EUTDH-Turisme i Hoteleria UAB

“Líders en qualitat, perquè la qualitat ens fa líders”

Mai 26 2010

El ‘MBA en Gestió Hotelera’ de l’EUTDH, pioner en l’ús d’un simulador de gestió de cadena d’hotels

La novena promoció del ‘MBA en Gestió Hotelera’ que s’imparteix a l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB és pionera en l’ús del simulador Hotelsgame com a eina d’aprenentatge amb els seus alumnes.

L’Hotelsgame és una aplicació desenvolupada per Companygame que simula la gerència d’una petita cadena d’hotels situats a Palma, Sevilla i Madrid on els alumnes hauran de prendre decisions en àmbits com els recursos humans, les infraestructures de l’hotel, les tarifes per cadascun dels canals de venda, etc. per tal d’obtenir la major rendibilitat possible.

Fidels a l’objectiu de formar futurs directius hotelers amb eines innovadores per a la docència, la coordinació del programa ha decidit introduir aquest business-game que ve avalat per l’Instituto Tecnológico Hotelero (ITH) dependent de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjament Turístics (CEHAT) i per algunes de les principals cadenes hoteleres espanyoles que l’utilitzen per formar als seus futurs equips directius.

La simulació es desenvolupa dividint els alumnes del MBA en grups, cadascun dels quals gestionarà de manera competitiva la seva empresa per tal de millorar les seves quotes de mercat i nivell de beneficis davant les altres empreses dirigides pels seus companys de Màster.

Amb la simulació potencien competències transversals com són la capacitat d’anàlisi, la presa de decisions, el treball en equip o el lideratge, molt valuoses per desenvolupar una carrera professional en la direcció d’empreses hoteleres.

Els alumnes han valorat molt positivament aquesta iniciativa i ja es pensa en noves implantacions.

Per tal de poder prendre les decisions adequades per cada moment els alumnes han d’analitzar totes les dades de què disposen.

This entry was posted on Dimecres, 26 Maig, 2010 at 0:01 and is filed under empreses, Màsters i Postgraus. You can follow any responses to this entry through the feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

You must be logged in to post a comment.