EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Nov 18 2011

El professor David Urbano publica l’obra ‘Las Universidades Emprendedoras en la Economía del Conocimiento’

El professor David Urbano, Director del Centre d’Iniciatives Emprenedores Universitàries (CIEU) de l’EUTDH, juntament amb Maribel Guerrero han publicat recentment l’obra titulada “Las Universidades Emprendedoras en la Economía del Conocimiento” sota el segell de l’editorial ‘Pearson’.

En aquesta publicació es posa l’èmfasi a la rellevància que van adquirint les institucions universitàries no només en difondre el coneixement per transformar la societat, sinó l’embranzida que van adquirint moltes d’elles per impulsar la cultura de l’emprenedoria entre els seus alumnes, per traslladar-ho després a la resta de la població, i així aconseguir la creació i creixement d’empreses que contribueixin al desenvolupament econòmic de la regió o del país.

‘L’economia del coneixement’ està basada en una societat on el coneixement i l’emprenedoria siguin elements determinants del creixement econòmic, i afavoreixin la creació de treball i la competitivitat; i la Universitat, en aquest sentit, pot contribuir a  aquest creixement gràcies a la potenciació de la innovació tecnològica i la recerca, el capital humà, les idees i l’aprenentatge.

El llibre s’estructura en quatre capítols per analitzar el fenòmen en apogeu de les Universitats Emprenedores  del segle XXI: En el primer es detallen les característiques principals de les universitats emprenedores; el segon fa referència al marc conceptual que facilita l’anàlisi i la comprensió d’aquest fenomen; en el tercer capítol, s’estudien diversos casos de centres universitaris espanyols propulsors de l’emprenedoria a les aules (entre ells, la Universitat Autònoma de Barcelona); i finalment, s’assenyalen els reptes que les universitats emprenedores presenten en l’economia del coneixement, no només des de l’àmbit intern, sinó també en relació amb diversos agents econòmics i socials.

Disposeu de diversos exemplars disponibles d’aquesta obra al Centre de Recursos de l’EUTDH per a la vostra consulta.

This entry was posted on Divendres, 18 Novembre, 2011 at 15:28 and is filed under cieu, empreses, Obres, professorat, Publicacions. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.