Innovació docent i expressió oral: la nineta dels ulls de la UAB?

1.-És cert que la docència és la ventafocs de l’ensenyament universitari. No obstant, tinc l’orgull de pertànyer a un campus on, malgrat les escasses eines legals, sempre s’han valorat els intents dels professors de millorar la manera de fer les classes.

*

2.-Per part meva, he tingut l’obsessió de que els alumnes parlessin a l’aula. Però no un “parlar per parlar” o davant d’un miserable power point, sinó en situacions difícils. Per exemple, un examen oral.

**

…        3.-Actualment, també podem estar contents d’un fenomen relativament recent. Gràcies a l’empenta d’alguns companys i d’un bon grapat d’alumnes, la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona és la capdavantera a Espanya (i potser aviat a Europa) en argumentació jurídica oral.  No es tracta d’una afirmació gratuïta o publicitària, sinó d’un fet ben real i contrastat.

Els èxits han fet que les iniciatives es disparin i, avui mateix, he rebut un correu on s’informa de que la Facultat ha organitzat un grup per «Jornades de Debats a l’estil del Parlament britànic». Felicitats i endavant!

El Parlament Britànic.

Acerca de Joan Amenós Álamo

Professor de Dret Administratiu
Esta entrada fue publicada en Argumentació oral, Facultat de Dret UAB., Innovació docent y etiquetada . Guarda el enlace permanente.