EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Mar 24 2014

La UAB oferirà estudis professionals superiors a partir del proper curs 2014-2015

El pròxim curs 2014-2015 la Universitat Autònoma de Barcelona oferirà, per primera vegada, tres Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS). Concretament els CFGS en Direcció de Serveis de Restauració, i en Comerç Internacional s’impartiran a l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. La UAB serà la primera universitat pública catalana que oferirà aquest tipus de titulacions amb el valor afegit de la qualitat universitària.

Els nous CFGS seran organitzats per la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB). La creació d’aquestes titulacions suposa una major implicació de la UAB amb les demandes socials de professionalització. Els CFGS donen accés a la titulació de tècnic superior. La UAB ofereix, a més, un itinerari formatiu que permetrà accedir a estudis universitaris amb reconeixement de crèdits. D’altra banda, l’oficina Treball Campus ajuda a la inserció laboral dels estudiants i titulats de la UAB oferint assessorament i gestionant ofertes i contactes.

D’altra banda, els estudiants de CFGS de la UAB es beneficiaran dels serveis que la Universitat ofereix a tots els seus alumnes: Campus Virtual, biblioteques, Servei de Llengües, Vila Universitària, Servei d’Activitat Física, etc.

CFGS en Direcció de Serveis de Restauració

CFGS Direcció en Serveis de Restauració. Fundació UAB i Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universtitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra

Els estudis professionals superiors

CFGS en Direcció de Serveis de Restauració proporcionen a l’estudiant una formació teòrica i pràctica de qualitat i el posen en contacte amb el sector de l’hoteleria i el turisme, una indústria rellevant i innovadora, en creixement constant i amb moltes opcions d’ocupació al sector de la restauració, a empreses de càtering i organitzadores d’esdeveniments i a cadenes hoteleres. Són oferts per la Fundació UAB en col·laboració amb l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera (EUTDH), on s’imparteixen les classes. Tenen una durada de dos cursos i s’imparteixen en grups d’entre 20 i 30 persones.

La formació està avalada pel sector i està oberta a tenir continuïtat a altres programes de la UAB (per exemple, al Grau de Direcció Hotelera o al Grau de Turisme), així com a la continuïtat d’estudis a l’estranger. S’hi dóna especial importància a l’aprenentatge de llengües estrangeres (anglès i francès). A més, s’imparteixen matèries sobre qualitat i seguretat alimentària, direcció d’equips de restauració, gestió de la producció en cuina, planificació de serveis i esdeveniments en restauració, sommelieria, etc.

Aquests estudis s’imparteixen a les instal·lacions de l’EUTDH, que disposa d’aules de tast i cuina per fer presentacions i demostracions de productes alimentaris i begudes, així com pràctiques de gastronomia. A més, L’Hotel Campus -situat just davant de l’EUTDH- i el restaurant de la Plaça Cívica posen les seves instal·lacions a disposició dels estudiants per realitzar classes pràctiques.

CFGS en Comerç Internacional

CFGS Comerç Internacional. Fundació UAB i Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universtitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra

Els estudis professionals superiors CFGS en Comerç Internacional tenen com a objectiu la formació de professionals que puguin desenvolupar diverses tasques a empreses que tenen presència i activitat en l’àmbit internacional. Són oferts per la Fundació UAB en col·laboració amb l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera i impartits a l’Edifici Blanc, al campus de Bellaterra. Els estudis s’imparteixen en estreta col·laboració amb el sector, tot oferint pràctiques professionals a empreses i possibilitats d’intercanvi i de projecció internacional. Tenen una duració de dos cursos i s’imparteixen en grups d’entre 21 i 30 persones.

El programa posa un èmfasi especial en l’aprenentatge de les llengües dels principals mercats en que exporten i importen les empreses catalanes: el xinès per comerciar amb la Xina, el francès amb el Magreb i l’anglès. La majoria d’assignatures s’imparteixen parcialment en anglès -i, algunes de segon curs, íntegrament- i la formació abasta àmbits com ara gestió econòmica i financera, comerç i finançament internacional, màrqueting, negociació, transport de mercaderies, etc. Es realitza també un projecte de comerç internacional.

Les sortides professionals s’orienten a agències comercials i de duanes, entitats financeres i d’assegurances, empreses d’importació i exportació, empreses de logística i transport i departaments de comerç internacional de qualsevol empresa. La titulació obre també les portes a la continuïtat de la formació en estudis oferts per la UAB com ara el Grau de Comerç i Distribució, el Grau d’ADE, el Grau d’ADE en anglès, el Grau d’Economia, el Grau d’Economia en anglès, etc.

Per a més informació, visiteu el web dels Estudis Professionals Superiors de la UAB (cliqueu sobre l’enllaç).

This entry was posted on Dilluns, 24 Març, 2014 at 21:01 and is filed under estudis, Futurs alumnes, institucional, Orientació Universitària, Reconeixements. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.