EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Mai 16 2012

El professor Miquel Flamarich publica un article sobre el sector de congressos a la revista ‘Farma Eventus XXI’

El professor Miquel Flamarich, professor i coordinador del ‘Màster i Postgrau en Organització i Gestió d’Esdeveniments – Turisme de Negocis’ de l’EUTDH, i soci-director de BCF Consultors, ha publicat en el número 18 (març-abril de 2012) de la revista ‘Farma Eventus XXI’, l’article titulat ‘Un caso de éxito: la ciudad de Barcelona’.

En l’escrit, l’autor analitza l’èxit de Barcelona com a destinació capdavantera mundial en la celebració de congressos, situada en segona posició per sota de Vienna, i davant de París, Berlín o Singapur. Contempla que l’èxit d’una ciutat enfocada al turisme de reunions s’assoleix quan els congressos que s’hi celebren també són exitosos, l’organització, la promoció, el programa del congrés, els serveis turístics, etc, satisfan les expectatives dels seus assistents i dels organitzadors.

Flamarich reflexiona, en el seu discurs, sobre la gran importància del finançament perquè el congrés esdevingui exitós. Informa als lectors de quines són les fonts per l’obtenció de diners per poder organitzar un esdeveniment d’aquest tipus: En primer lloc, les cuotes d’inscripció dels seus assistents, que representen el montant principal. En segon lloc, els patrocinadors; i en menor mesura, les subvencions (actualment inexistents per la situació de crisi), la publicitat, les exposicions comercials, les aportacions de les pròpies organitzacions promotores, entre altres.

L’escenari actual de crisi ha comportat que les fonts d’obtenció d’ingressos dels congressos també hagin modificat el seu component. És a dir, el volum obtingut procedent de les inscripcions dels participants s’ha reduït al experimentar-se una davallada en el nombre d’inscrits i en el preu de la cuota. Això ha fet que moltes organtizacions, hagin impulsat altres alternatives, com la recerca de fons a través dels patrocinadors, element que es preveu que vagi en augment.

Per aquest motiu, Flamarich finalitza l’article dient que el finançament d’aquests esdeveniments anirà cada vegada a donar més pes a fonts de finançament específiques i diferenciades, i la seva planificació i gestió tindran més rellevància. La relació tangible i intangible entre el congrés, el seu promotor-organitzador, les fonts de finançament i la ciutat on es celebra són les claus de l’èxit. I en aquest sentit, la ciutat de Barcelona s’ha adaptat satisfactòriament al nou escenari econòmic i a les noves característiques del sector.

Podeu llegir l’article sencer, en les pàgines 16-18 de la revista ‘FarmaEventus XXI’, clicant sobre l’enllaç.


This entry was posted on Dimecres, 16 Maig, 2012 at 17:55 and is filed under Mitjans de Comunicació, professionals, professorat, Publicacions. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.