EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Jun 10 2013

IX Debats Turístics de l’EUTDH: ‘Possibles estratègies d’adaptació del sector hoteler al mercat MICE actual’

IX Debats Turístics de l'EUTDH 2013. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. EUTDH UAB

Transformar un hotel en una estació orbital o lligar una cadena hotelera als reptes d’una companyia aèria, aquestes són dues de les propostes, convertides ja en realitat, que es van exposar el passat dia 16 de maig de 2013 a l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona (EUTDH UAB) amb motiu de la celebració de la novena edició dels Debats Turístics, certamen que organitzen els alumnes del Centre sota la tutela dels professors de les assignatures Organització de Congressos i Organització de Convencions, les quals s’imparteixen respectivament al Grau de Turisme i al Graduat en Direcció Hotelera, dues de les formacions que ofereix l’EUTDH UAB.

L’edició d’enguany tenia per títol: “Possibles estratègies d’adaptació del sector hoteler al mercat MICE actual: nous clients o adaptació a les noves necessitats?” Els ponents van ser: Antoni Cintas, director general de l’Hotel Barceló Sants, i Josep Miquel Grau, MICE sales manager d’Hoteles Catalonia. El certamen es va desenvolupar en les instal·lacions de l’EUTDH, concretament en una de les seves aules, la qual els estudiants van transformar en una autèntica sala de convencions. Un centenar d’alumnes van assistir a l’acte i van formular preguntes als ponents, reafirmant el to interactiu del mateix.

Antoni Cintas va fer broma a l’afirmar que no sap si és el director d’un hotel o el comandant d’una nau espaial, fent referència a la nova aposta de la seva companyia de convertir la decoració de l’Hotel Barceló Sants en un aeronau. Va fer una mica d’història al recordar el repte que es va presentar per a tots els establiments hotelers de Barcelona al finalitzar els Jocs Olímpics de 1992 i haver de decidir cap a on s’adreçaven les seves estratègies de gestió.

En aquest sentit, Cintas va comentar que el seu hotel va ser pioner en considerar la gastronomia com a un actiu, per la qual cosa va incorporar al famós cuiner Carles Gaig i, durant vint anys, va oferir cuina d’autor. “Vam ser un referent gastronòmic de la ciutat, però de ser una referència no es viu sempre. Per això, vam fer una inversió econòmica molt important per convertir l’hotel en quelcom simpàtic i original: una estació orbital”.

Cintas va comentar que la ubicació de l’Hotel Barceló Sants els hi havia permès aquesta idea, ja que no té veïns i està envoltat d’aire per tot arreu. “Hem canviat el nom de les set plantes substituint-lo per noms espacials, els números de les portes, la il·luminació, les vistes, a les habitacions hi ha imatges de galàxies, hem creat un diari interestel·lar, etc.”. “Hem fet una aposta per la innovació”, va cloure, “i el públic ho ha acceptat molt bé”.

Josep Miquel Grau també va començar fent història i va recordar que en els seus inicis havia fet de grum, abans d’anar a treballar a l’estranger en diferents països, empreses i sectors de d’àmbit turístic. Adreçant-se als alumnes va comentar: “Si sempre estàs al mateix lloc, no valores bé les coses perquè no tens referents per comparar. Dels vint als trenta anys és fonamental viatjar. Això a mi em va permetre també valorar el progrés d’un grup com Catalonia. Quan hi vaig començar, només tenia sis hotels, i ara ja en té vint-i-sis només a casa nostra”.

“Hotels n’hi ha molts”, va continuar Grau, “però idees noves n’hi ha molt poques. La nostra idea ha estat la de buscar una sinèrgia amb la companyia Vueling.

Per exemple, les revistes dels avions de Vueling parlen dels factors diferencials de cadascun dels hotels de Catalonia i així, mentre estàs volant, ja t’entren ganes d’allotjar-te en un hotel de Catalonia. Ens proposem un repte molt innovador i molt ambiciós: a totes les destinacions on arribi Vueling, s’obrirà un hotel de Catalonia”.

Al final de l’acte i en resposta a les preguntes dels alumnes, Cintas i Grau van coincidir a l’afirmar que: “És cert que hi ha crisi, però el mercat també t’acaba posant al teu lloc. Quan portes molt de temps sense oferir novetats als teus clients, el canvi esdevé una necessitat. I nosaltres l’hem fet”.

This entry was posted on Dilluns, 10 Juny, 2013 at 21:00 and is filed under alumnes, empreses, Esdeveniments, Graduat en Direcció Hotelera, Grau de Turisme, Ponències, professionals, professorat. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.