informació i coneixements no fa que la gent posseeixi més coneixements individuals, i que a traves de la informació és sàpiga convertir en coneixement personal útil per a la vida.

mercat-global

En el segon cas trobem que és un mercat global, compres on-line, comunicació amb empreses per internet, gestió de serveis amb les administracions públiques l’anomenat capitalisme digital o nova economia és un altre gran factor de la web 2.0.  S’està convertint en un dels sectors estratègics en la producció de riquesa d’un país, que necessita recursos humans qualificats que posseeixin competències per poder produir, gestionar i treure més benefici a aquesta nova manera de capitalisme digital.

sociedad-fragmentada

És un espai de cultura fragmentada on cada individu a través de blogs, wikis… pot construir relats curts o llargs, transmetre de manera publica o privada missatges, que es poden interpretar de manera igual o diferent de la intenció que té l’autor.

social-media

Les xarxes socials són una característica amb gran rellevància en la web 2.0, sobretot en els joves. Lloc digital que ens permet estar connectats amb totes les persones, de qualsevol lloc del món amb les que podem interaccionar en qualsevol moment, saber d’elles a través de la informació que deixen a l’abast, fotografies, missatges, etc. Són un lloc d’oci però també de feina, ja que existeixen pagines web com linkedin que serveix per contactar amb gent i buscar treballadors qualificats. És a dir és una manera de socialització, oci però també de formació i aprenentatge.

Resultat d'imatges de instagram fotos

Seguint aquesta línia trobem que la web 2.0 és un lloc d’expressió multimèdia i audiovisual, on cada cop més la gent penja fotografies, vídeos, animacions, sons. És a dir ja no es només un lloc de textos i per llegir si no que el multimèdia esta agafant molt de pes.

virtual

Per últim trobem els entorns virtuals interactius, un ecosistema artificial per a l’experiència humana que gracies a internet i les noves tecnologies permet que tinguem experiències sensorials en entorns tridimensionals o una barreja entre allò empíric i digital, com és el cas de la realitat augmentada. (Cawood & Fiala, 2008). Un exemple són els videojocs, creen com un món virtual que a través de plataformes on-line et permeten jugar amb altres persones de tot el món però des d’un ordinador i gràcies a internet.