EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

maig 05 2015

El filòsof Xavier Antich pronuncia la ponència ‘Turisme, ciutat i identitat’ com a cloenda del ‘Màster en Turisme i Humanitats’

El filòsof Xavier Antich pronuncia la ponència 'Turisme, ciutat i identitat' com a cloenda del 'Màster en Turisme i Humanitats'. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra. EUTDH UAB

El passat dilluns 27 d’abril es va celebrar, al Hall del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), la conferència clausura de la segona edició del Màster en Turisme i Humanitats. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra. EUTDH UAB de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra. EUTDH UAB de la Universitat Autònoma de Barcelona. La conferència titulada “Turisme, ciutat identitat” va ser impartida pel professor Xavier Antich i va ser fruit de l’acord de col·laboració del Màster amb l’Institut d’Humanitats de Barcelona (IHB).

El president de la Fundació Antoni Tàpies, Xavier Antich, va repassar les diferents problemàtiques d’aquelles ciutats turístiques que, com Barcelona, s’enfronten a problemes d’identitat derivats de la necessitat de posicionar-se en un mercat global, que sovint genera estereotips i caricatures que perverteixen la seva riquesa i complexitat.

El professor Xavier Antich va plantejar si aquestes simplificacions són o no evitables i sí l’èxit turístic de la ciutat implica necessàriament la creació d’allò que Rem Koolhaas anomena ciutats “genèriques”. En aquest sentit, el filòsof Xavier Antich va recalcar l’important paper que han de jugar les humanitats en la conflictiva relació entre turisme i passat, i va remarcar el seu rol corrector en la reorientació del debat públic i en contra de les banalitzacions històriques.

Per acabar, el professor Xavier Antich va posar tres exemples representatius d’aquesta expansió desposseïda de veritable significat que ha caracteritzat el model turístic barceloní: la manca de consciència històrica sobre el passat industrial de la ciutat, la monumentalització del call jueu i la parctematització del Gòtic.

La conferència, promoguda per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra. EUTDH UAB i l’Institut d’Humanitats de Barcelona i organitzada des del Màster en Turisme i Humanitats. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra. EUTDH UAB va gaudir d’una gran assistència (més de 180 persones) i va ser presentada pel director del Màster, Miquel Flamarich (BCF Consultors) que, al seu torn, va moderar el debat i les preguntes del públic.

This entry was posted on dimarts, 5 maig, 2015 at 20:53 and is filed under Esdeveniments, institucional, Màsters i Postgraus, Ponències. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.