EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Gen 10 2014

Javier Blanco pronunciarà la ponència ‘Big Data, innovació i coneixement en el procés d’adaptació de destinacions i empreses turístiques’ a l’EUTDH

El proper dia 6 de febrer, de 15:30 hores a 20:30 hores, es realitzarà, a l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB, la conferència titulada "La intel·ligència en l'actual escenari turístic mundial: Big Data, innovació i coneixement en el procés d'adaptació de destinacions i empreses turístiques", a càrrec de Javier Blanco, assessor del SG de l'Organització Mundial del Turisme i fundador de Tourism & Innovation.

Les persones que desitgin assistir a la ponència, es prega que realitzin inscripció prèvia adreçant-se a la professora Carmen Ruiz , al seu correu electrònic: Carmen.ruiza@uab.cat .

Actualment la gestió de dades personals constitueix probablement la major font de riquesa i poder, però la sola recopilació de dades no és de gran utilitat si després no es fa res amb elles.

En aquest escenari apareix el Big Data que no és altra cosa que tenir la capacitat de fer quelcom positiu amb les grans quantitats de dades disponibles, i que ofereix a les empreses del sector turístic la possibilitat de transformar la manera de proporcionar serveis i la millor experiència turística als seus clients, usant des d'un conjunt coherent, els sistemes i productes més adients per mantenir la millor relació amb ells en cada moment.

Parlar de Big Data al sector turístic implica fer-ho d'intel·ligència turística, ja que un ús adequat d'eines tecnològiques sense afegir les capacitats analítiques del capital humà significaria no aprofitar el màxim del seu potencial i, per tant, no obtenir un màxim rendiment dels recursos.

Detallem tot seguit el currículum extens del conferenciant Javier Blanco . És Llicenciat en Dret per la EHU/UPV i Màster en Recursos Humans, ha exercit com advocat, lletrat del Parlament Basc, ha estat Viceconseller de Turisme del Govern Basc, Director Gerent del Patronat Provincial de Turisme de Huelva, membre com expert del Consell Espanyol de Turisme, membre com expert del Comitè de Turisme de la FEMP, Director Executiu de la Secretaria dels membres afiliats de la Organització Mundial del Turisme.

A l'actualitat és assessor del SG de l'OMT, Fundador de “Tourism & Innovation” i Co-Fundador de “B-Tourism” i el seu camp d'investigació es centra en el desenvolupament conceptual i funcional de les destinacions turístiques intel·ligents i les relacions entre Turisme, Coneixement, Innovació i Tecnologia.

És Doctor Honoris Causa per la Universitat de Skopje (Macedònia); se li va concedir el premi anual de la IGLTO d'Estats Units o el Green Award de la World Travel Market pel projecte compartit “España Verde” .

This entry was posted on Divendres, 10 Gener, 2014 at 21:30 and is filed under empreses, Esdeveniments, institucional, noves tecnologies, Ponències, professionals. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.