Un vídeo molt especial

Penso que no hi ha millor manera d’acomiadar el meu blog que amb un vídeo molt especial i bastant personal. Voldria que us deixessiu portar per la música i les imatges que veieu, i que pogueu experimentar els diferents sentiments i emocions que es troben amagats al vídeo. I sobretot espero que gaudiu tant com jo al fer-lo!

Tristesa, amor, alegria.. alguns dels sentiments i emocions que experimentem durant el nostre dia a dia, uns millors, altres pitjors, però mai deixem de sentir!

És l’hora de dir.. fins aviat!!!

El curs arriba al seu final i aprofito per acomiadar-me, però no és un adéu, sinó un fins aviat! Espero que us hagi agradat el meu blog i totes les entrades que he anat fent aquests mesos. He de dir que al principi em va costar una mica entendre la finalitat del blog i el seu funcionament, però amb el pas dels dies començava a agradar-me la idea de publicar continguts i que tots i totes els poguessiu veure, i a l’inversa, jo hagi pogut gaudir dels vostres blogs.

Ha estat molt satisfactori viure aquesta experiència i sobretot veure el resultat final!

Resultat d'imatges de estiu

Que gaudiu molt de les vacances, i com he dit anteriorment, fins aviat!!!!!!!!

El petit robot Bee-Bot

Bee-bot és una eina molt útil i enriquidora per als més petits, els inicia en el món de les matemàtiques fent-los conéixer diversos aspectes com la secuenciació, la lateralitat i la noció espacial, el treball en equip i el respecte, la curiositat i la creativitat, etc.

Resultat d'imatges de bee bot Resultat d'imatges de bee bot

És un petit robot molt fàcil de programar. Amb les fletxes es pot programar per que avanci cap endavant, cap enrere o perquè giri adreta i a esquerra. D’aquesta forma resulta molt senzill fer que el robot es desplaci d’un costat a un altre i segueixi un camí.

És una bona manera d’unir dues disciplines com són les matemàtiques i les arts plàstiques, a partir de les quals podem ajudar als més petits a adquirir coneixements d’una forma més dinàmica i motivadora per a ells.

Anàl·lisi de la pel·lícula ‘El guardián invisible’

He triat el tràiler d’aquesta pel·lícula ja que juguen amb la llum, el so i el color per tal de fer sentir a l’espectador una sensació de por i d’intriga.

Durant tot el tràiler predomina la foscor, es juga amb les ombres, i observem com es posa la pantalla completament en negre cada ‘x’ temps, per donar la sensació de por i d’intriga que he esmentat anteriorment. Els colors són freds ja que la pel·lícula tracta sobre la desaparició de noies joves les quals han estat violades, i es per això, que mitjançant els colors freds es tracta de transmetre a l’espectador tristesa i preocupació.

Al tractar-se d’un tràiler la càmara no segueix un recorregut marcat, sinò que hi ha una seqüenciació d’imatges que veurem durant tota la pel·lícula.

 

Analitzem l’anunci de Coca Cola

He triat aquest anunci perquè el primer cop que el vaig veure em vaig emocionar molt, penso que la marca Coca Cola sempre busca emocionar als espectadors, i subliminalment, sempre apareixen les seves begudes en un segon pla. D’aquesta manera les persones sempre visualitzen l’anunci (amb això vull dir, que no canvien de canal al veure l’anunci per al televisió) donat que els sembla interessant, i inconscienment al veure les begudes, és molt possible que els vingui de gust prendre’n una, ja que les relacionen amb el sentiment de felicitat o sorpresa que els provoca el que estan veient.

M’agradaria analitzar més acuradament aquest anunci des de una perspectiva més tècnica:

Observem diversos plans, entre aquests podem veure quins són els que predominen en aquest anunci:

  • Primeríssim Primer Pla: És el plà que centra específicament la seva atenció en un subjecte viu, en el cas del video, les cares dels infants.
  • Primer Pla: És el pla que enfoca la cara dels pares.
  • Pla Mitj: Mostra als pares des de una perspectiva una mica més allunyada que l’anterior, i amb la Coca Cola a prop.
  • Pla general: Quan es veu tot els conjunt, és a dir, els infants, els pares i la beguda.

Per altra banda els angles d’enquadrament predominants:

  • Normal: La càmera és troba devant dels personatges.
  • Contrapicat: La càmera enfoca al personatge bebent Coca Cola.

I per últim els moviments de càmera predominants (tot i que en aquest anunci no hi ha massa moviment de càmera ja que acostuma a estar fixa en un pla):

  • Panoràmica hortizontal: Hi ha un moviment, la càmera es mou d’esquerra a dreta.
  • Tràveling: És quan la càmera acompanya a un personatge que es desplaça lateralment o verticalment, en aquest cas no el podem observar a l’anunci.
  • Càmera en mà: És crea una sensació d’inestabilitat, de moviment, moviment el qual tampoc podem observar en l’anunci escollit.

 

Usos educatius de la web 2.0

Són moltes les possibilitats educatives que ofereix la web 2.0, en efecte, a partir dels seus infinits serveis i aplicacions, tant els docents com els estudiants poden crear, distribuir i compartir els seus propis continguts amb una calitat, versabilitat i amplitud de difusió enormes. Aquesta capacitat és una font potencial, no només de materials i recursos didàctics, sino també de noves metodologies i de plantejaments didàctics molt innovadors, que posen el seu accent en principis com la col·laboració entre iguals, l’altruisme, la responsabilitat individual i la participació social i institucional.

· Constitueix un espai social horitzontal i ric en fonts d’informació que suposa una alternativa a la jerarquització i unidireccionalitat tradicional dels entorns formatius. Implica nous rols per professors i alumnes orientats al treball autònom i colaboratiu, crític i creatiu, la expressió personal, investigar i compartir recursos, crear coneixement i aprendre, etc.

· Les seves fonts d’informació (tot i que no totes fiables) i canals de comunicació faciliten un aprenentatge més autònom i permeten una major participació en les activitats grupals, que solen incrementar l’interés i la motivació dels estudiants.

· Amb les seves aplicacions d’edició professors i estudiants poden elaborar fàcilment materials de manera individual o grupal, compartir-los i sotmetre’ns als comentaris dels lectors.

· Proporciona espais on-line per l’emmagatzament, classificació i publicació/difusió de continguts textuals i audiovisuals, als que després tothom pot accedir.

· Es desenvolupen i milloren les competències digitals, des de la cerca i selecció d’informació i el seu procés per convertir-la en coneixement, fins la seva publicació i transmissió per diversos soports.

· Proporciona entorns per el desenvolupament de xarxes de centres i professors on reflexionar sobre els temes educatius, ajudar-se i elaborar i compartir recursos.

Web 2.0

Una web 2.0 és un concepte que fa referència a la transició entre una web tradicional on l’usuari era bàsicament un subjete passiu que rebia informació o la publicava, sense que existissin masses possibilitats per que es generés interacció. La web 2.0 és un fenòmen social sorgit a partir del desenvolupament de diverses aplicacions d’internet, com els blogs, les reds socials i altres eines relacionades.

Una de les característiques més destacada és la participació dels usuaris, ja que poden participar construint els seus articles, és a dir, ja no només s’utilitza per la recerca d’informació sino que a més ofereix participació als usuaris.

Penso que ha estat una eina que ha marcat un abans i un després, aportant molts avantatges per la societat, donat que ens possibilita un món infinit d’interacció entre milers de persones.

Les que més utilitzo són l’instagram, el facebook i el twitter. I alguna vegada que altre miro blogs de famosos que m’agraden.

Resultat d'imatges de reds socials

 

Mine

Hola! Us presento el meu blog ‘Mine’, els començament no són pas fàcils, però estic segura que valdrà la pena, així que amb el curs del temps veureu com creix aquest blog i podreu trobar informació del vostre interès. Espero que gaudiu molt!!!