Ciències de l'Antiguitat i Estudis Clàssics UAB

El blog del grau d'Estudis Clàssics i del grau de Ciències de l'Antiguitat

Abr 08 2015

Per a què serveixen les humanitats en el segle XXI? Jornada de debat a l’Ateneu Barcelonès

Posted in General |

L’Associació d’Amics de la UAB organitza la jornada de debat ‘Per a què serveixen les humanitat sen el segle XXI?’, a l’Ateneu Barcelonès el dijous 9 d’abril a les 19 hores.

En les darreres dècades, la física i la biologia exploren temes com la llibertat, la consciència o la justícia. L’humanisme sembla condemnat a anar reculant. Per altra banda, pensadores com Martha Nussbaum defensen que avui les humanitats són més necessàries que mai pel món dels negocis i per la salut de la democràcia. Què hem d’entendre per humanisme? Té sentit parlar de post-humanisme? Quins continguts i com ensenyar avui humanisme a les universitats? Oblidar a Sòcrates és un perill per la democràcia?

Hi participen:

•  Àngels Cabré, escriptora, crítica literària i directora de l’Observatori Cultural de Gènere.
  • Joan Carbonell, degà de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.
  • Jordi Llovet, professor universitari jubilat, traductor i crític literari.
  • Ricard Solé, professor investigador a l’ICREA (UPF) i catedràtic extern del Santa Fe Institute (EUA).

Lluís Reales, periodista i professor de la UAB, presenta i modera l’acte.

Font.

This entry was posted on Dimecres, 8 Abril, 2015 at 14:21 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.