EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Gen 19 2012

‘La formació en turisme i hoteleria al segle XXI’, tema de reflexió en la Lliçó inaugural del curs 2011-12 de l’EUTDH

La celebració de la inauguració del curs 2011-2012 de l’EUTDH es va portar a terme el passat 14 de desembre de 2011, a les instal·lacions de l’Hotel-Escola Campus amb un gran èxit d’assistència d’alumnes i professorat, i d’altres membres de la comunitat de la UAB.

A la taula de ponents es va comptar amb la presència del Dr. Francesc Sastre, professor de la Universitat de les Illes Balears i anterior Director de la seva Escola d’Hoteleria, conferenciant principal d’aquest esdeveniment. També a la taula hi participaven el Dr. Juan J. Donaire, adjunt del Vicerrectorat de Política Acadèmica per al Grau, en representació de la Rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Dra. Anna Ripoll; i el sr. Francesc J. Uroz, Director General de l’EUTDH.

Tant el sr. Uroz i el Dr. Donaire van fer balanç de l’últim curs acadèmic a l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera (EUTDH) i a la Universitat Autònoma de Barcelona, respectivament, tot comentant la bona implantació que s’havia realitzat del Pla Bolonya a la UAB, i com el nostre centre havia estat pioner en la seva implementació pilot a la nostra Universitat. El Director General de l’EUTDH, el sr. Francesc Uroz, va fer un repàs a alguns dels projectes en què està treballant l’Escola (ofertes formatives, convenis de pràctiques, intercanvis internacionals, recerca…), i va donar pas al conferenciant de la Lliçó inaugural titulada ‘La formació en turisme i hoteleria al segle XXI’.

El Dr. Sastre va reflexionar sobre que la societat del coneixement està influint tant en el desenvolupament i transformació de les professions relacionades amb el sector turístic i d’oci, com en el sorgiment de nous perfils professionals. També va comentar que l’activitat laboral en el començament del segle XXI ja no venia definida pels tres eixos bàsics: jornada laboral, lloc de treball i activitat a desenvolupar; sinó que ens trobem front a la necessitat de flexibilitat, pluralitat i mobilitat com elements fonamentals en el sector de turisme i lleure.

Segons el Dr. Francesc Sastre, l’increment de la complexitat de les tasques a exercir en els diferents llocs de treball, la incessant necessitat de la personalització de la demanda, l’atenció a la qualitat del servei i l’e-factor, són alguns dels factors que aguditzen el desequilibri entre la “qualitat formativa” dels empleats i les emergents necessitats de competències que imposa l’entorn competitiu, la qual cosa posa de relleu la necessitat de la formació dels recursos humans com a eix central del desenvolupament de les empreses turístiques.

Podeu veure un recull d’imatges d’aquest esdeveniment clicant sobre l’enllaç.

This entry was posted on Dijous, 19 Gener, 2012 at 20:50 and is filed under alumnes, Esdeveniments, estudis, Ponències, professorat. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.