Ciències de l'Antiguitat i Estudis Clàssics UAB

El blog del grau d'Estudis Clàssics i del grau de Ciències de l'Antiguitat

Feb 08 2015

Eduard Valentí i Fiol a la UAB

Posted in General |

El pròxim dimecres 11 de febrer de 2015  se celebrarà una Jornada Docent Homenatge a Eduard Valentí i Fiol, organitzada per l’Àrea de Filologia Llatina de la UAB.

PROGRAMA
  • 09.30: Presentació: Teresa Cabré Monné (Degana de la Facultat de Filosofia i Lletres), Joaquim Pera Isern (Director del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana), Pedro L. Cano Alonso (Catedràtic de Filologia Llatina).
  • 10.00: Jaume Medina Casanovas: “Eduard Valentí i Fiol i Carles Riba”.
  • 10.30: Mª Goretti Diez Gutiérrez: “Valentí i Fiol i la primera UAB (1933-1939).
  • 11.00: Exposició de publicacions d’Eduard Valentí i Fiol al Vestíbul de la Biblioteca d’Humanitats – Presentació: M. José Pena. Placa In memoriam a la Sala de revistes de la Facultat de Filosofia i Lletres.

Cafè

12.00: Miscel·lània 1

• Pedro L. Cano: “L’obra de Valentí i Fiol amb especial esment de la Sintaxi Llatina
  • Carme Bosch: “Vivències i presències”
  • Joan Gómez Pallarès: “Un nét a la biblioteca de l’avi que no va conèixer”
  • Josep M. Brucart: “Eduard Valentí, un magisterio fugaz indeleble”

13.00: Miscel·lània 2:

• Marc Mayer: “Valentí i Fiol a l’IEC”
  • José Martínez Gázquez: “Valentí i Fiol en la RABLB”
  • Francisco Rico: “Recordando a Valentí i Fiol”

Cloenda

Visiteu l’espai Eduard Valentí i Fiol hostatjat per la Biblioteca d’Humanitats de la UAB.

valenti

Eduard Valentí i Fiol (a la dreta) en un creuer a Amèrica el 1934, amb Jaume Vicens Vives, Santiago Sobrequés i Guillem Díaz-Plaja.

This entry was posted on Diumenge, 8 Febrer, 2015 at 20:39 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.