EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

set. 05 2014

El professor Jaume Fàbrega publica el llibre ‘La cuina del 1714’

El prestigiós gastrònom i professor de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB, Jaume Fàbrega, acaba de publicar la seva nova obra ‘La cuina del 1714. Història i receptes’ en el segell de Viena Edicions.

La publicació aprofundeix en el context històric i en les elaboracions gastronòmiques de l’època, en un moment en què es combinava la cuina medieval amb les bases de la gastronomia moderna.

Aprofitant les commemoracions del Tricentenari, que es porten a terme aquest any a Catalunya, Jaume Fàbrega presenta aquest llibre amb l’objectiu de recuperar aquesta època remota. A través d’una introducció històrica i una recopilació de receptes d’aquest període, Fàbrega apropa al públic a una gastronomia que combinava la cuina pròpiament medieval amb les elaboracions bàsiques de la cuina catalana actual, com ara l’allioli, el sofregit, la samfaina, l’escudella o els macarrons. Aquests elements de la cuina més actual es van poder introduir gràcies a aliments provinents d’Amèrica, com ara les patates, els tomàquets, els pebrots, el gall d’indi o la xocolata, entre d’altres.

Entrevista a Jaume Fàbrega a 'El Món a RAC 1', gastrònom i professor de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona. Bellaterra. EUTDH UAB

Combinant aquests fonaments, el professor Jaume Fàbrega proposa una obra destinada tant als aficionats a la història com a aquelles persones amants de la gastronomia. L’autor del llibre ha explicat que una de les peculiaritats de l’obra consisteix en situar els elements històrics en el camp de la gastronomia. Tenint en compte, però, que molts dels ingredients d’aquella època encara es conserven en la cuina catalana actual.

Per elaborar el llibre, Fàbrega ha recopilat informació a través de la investigació de manuscrits i receptaris de l’època. També ha utilitzat un dietari titulat ‘Calaix de Sastre’, creat pel noble barceloní Baró de Maldà, entre d’altres fonts. Fàbrega ha destacat que en aquest context relatiu a la cuina de 1714 actualment es produeix un buit històric, ja que es tractava d’una època menystinguda i en decadència. En aquest sentit, la commemoració del Tricentenari ha permès recuperar aquest context històric i apropar-lo a un públic més ampli.

Podeu escoltar un àudio emès a Ràdio Banyoles el passat 25 d’agost de 2014, sobre el llançament editorial d’aquesta publicació del professor Fàbrega, tot seguit:

Notícia sobre la publicació del llibre de Jaume Fàbrega:’La cuina del 1714′ per EUTDH

També us mostrem l’entrevista que li ha fet aquest matí el periodista Jordi Basté en el programa radiofònic ‘El Món a RAC1’:

Entrevista a Jaume Fàbrega a ‘El Món a RAC 1’ (05.09.14) per EUTDH

Us recordem que Jaume Fàbrega és professor de Gastronomia i Enologia a la nostra Escola, historiador, consultor gastronòmic i periodista. Al llarg de la seva trajectòria, ha publicat més de seixanta llibres, i col·labora en diversos mitjans de comunicació.

This entry was posted on divendres, 5 setembre, 2014 at 19:01 and is filed under entrevistes, Mitjans de Comunicació, Obres, professorat, Publicacions, Recerca. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.