EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Feb 17 2014

La professora Sònia Gil-Gibernau analitza el sector hoteler de Barcelona a BTV

La professora Sònia Gil-Gibernau, docent de les assignatures de “Màrqueting estratègic” i de “Comercialització hotelera”, i Coordinadora de Pràctiques i de la Borsa de Treball de l’EUTDH, va ser entrevistada, el passat 12 de febrer de 2014, en el programa “Les Notícies de les 10” de Barcelona TV, per analitzar la situació del sector hoteler a la Ciutat Comtal.

Gil-Gibernau va realitzar una detallada radiografia de la hoteleria barcelonina, destacant la predominància dels hotels de 4 estrelles, i 4 estrelles superior, i que els de 5, s’havien incrementat en nombre en els últims anys; tot i així, l’oferta hotelera de la ciutat era actualment molt àmplia i diversificada, i d’alta qualitat, essent establiments d’unes 80-100 habitacions, i amb un preu per habitació i nit de mitjana de 109 euros. Va destacar la rellevància del revenue management amb el qual els preus de les habitacions anaven fluctuant, fins i tot, en un mateix dia, en funció de la llei de l’oferta i la demanda.

També la docent va comentar que Barcelona era la tercera ciutat, després de Londres i París, amb més inversió hotelera, i molts empresaris hotelers estrangers es veien atrets per la capital catalana, per la seva marca turística i els seus atractius, i que s’estaven portant a terme fòrmules mixtes de propietat i gestió, en molts casos, entre agents públics i privats.

Per altra banda, l’oferta de categories inferiors, també havia experimentat una revolució en el seu concepte tradicional d’hostal i pensió, renovant-se, esdevenint allotjaments més moderns, funcionals, on es potenciava la interrelació del turista amb altres persones que també hi pernoctaven.

Sobre la mà d’obra d’aquest sector, Gil-Gibernau va explicar que calia millorar els sous del treballadors, ja que molt talent ben format per les Universitats, o com per la nostra Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB, acabava desenvolupant la seva carrera professional a l’estranger on podia guanyar-se millor la vida i aspirar a ocupar càrrecs de més responsabilitat. Tot i així, en aquest moment de crisi, el sector hoteler era un dels que tenia una taxa d’inserció laboral de nous graduats més alta després de finalitzar els estudis.

Podeu veure íntegrament l’entrevista a la professora Sònia Gil-Gibernau, en el canal de Youtube de l’EUTDH, o tot seguit:

This entry was posted on Dilluns, 17 Febrer, 2014 at 21:50 and is filed under borsa de treball, empreses, entrevistes, estudis, General, Grau de Turisme, Grau en Direcció Hotelera, Mitjans de Comunicació, professionals, professorat. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.