EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Des 14 2010

El Dr. Xavier Campillo publica un manual sobre els camins i l’accés al medi rural

El Dr. Xavier Campillo, doctor en Geografia per la UAB i ex-professor de l’EUTDH, juntament amb Rafael López-Monné, geògraf i fotògraf, i docent de l’Escola de Turisme i Oci de la Universitat Rovira i Virgili, presentaran el proper dilluns 20 de desembre de 2010, a les 19:00 hores, la seva obra conjunta anomenada “El llibre dels camins. Manual per esvair dubtes, desfer mites i reivindicar drets”, que es portarà a terme a la sala d’actes del Museu Melcior Clotet (C/Buenos Aires, 56-58) de Barcelona.

Aquesta obra, de caràcter divulgatiu i d’elaboració rigorosa, es centra en la temàtica dels camins i l’accés al medi natural a Catalunya. La publicació posa especial èmfasi en els camins públics ja que, segons els autors, són una garantia de llibertat per al conjunt de la ciutadania; són una garantia de qualitat de vida per als habitants del medi rural, en constituir una infraestructura fonamental per poder disposar de les mateixes oportunitats de promoció socioeconòmica de què gaudeixen les zones urbanes; i són, també, un instrument bàsic de cohesió social indispensable per fixar la població rural al territori, a més d’un patrimoni cultural i un recurs econòmic i un signe d’identitat de la col·lectivitat.

Aquesta obra està publicada per al Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) i Arola Editors, amb el suport del Departament de Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya.

A l’acte de presentació de la publicació hi seran presents Ramon Arribas, director del CADS juntament amb Ferran Miralles, president de l’Associació d’Amics dels camins ramaders; Alfred Arola, director d’Arola Editors i els autors del manual, Xavier Campillo i Rafael López-Monné, que també parlaran de “Els camins i l’accés al medi rural. Informació, sensibilització i reptes de futur per a Catalunya”.

This entry was posted on Dimarts, 14 Desembre, 2010 at 11:30 and is filed under Obres, professorat, Publicacions. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.