EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Set 14 2012

El foment de l’emprenedoria i la creació d’empreses: un instrument distintiu de l’EUTDH

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona va crear a finals de 2008, el Centre d’Iniciatives Emprenedores Universitàries de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB (CIEU-EUTDH), amb l’ànim de fomentar l’esperit emprenedor i la innovació entre els membres de la comunitat universitària en general, i en particular de l’EUTDH, com a entitat pionera en aquest camp. En l’escenari actual en el qual la creació d’empreses constitueix un dels pilars bàsics de l’economia i la societat catalana, la finalitat principal del CIEU és donar el suport necessari a aquells emprenedors i emprenedores de l’àmbit universitari i especialment de l’EUTDH que vulguin iniciar-se en el món de l’emprenedoria, ja sigui a partir de la creació d’una empresa o a través del desenvolupament de les seves actituds emprenedores. Alhora, el CIEU es proposa analitzar i mesurar l’activitat emprenedora sorgida des de la universitat.

Cal contextualitzar també el CIEU en el desenvolupament dels plans d’estudis dels Grau en Turisme i Direcció Hotelera així com dels futurs Màsters oficials, els quals incorporen com a competència bàsica i professional la iniciativa i actitud emprenedores en l’àmbit turístic. En aquest sentit, l’EUTDH amb el CIEU aporta qualitat al títol de Turisme i Direcció Hotelera i intenta proporcionar un nivell superior d’empleabilitat pels seus estudiants i titulats, en un sector com el turístic, on la necessitat d’adaptació i flexibilitat pels nous professionals són característiques fonamentals per tal de garantir les exigències de qualitat, sostenibilitat i competitivitat actuals.

Al llarg d’aquests 4 anys, des del Centre d’Iniciatives Emprenedores Universitàries de l’EUTDH s’ha assessorat més de 150 plans d’empresa i s’ha informat a més de 200 usuaris sobre les ajudes econòmiques existents per posar en marxa un nou negoci. A més, s’han realitzats diverses conferències per part d’empresaris d’èxit i s’han dut a terme més de 10 accions formatives relatives a “formació en el pla d’empresa” i “formació sobre actituds emprenedores” dirigides al tots els col·lectius de la comunitat universitària. També s’han realitzat nombroses accions de sensibilització consistents en xerrades a grups d’alumnes per tal d’explicar què és el CIEU i per tal de fomentar les actituds emprenedores i ús de serveis per a la creació d’empreses.

Per altra part, cal destacar la creació dels Premis CIEU-EUTDH, dels que ja s’han celebrat 3 edicions (dues edicions al “Premi a la idea més emprenedora” i una al “Premi a la persona més emprenedora”) i que ha comptat amb la participació de 94 equips d’emprenedors.

L’objectiu fonamental d’aquest esdeveniment és el de fomentar l’esperit emprenedor i la innovació entre els membres de la comunitat de l’EUTDH. D’aquesta manera, el jurat, format per reconeguts acadèmics en l’àmbit de l’empresa i l’emprenedoria, té en compte els següents factors: l’esperit emprenedor dels alumnes, les accions emprenedores dutes a terme; i l’originalitat i grau d’innovació de les accions emprenedores desenvolupades.

A banda dels Premis, tal com s’ha esmentat anteriorment, les accions que es duen a terme des del CIEU es centren en donar informació, assessorament i formació a aquelles persones que vulguin engegar una iniciativa empresarial, així com oferir activitats i cursos relacionats amb la millora de les competències d’emprenedoria i innovació.

Per últim cal destacar que el CIEU-EUTDH ha dissenyant un observatori que permet mesurar l’activitat emprenedora de l’EUTDH i ha editat una sèrie de documents de treball relatius a l’emprenedoria elaborats pels membres de l’equip tècnic del CIEU i col·laboradors i que pretén donar suport a totes aquelles activitats relacionades amb el foment de l’emprenedoria i la creació d’empreses.

Per més informació, consulteu el web: http://cieu.eutdh.cat

This entry was posted on Divendres, 14 Setembre, 2012 at 9:46 and is filed under alumnes, cieu, empreses, ex-alumnes, Orientació Universitària, Ponències, premis, professionals, Reconeixements. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.