Web 2.0 (Symbaloo)

“Symbaloo es una antigua palabra griega que significa “recopilar”, “montaje”. Refleja perfectamente la misión de la empresa. Es una idea de Tim Has y tiene la misión de hacer la web más accesible” tal i com expliquen a la pàgina web de SymbalooEDU.

Aquesta plataforma és personalitzada on pots ajuntar totes les xarxes socials d’ús frequent i a més s’hi pot entrar de forma fàcil. A més, és una eina perquè els infants aprenguin la tecnologia d’una forma més creativa i és una manera còmode d’emmagatzemar totes les pàgines i blocs d’interés de  forma molt senzilla i de fàcil ús.

https://www.symbaloo.com/home/mix/13eOhGQ1Ia

 

Webgrafia:

Conócenos

 

Les meves competències digitals

Les TAC (tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement), als centres educatius avui en dia és clau per donar a conèixer als infants d’una manera més àmplia el món de les noves tecnologies que ens envolten i que en fem ús diàriament.

El més important és oferir les eines, per tal que els infants puguin ser capaços d’analitzar la informació que reben i organitzar-la de forma coherent, per aquest motiu es necessita l’educació i establir una sèrie de competències per tal que en un futur puguin ser  reflexius en una societat 2.0.

El video tracta sobre una reflexió de quines són les meves competències digitals actualment i com em veig davant d’aquestes. Tenir assegurades unes competències bàsiques són un estímul per adequar-nos a nous successos tecnològics.

Les meves competències digitals

(Cal clickar a iniciar presentació de diapositives)

Resultat d'imatges de competencies tecnologiques

Per tal d’aprofundir una mica més, he recollit un seguit d’idees de les següents lectures i també del video penjat al blog http://alejandrabosco.net/  sobre les competències digitals de Jordi Adell.

Anàlisi projecte d’utilització de tecnologies digitals

 

“L’evolució de les tecnologies…” és així com comença el següent anàlisi sobre les TIC. Aquest anàlisi parla sobre l’introducció de les plataformes digitals, quins materials han estat elaborats amb el Projecte FAB EDU realitzat a la UAB, sobre Fabricació digital DIY en projectes educatius fins a poder veure, citant diversos professionals si els materials elaborats han estat creats per ser un bon ús.

L’enllaç :

ANÀLISI PROJECTE D’UTILITZACIÓ DE TECNOLOGIES DIGITALS

 

Animació en Scratch

Resultado de imagen de imagen scratch

L’Scratch és un poprgrama  digital educatiu per tal de  potenciar la creativitat i l’aprenentatge dels infants mitjançant les TIC i entendre tot el llenguatge de programació que els hi servirà per un futur.

Els beneficis de fer Scratch ponder ser: aprendre de forma simple a escriure el llenguatge de programació generant còdis,  pot ser utilitzat per tot el món, ja que compta amb tots els idiomes i a més de forma gratuita, motiva als usuaris a seguir utilitzant-lo, entre d’altres.

De cara als infants, els beneficis que els hi poden aportar són: la creativitat i l’autonomia, la lògica i el càlcul, resolució de problemes i la capacitat d’atenció.

El Scratch de l’enllaç que hi ha a continuació, ha estat creat per mi amb la seguent pàgina web: https://scratch.mit.edu/ , que és accessible per tothom que vulgui probar de fer-ho o també a través de l’aplicació del ordinador.

https://scratch.mit.edu/projects/184686743/

Exemple d’Scratch:

Webs de consulta:

  • CEF NAC (2015). ¿Qué es Scratch y qué beneficios tiene para el aprendizaje? Learn to Program with Scratch. Recuperat el 20 d’octubre del 2017 de: http://ceformativos.com/que-es-scratch-y-que-beneficios-tiene-para-el-aprendizaje/

 

Resultat d'imatges de scratch