EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Set 19 2014

Aportacions dels professors Albert Vancells i David Rodríguez a un article sobre els megaresorts del turisme del joc

En el número de setembre de 2014 de la revista especialitzada en el sector turístic i hoteler ‘Hosteltur’, s’ha publicat un article sobre l’apogeu de grans resorts turístics vinculats amb els casinos i amb el visitants motivats per les activitats del joc i apostes.

En aquesta peça informativa sobre l’evolució d’aquest fenòmen, s’ha comptat amb les aportacions de l’Albert Vancells i David Rodríguez, professors i investigadors del Centre Internacional d’Estudis i Recerca del Turisme (CINERT) de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona, i integrants de l’equip d’investigació que ha realitzat l’Índex UAB d’Activitat Turística 2014, presentat el passat juny. Enguany, aquest informe ha incorporat un estudi aprofundit d’aquest tipus de turisme i del sorgiment i evolució d’aquesta mena de resorts.

Els docents de l’EUTDH afirmen que hi ha hagut una eclosió d’aquest producte ocasionada per la liberalització del mercat del joc, tant als Estats Units com a molts països d’Àsia, esdevenint un sector que factura més de 100.000 milions de dòlars. Però aquest model de negoci s’ha transformat amb el temps en el nou concepte de ‘megaresort’: un casino amb un gran hotel, espectacles, centre de convencions,etc…tal com va fer Las Vegas per reinventar-se, quan el govern americà va liberalitzar el mercat del joc durant la dècada dels 90, i va potenciar l’activitat turística vinculada amb la celebració de convencions i congressos (entre setmana) i fomentar el turisme familiar durant els caps de setmana.

Vancells i Rodríguez comenten que aquest model s’assembla molt amb el que es porta a terme amb els creuers, a excepció que no es dóna l’activitat de transport i que la base principal del negoci prové de l’activitat del joc.

Els investigadors de l’Índex UAB d’Activitat Turística 2014 contemplen que les possibilitats d’èxit i impactes econòmics positius d’aquesta mena de megaresorts són molt majors quan s’emplacen en zones on l’activitat turística és desenvolupada. Això permet, que la creació d’aquest negoci en aquest tipus d’àrees contribueixi a diversificar el producte turístic i complementi l’oferta ja existent. Segons el professor Albert Vancells, “l’acceptació de les inversions és millor en llocs a on ja hi ha activitat turística i els treballadors són més receptius…probablement el resort de Barcelona World tindrà un efecte de reducció de l’estacionalitat a la Costa Daurada”.

També els autors de l’informe comenten que “les inversions d’aquestes empreses venen avalades per la possible creació de llocs de treball, generació de fluxos turístics i ingressos en la renta i en els del sector públic”, i finalitzen esmentant que els impactes positius són més clars quan aquests inversions estan vinculades amb el turisme.

Podeu llegir i descarregar-vos l’article sencer, clicant sobre aquest enllaç.

 


This entry was posted on Divendres, 19 Setembre, 2014 at 20:50 and is filed under institucional, Mitjans de Comunicació, professorat, Publicacions, Recerca. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.