Ciències de l'Antiguitat i Estudis Clàssics UAB

El blog del grau d'Estudis Clàssics i del grau de Ciències de l'Antiguitat

Abr 16 2015

64 estudiants de batxillerat a la primera Olimpíada Clàssica de la UAB

Posted in General |

15 - 1

Ahir dimecres 15 d’abril 64 estudiants de segon de batxillerat, dels 79 que s’hi havien inscrit, van participar en la primera Olimpíada Clàssica de la UAB. 62 van prendre part en la prova de llatí i, a continuació, 32 en la de grec. Cada una de les proves va consistir a traduir un text breu i respondre 25 preguntes sobre llengua, civilització i pervivència clàssica

a partir del currículum de les assignatures de Llatí i Grec de batxillerat. L’estudiant que obtingui una puntuació més alta en cada prova guanyarà un premi de 140€. A més es concedirà un diploma acreditatiu als tres primers de cada categoria.

L’Olimpíada ha estat organitzada pel grau d’Estudis Clàssics de la UAB amb la col·laboració de l’ICE, el programa Argó i el Departament de Ciències de l’Antiguitat i l’Edat Mitjana de la UAB. Els objectius d’aquest concurs són fomentar l’estudi de les llengües i la cultura clàssiques entre els estudiants, premiar l’esforç i l’excel·lència acadèmica i proporcionar un punt de trobada entre l’ensenyament secundari i la universitat.

15 - 9

Els participants venien de centres de secundària de diferents comarques, alguns des de força lluny i molts acompanyats dels seus professors. Les localitats de procedència van ser Santa Bàrbara, Salou, Tarragona, Valls, el Vendrell, Cervera, Masquefa, Cubelles, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Pallejà, Olesa, Sant Joan Despí, Esplugues, Cornellà de Llobregat, Barcelona, Terrassa, Barberà del Vallès, Sant Cugat, Granollers, l’Ametlla del Vallès, Manresa, Palafolls, Ripoll.

Enllaços:

This entry was posted on Dijous, 16 Abril, 2015 at 13:23 and is filed under General. You can follow any responses to this entry through the feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Els comentaris estan tancats.