EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Feb 04 2011

Primeres informacions sobre l’Índex UAB d’Activitat Turística 2011

En aquest any 2011, l’Índex UAB d’Activitat Turística que elabora el Centre Internacional de Estudis i Recerca del Turisme (CInERT) de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera viurà la seva desena edició. En relació a l’evolució del treball cal subratllar tres aspectes:

En primer lloc, el contingut del mateix s’ha anat ampliant amb el temps, expressió ferma de la voluntat de progrés continuat inherent a l’estudi. En particular, les estimacions de demanda turística per a Catalunya, focus principal del treball, s’han acompanyat de les corresponents per a tot Espanya, així com de diverses monografies amb la pretensió d’avaluar de manera sintética i analítica aspectes d’interés sobre el Sector; en segon lloc, la modelització economètrica, fonament de les estimacions, ha estat millorada de forma contínuada a mesura que s’ha ampliat el rang de dades i amb l’aprenentatge de les estimacions passades; i, en tercer lloc, després d’aquests anys l’informe s’ha convertit en referència per a tot el Sector, en termes d’anàlisi conjuntural del turisme a Catalunya.

L’edició d’aquest any inclou, com els darrers, les estimacions de demanda turística per a Catalunya i Espanya corresponents a tot l’exercici de 2011. En aquest sentit, les primeres prediccions, tenint en consideració les senyals que es tenen ara, mostrarien perspectives lleugerament positives. D’altra banda, el capítol monogràfic es dedicarà a l’anàlisi del turisme de creuers, producte de gran expansió en els últims anys a Catalunya i de bones perspectives de futur.

Des del CInERT i l’EUTDH-UAB s’espera que el treball segueixi essent útil pels agents i reiterem l’aposta per contribuir, de manera modesta, a millorar el coneixement del turisme a casa nostra.

This entry was posted on Divendres, 4 Febrer, 2011 at 15:20 and is filed under estudis, Informes, Publicacions, Recerca. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.