EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Mai 28 2013

Engega el Grau en Direcció Hotelera de la UAB, un títol oficial únic a l’estat espanyol

Grau Oficial en Direcció Hotelera. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra. EUTDH UAB

Bellaterra, maig de 2013 – L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona (EUTDH UAB) ha rebut l’aprovació i posa en marxa el primer Grau en Direcció Hotelera oficial de l’estat espanyol pel curs 2013-14.

Amb la verificació del títol per part de la Secretaria del Consejo de Coordinación Universitària, l’EUTDH UAB és el primer centre que ofereix dos graus en formació turística amb reconeixement oficial: el Grau en Turisme, des de 2009, i el Grau en Direcció Hotelera.

Els estudis de Grau en Direcció Hotelera amplien i perfeccionen els continguts del Graduat en Direcció Hotelera que l’Escola porta impartint des de 1993, i compleixen amb els paràmetres establerts dins el marc de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). Han estat pensats en base a la demanda del sector hoteler; una indústria que, només a la ciutat de Barcelona, consta d’una infraestructura de més de 400 establiments i que en els últims anys ha experimentat una important expansió, tant en quantitat com en qualitat. Per aquest motiu, el sector requereix de professionals formats específicament que entrin al mercat laboral amb la preparació i l’actitud adequada per gestionar i dirigir un ampli ventall d’establiments d’allotjament i restauració amb una gran diversificació d’oferta i serveis.

L’oficialització dels estudis universitaris en Direcció Hotelera suposarà l’impuls definitiu a la mobilitat internacional, una normalització del seu rigor acadèmic per la possibilitat de cursar màsters oficials en la matèria i una millora en el seu ja elevat índex d’inserció laboral.

Per assolir aquest objectiu, el Grau de Direcció Hotelera de la UAB té una orientació formativa acadèmica i professionalitzadora, per tal de proporcionar la formació necessària en els àmbits de la Direcció Hotelera i de la Restauració. Combina assignatures de les àrees d’Administració i Direcció d’Empreses Hoteleres, d’Allotjament i de Restauració amb les competències i els coneixements pluridisciplinars i propis del sector turístic, distintius de la universitat i específics de la indústria hotelera i de la restauració.

És una formació integral, que proporciona als alumnes habilitats i competències per la millora de la seva formació personal i l’aplicació a la seva activitat professional, amb un pla d’estudis desenvolupat en col·laboració amb el mateix sector hoteler. En són moltes les empreses i institucions que ja l’han recolzat: la Confederación Española de Hoteles y Alojamientos Turísticos (CEHAT), el Gremi d’Hotels de Barcelona, Magma Turismo, l’Asociación Española de Directores de Hotel (AEDH), el Consorci Barcelona Turisme, l’Asociación Española de Profesionales del Turismo (AEPT), BCF Consultors, la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell, la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, la Secretaria de Estado de Turismo del Ministerio de Industria, Energía y Turismo, el Gremi de Restauració de Barcelona, l’Associació Catalana d’Agències de Viatges (ACAV), la Federación Española de Hostelería (FEHR) i Turijobs, entre d’altres.

A banda del vessant estrictament docent, els estudis inclouen una exhaustiva preparació pràctica que combina aspectes operatius i gerencials, per la que l’EUTDH compta no només amb un Hotel Escola al mateix campus de la UAB, a Bellaterra, sinó també amb la col·laboració i suport de més de 800 empreses i institucions del sector.

Més informació:
Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB
www.eutdh.cat
Tel. 93 592 97 10

This entry was posted on Dimarts, 28 Maig, 2013 at 14:09 and is filed under alumnes, empreses, estudis, ex-alumnes, Futurs alumnes, Grau en Direcció Hotelera, professionals, Reconeixements. You can follow any responses to this entry through the feed. Both comments and pings are currently closed.

Els comentaris estan tancats.