EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Mar 27 2012

L’EUTDH i la UAB signen un acord amb el Shanghai Institute of Tourism (Xina) per col·laborar en docència i recerca

Una delegació de la UAB formada per la rectora de la Universitat, la Dra. Ana Ripoll; juntament amb la vicerectora de Relacions Internacionals, Mercè Unzeta; el director de l’EUTDH, Francesc Josep Uroz; i el coordinador de Relacions Internacionals de la nostra Escola, Albert Vancells es van reunir amb representants del Shanghai Institute of Tourism per signar un acord de col·laboració en els camps de la docència i recerca, el passat 22 de març de 2012. La delegació xinesa estava formada per Yang Weiwu, president d’aquesta reconeguda institució; Gao Jun, el seu vicepresident; el director d’Afers Exteriors, Fang Dingbin; i el professor de llengua espanyola, Yin Weiyi. També hi va assistir a la reunió Xina Kai Li, col·laboradora de la UAB en les relacions amb aquesta entitat asiàtica.

L’EUTDH i la UAB i el Shanghai Institute of Tourism ja van començar a cooperar l’any, passat, quan el centre xinès va firmar amb l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB un primer conveni d’intercanvi d’estudiants. Ara, amb aquest nou acord, es vol ampliar la col·laboració entre les dues institucions amb els objectius de desenvolupar activitats comunes de formació i recerca, impulsar nous intercanvis d’alumnes i de professorat i compartir informació i experiències.

En l’acte de la signatura de l’acord, la rectora va explicar a la delegació xinesa la importància que tenia la internacionalització per a la UAB, tot destacant el programa ‘Ortelius’, que promovia la mobilitat i les titulacions conjuntes entre l’Autònoma i les universitats asiàtiques i llatinoamericanes. Va afirmar que “Barcelona i Shanghai tenien molt en comú com a ciutats emprenedores i obertes al món”, i va incidir en la rellevància de la capital catalana dins del sector turístic.

Per a la seva part, Yang Weiwu va agrair la col·laboració de l’EUTDH i va explicar que el primer contacte amb la Universitat Autònoma de Barcelona es va establir gràcies al programa ‘Study Abroad’, i que a partir de llavors, el Shanghai Institute of Tourism va considerar que la UAB representava “la millor oportunitat” per establir relacions amb Barcelona pel fet de tenir “una escola de turisme molt prestigiosa”, i perquè la llengua espanyola era cada cop més important per al sector turístic xinès.

El Shanghai Institute of Tourism és l’únic centre formatiu de l’àmbit del turisme sota la direcció de la Conselleria d’Educació i Hisenda a la Xina. Pertany a la Shanghai Normal University, una de les universitats públiques més importants de la ciutat. Ofereix formació de grau i postgrau, manté un fort vincle amb la indústria turística i aposta fermament per la internacionalització. És un dels centres educatius més prestigiosos del món en el camp del turisme.

This entry was posted on Dimarts, 27 Març, 2012 at 14:47 and is filed under alumnes, Convenis, Esdeveniments, estudis, General, Graduat en Direcció Hotelera, Grau de Turisme, idiomes, intercanvis, Màsters i Postgraus, practiques, professorat, Recerca. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.