EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Jun 04 2013

El professor Jaume Fàbrega presenta el seu nou llibre ‘Cuina Monàstica’ a Catalunya Ràdio

Jaume Fàbrega, Cuina Monàstica. Professor Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. EUTDH UAB

El professor de l’EUTDH i reconegut expert gastronòmic, Jaume Fàbrega ha publicat recentment, sota el segell de l’Editorial Mediterrània la seva nova obra ‘Cuina Monàstica’ que recull la tradició i la gastronomia que s’elaborava en els convents i ordres del país des de l’Edat Mitjana fins a mitjans del segle XIX, i que es va convertir en la base de la cuina moderna.

Tot i que la cuina actual dels convents no és la mateixa que en èpoques anteriors, la història demostra que els monjos van ser l’únic col·lectiu d’homes que va practicar l’art gastronòmic i van ser bons transmissors de la memòria culinaria catalana.

Amb motiu d’aquest llançament bibliogràfic, l’escriptor Jaume Fàbrega va ser entrevistat el passat divendres 31 de maig de 2013 en el programa ‘El Cafè de la República’ de Catalunya Ràdio, presentat pel periodista Joan Barril. En la conversa, els oïdors van poder escoltar les característiques de la cuina dels convents, quins aliments i ingredients van començar a introduir els monjos en la gastronomia de l’època i quines eren els plats que més s’elaboraven.

Podeu escoltar tota l’entrevista aquí:

Entrevista a Jaume Fàbrega en ‘El Cafè de la República’ (31.05.13)
per EUTDH

This entry was posted on Dimarts, 4 Juny, 2013 at 16:28 and is filed under gastronomia, General, Mitjans de Comunicació, Obres, professionals, professorat, Publicacions. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.