EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Abr 28 2014

La Dra. Gemma Cànoves, entrevistada a Barcelona TV per analitzar les tendències turístiques de Catalunya de Setmana Santa 2014

La Dra. Gemma Cànoves, entrevistada a Barcelona TV per analitzarles tendències turístiques de Catalunya de Setmana Santa 2014. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. EUTDH UAB

La Dra. Gemma Cànoves, Catedràtica en el Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Directora de Recerca de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB va tornar a ser entrevistada el passat 16 d’abril de 2014 en l’espai televisiu ‘Les notícies de les 10’ de Barcelona TV, per analitzar quines eren les tendències actuals del turisme a Catalunya, tant com a mercat emissor com a destinació turística.

La professora Cànoves va comentar que durant aquesta Setmana Santa, 1.200.000 catalans es desplaçarien, el 70% fent-ho amb cotxe, un 12% amb avió i una 12-14% amb tren, i que escollirien destinacions properes a la nostra comunitat autònoma i amb arrels familiars: Principalment, Andalusia, Aragó i Comunitat Valenciana. Com a mitjana es realitzaven vacances de 3,5 dies de durada. Com a fenòmen creixent, la geògrafa va recalcar que es copsava que els desplaçaments sense pernoctació per realitzar visites a determinats indrets de la mateixa Catalunya, anaven a més, i era una tendència que va començar a sorgir amb l’inici de l’actual crisi econòmica; no obstant, va afegir, que els catalans viatgem més, però escurçant els períodes vacacionals i repartint-los més al llarg de l’any, fent escapades properes.

Pel que fa als mercats emissors internacionals que escullen Catalunya com a destinació turística durant aquest període, Cànoves va esmentar que els contingents de turistes procedents de França encapçalaven el rànquing i, seguidament, les Illes Britàniques, Alemanya, el Benelux i Rússia. Sobre aquest últim mercat, la catedràtica va explicar que era massa aviat per saber si realment hi havia un retrocés del mercat rus, segons les previsions que diverses entitats havien realitzat basades en les condicions actuals del país (devaluació del ruble i la crisi d’Ucraïna), i a l’estiu seria realment quan es podria contemplar si realment es produïda aquesta tendència.

Podeu veure el video de la seva intervenció en el Canal de Youtube de l’EUTDH, o tot seguit:

This entry was posted on Dilluns, 28 Abril, 2014 at 20:53 and is filed under entrevistes, General, institucional, Mitjans de Comunicació, professionals, professorat, Recerca. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.