AgrupaciĂł de temes que van sortir. Curs 13-14

A.- Estem interessats en com aprèn l’alumnat:
• Necessitem acompanyar-nos a les aules per conèixer i fomentar “processos potents”
• Interès per una concepció global de l’aprenentatge.
• Com construir l’aprenentatge a l’aula?
• Quins són els processos mentals que fa l’alumnat mentre aprèn?
• Com aprèn?
• Com podem no deixar-nos continguts?
• Una dimensió més humana de l’aprenentatge: com assegurem processos individuals potents?
• Quines experiències clau hem d’assegurar que visqui el nostre alumnat?
• Millorar les propostes de CM i CS incloent les especialitats en la xarxa de l’aula.
• Millorar la dinàmica dels projectes de treball. Aprofundir en l’essència del grup a través del projecte.
B.- El paper del Mestre:
• Considerem que és clau el paper del Mestre.
• Dediquem esforços de modelatge als mestres que arriben nous, molts d’ells amb propostes de treball força tradicionals (fitxes)
• El paper del Mestre: com interacciona en moments concrets?
• Com animem al claustre.
• L’escola podria funcionar sense mi.
• Millorar les pràctiques dels espais d’aprenentatge.
C.- No sabem què deixar de fer perquè tot ens engresca:</em>
• Voler fer-ho tot ens porta a uns horaris fragmentats.
• Ens cal decidir què fer.
• Ens hem d’organitzar per poder fer: projectes, recons, ambients al passadís…
• Com donem cabuda al temps necessari per reflexionar, tanta activitat fa que costi mantenir temps per (dels?) als nenes i les nenes.
D.- Considerem un handicap el pas d’E. Infantil a Primària:
• Com integrem a E. Primària l’estil de treball més globalitzat que es fa a E.Infantil?
• Com contemplar el pas d’E Infantil a Primària?
E.- Altres:
. El temps d’esbarjo com a temps curricular/ Li donem un paper important al pati.
• FamĂ­lia – Escola: acompanyament emocional; mĂ©s del 50% de famĂ­lies no accepta la metodologia de l’escola.
• Ens preocupa el tema dels deures.
• Considerem que els nens i les nenes estan massa sols a casa

Preguntes que orientaran el curs 2012- 2013
Com aconseguim una participació justa amb les famílies? Pel que fa a la col·laboració, informació, implicació… com les fem entrar?
Com intervenim en el pati per incloure als infants que quedan sovint al marge?
Des d’una perspectiva globalitzadora com gestiono el temps a l’aula, la participació dels infants ?
Com hauria d’intervenir el mestra per afavorir l’autonomia de l’alumnat?
Quin curriculum tenim de referència, i com el reescrivim? Com avaluem les competències?
Com preservem i donem continuïtat a les línies metodològiques iniciades amb els més petits?

Com aconseguim dinamisme, canvi en l’organització dels ambients
Preguntes que van orientar les visites del curs 2011 – 2012

Com donem eines als nostres alumnes per fer-los competents?
Quins processos considerem bĂ sics?
Com gestionem l’aprenentatge?
Com gestionem el temps a primĂ ria?

Recull 2010-2011
Preguntes que ens hem fet sobre: AvaluaciĂł.
Autoavaluació, coavaluació – eines per compartir
Contradiccions amb el tema de les notes. Coom s’avaluen els projectes?
Què avaluem? Què té a veure tot això amb els àmbits de coneixement i els diferents continguts

Preguntes que ens hem fet sobre:Gestió d’aula
Quines idees bàsiques per clarificar el tema de la gestió de l’aula? – de quina manera es concreta això.
És suficient pels processos d’aprenentatge que els infants se sentin bé, o cal abordar més a fons els diferents continguts a partir de contextos, de converses compartides? Com es documenten aquestes converses?

Preguntes que ens hem fet i tenen a veure amb:Definir un marc d’idees, que ens donen una identitat.
Quins són els pilars de l’educació que volem desenvolupar, quina imatge de nen tenim, en què s’ha de centrar la nostra innovació?
Què volem dir quan parlem de globalitat?

Preguntes que ens hem fet sobre:CurrĂ­culum.
Fem un projecte de mĂ­nims o mirem el que Ă©s rellevant i ho amplifiquem?, podem vincular-ho al valor de la vida? Com ho argumentem?
Podem intervenir d’una forma més ajustada amb els nostres alumnes a partir de la nostra manera d’entendre aquests continguts?
És suficient pels processos d’aprenentatge que els infants se sentin bé, o cal abordar més a fons els diferents continguts a partir de contextos, de converses compartides?
Com està això vinculat a les competències?
Necessitat de seguritzar-nos a través dels mínims.
Al parlar de continguts apareix una muntanya que angoixa – ens pot ajudar pensar en els processos?
Parlem de continguts rellevants més que de mínims! A partir d’aquesta anàlisi enfoquem la qüestió de què i com aprendre.

Preguntes que ens hem fet sobre: Infantil-PrimĂ ria-SecundĂ ria
Què passa amb el pas a primària? – es manté la visió d’aquesta globalitat?

2 Responses to “ Preguntes”

  1. montse ha dit:

    desitjaria rebre informaciĂł actualitzada del vostre blog via mail, Ă©s possible?
    grĂ cies
    montse

    • David Vilalta Murillo ha dit:

      Benvolguda Montse, en aquests moments, el mĂ©s concret que tenim Ă©s la convocatòria que t’adjunto pel dia 26 a les 16h.
      Si vols i pots venir hi estĂ s convidada. Això sĂ­, ens anirĂ  molt bĂ© que t’inscriguis, d’aquesta forma entres en la llista de contactes.
      Una abraçada

      Benvolguda o benvolgut,

      Com acte final de curs de la Xarxa d’escoles que aprenen , et convidem a conversar el proper dijous 26 de juny de 16 h a 18:30 a la Sala d’actes del rectorat de la UAB amb:

      Joan Manuel del Pozo professor de Filosofia de la UDG
      Quins elements clau de futur ens proposa per ajudar-nos a pensar sobre les innovacions que fem?
      Xavier Bonal Professor del Departament de Sociologia de la UAB
      Què ens aporta la recerca internacional sobre models de gestió de centre? I a Catalunya cap on es va?

      Encara ets a temps de fer la inscripciĂł, omplint aquest formulari:http://ice.uab.cat/novelles/alta.php

      Junt a aquest correu adjuntem un full perquè ens el retornis emplenat sobre:
      Què m’agradaria/ ens agradaria trobar a la Xarxa d’escoles que aprenen?

      Aprofitem també per enviar-te l’enllaç del reportatge que va emetre el TN vespre el passat diumenge 8de juny sobre la Xarxa d’Escoles que Aprenen.

      Al bloc hi trobaràs més informació: http://blogs.uab.cat/escolesnovellesiceuab/

      Carmina Pinya, Maria Dalmases, Marga Teixidor i David Vilalta
      Unitat de formació permanent d’Educació Infantil i Primària de l’ICE de la UAB

      Salutacions cordials,

      Gestió acadèmica
      Institut de Ciències de l’EducaciĂł (ICE)
      Universitat Autònoma de Barcelona – Edifici A
      08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
      Tel. 935811598 – Fax 935814656
      http://www.uab.cat/ice

Deixa un comentari

Si us plau, demostra que no ets un robot * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.