EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Jun 16 2010

Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB: Un Grau per davant

Segons el Diccionari de l’Enciclopèdia Catalana, la paraula GRAU és un derivat de l’al·locució llatina gradi: CAMINAR.

Per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona, caminar es fa sempre endavant. I endavant implica avançar, innovar, ser un pioner, ser únic i oferir el que ningú més ofereix. I és aquí on tornem a l’ínici: el GRAU. El nou títol oficial de GRAU EN DIRECCIÓ HOTELERA, juntament amb el Grau en Turisme i la ubicació al campus de la UAB, -reconegut com a Campus d’Excel·lència Internacional i que compta amb tots els serveis d’una petita ciutat-, fan de l’EUTDH, encara més, un model pioner i únic a l’estat espanyol.

• El model d’ensenyament en turisme i hoteleria de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) es va iniciar amb la creació, el 1993, de l’Escola Superior d’Hoteleria de Catalunya. Quatre anys més tard, aquest model es completava amb el naixement de l’Escola Universitària de Turisme de la UAB. L’any 2000 es van unir per crear una nova escola: l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera. Una institució compromesa amb la qualitat i la innovació, certificada i premiada per la seva tasca i situada en un campus universitari excepcional i en constant evolució.

L’experiència és un GRAU.

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB porta més de 15 anys impartint docència universitària en l’àmbit turístic –graus, postgraus, mestratges i cursos d’especialització- en contacte permanent amb el sector turístic i hoteler, per tal de cobrir les seves demandes i necessitats: els convenis per a la realització de les pràctiques en empreses i ens públics de primer nivell –tant de l’àmbit nacional com de l’estranger– faciliten als estudiants l’accés al món laboral, on es projecten a través de la borsa de treball.

• L’Hotel Escola Campus, hotel universitari de la UAB, situat al mateix campus i davant de l’Escola, és l’espai de pràctiques hoteleres residents dels alumnes. Constitueix el marc ideal i garanteix l’escenari precís per a l’aplicació pràctica dels coneixements teòrics adquirits, alhora que permet exercir en termes reals les tècniques de servei i gestió dels diferents departaments.

Docència, recerca i consultoria amb un alt GRAU de rigor.

A l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera, l’Àrea de 2 R + D (Recerca i Desenvolupament) engloba totes aquelles activitats que impulsen la investigació en matèria turística al nostre centre i en altres institucions amb les que té convenis de col·laboració en projectes de recerca. Aquesta àrea està formada pel Centre Internacional d’Estudis i Recerca del Turisme (CInERT) i  l’Àrea de Consultoria (ARC).

• El CInERT és l’impulsor de la recerca i la consultoria en turisme i hoteleria, i incorpora la tradició investigadora de la UAB al món del turisme. Alhora coordina i dinamitza una àmplia oferta de cursos de postgrau, especialització i formació continuada que responguin a les necessitats del sector del turisme, l’hoteleria i la restauració. L’ARC té una doble voluntat: implementar a la pràctica les tasques de recerca realitzades al CInERT, i especialitzar-se en tots aquells temes que contemplen el turisme i el medi ambient i el turisme i l’economia.

El GRAU en Direcció Hotelera*, orientat a Europa.
(*pendent de verificació per l’ANECA)

El nou títol oficial de GRAU en Direcció Hotelera, que ofereix un pla d’estudis propi i innovador, amb una estructura de quatre cursos específica i singular, desenvolupat amb la participació del sector hoteler, és un títol europeu –diferenciat del Grau en Turisme- comprensible i comparable a tot el continent, adaptat a l’espai europeu d’ensenyament superior (EEES), amb oportunitats de treball pensades pel mercat global, que impulsa la promoció de la mobilitat internacional dels estudiants.

• El Grau en Direcció Hotelera de la UAB té una orientació formativa acadèmica i professionalitzadora, per tal de proporcionar la formació necessària en els àmbits de la Direcció Hotelera i de la Restauració. Combina assignatures de les àrees d’Administració i Direcció d’Empreses Hoteleres, d’Allotjament i de Restauració amb les competències i els coneixements pluridisciplinars i propis del sector, distintius de la universitat i específics de la indústria hotelera i de la restauració.

L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB: un GRAU per davant.

This entry was posted on Dimecres, 16 Juny, 2010 at 0:59 and is filed under estudis, Futurs alumnes, Grau en Direcció Hotelera. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.