Pràcticum d'Eduard Vidal

Màster d'ensenyament del català per a l'acolliment lingüístic

oct. 13 2013

Treball final del màster

Posted in General by 1283024 |

El meu treball final del màster és un recull de tasques i activitats al voltant dels àpats, realitzables a través d’eines 2.0. Consulteu-lo.

Portada del TFM

 

Per presentar-lo al tribunal avaluador, vaig elaborar-ne una presentació reduïda, que podeu mirar.

 

Foto Prezi

 


No hi ha comentaris

jul. 05 2011

Quant és?

Posted in General by 1283024 |

A meitat del vídeo comença una activitat més aviat de matemàtiques, ja que els alumnes havien de comptar el valor d’una compra de diversos aliments, amb la recompensa d’un premi per a qui finalitzés primer.

L’alumne que va trobar abans la resposta va ser l’Ali, que semblava ser l’alumne amb més dificultats per expressar-se en català. En aquest cas, però, la xifra que ens va donar en veu alta (40,20 €), la va pronunciar amb molta claredat. Llàstima que la cinta del vídeo ja no hi arribés.

[vimeo]http://www.vimeo.com/25938257[/vimeo]


No hi ha comentaris

jul. 05 2011

Demanar el preu

Posted in General by 1283024 |

En la introducció d’aquesta activitat vaig fer una breu explicació a la pissarra per remarcar la diferència entre el singular i el plural de la pregunta que els alumnes havien de practicar (a quant va? a quant van?).

Per comprovar que la pràctica per parelles era correcte, vaig tornar a utilitzar les imatges d’aliments, encara que no ho tingués previst en el disseny de la intervenció, per preguntar a cada alumne el preu d’un aliment i fixar-me en la concordança singular / plural. Tots ho feien bé.

En el transcurs de l’activitat la llum va marxar i va tornar tres vegades, però no ens va afectar gaire, perquè teníem prou llum natural que entrava per les finestres.

[vimeo]http://vimeo.com/25932987[/vimeo]


1 comentari

jul. 05 2011

Pràctica del vocabulari d’envasos

Posted in General by 1283024 |

Aquí vam introduir unes interaccions diferents, que se’m van ocórrer a partir del record d’algunes activiats experimentades durant el màster. Vaig repartir imatges com les de l’activitat anterior, en aquest cas d’aliments envasats, i vaig senyalar a cadascú a quina altra persona li havia de preguntar què és? El resultat fou que cadascú va parlar amb una mica més de volum, pronunciant amb claredat les paraules i que el missatge (mirada, postura, projecció de la veu) anava dirigit a un alumne que es trobava més lluny.

[vimeo]http://vimeo.com/25931506[/vimeo]


1 comentari

jul. 05 2011

Reconeixement d’envasos

Posted in General by 1283024 |

A la meitat del vídeo comença la següent activitat, en què cada alumne, amb l’ajuda d’un company,  identifica aliments envasats amb una imatge del llibre.

[vimeo]http://vimeo.com/25929656[/vimeo]


1 comentari

jul. 04 2011

Ampliació del vocabulari d’aliments

Posted in General by 1283024 |

En aquesta activitat van donar molt bon resultat les imatges d’aliments de l’editorial Castellnou, que ens van permetre trencar l’ordre en què havien intervingut els alumnes.

Vaig repartir imatges d’aliments, tres o quatre a cadascú, prou grans perquè es poguessin mostrar a la resta del grup i vaig deixar que cada alumne intervingués quan li semblés oportú, a fi de completar el llistat d’aliments que havíem començat en la primera part i que jo apuntava a la pissarra. Cada alumne demanava la paraula mostrant la seva imatge i el mateix grup gestionava les intervencions de cada alumne segons l’interès que despertava l’aliment mostrat. 

Vaig aprofitar aquest interès per tancar una mica el semicercle inicial de dotze cadires, ja que finalment hi havia deu persones assegudes. A més, els últims alumnes que s’havien incorporat havien enretirat la seva cadira per alinear-se amb la resta del grup, de cara al professor i la pissarra. El semicercle permetia que els alumnes es veiessin entre si i que veiessin les imatges quan aportaven una paraula al llistat d’aliments.

[vimeo]http://vimeo.com/25928413[/vimeo]


No hi ha comentaris

jul. 04 2011

Vocabulari d’aliments 1

Posted in General by 1283024 |

Vam fer una activitat del llibre per llegir, escriure i pronunciar dotze mots d’aliments. Primer els alumnes, sols o per parelles, van classificar damunt del llibre els aliments segons la botiga on es compren i després ho vam posar en comú en veu alta, seguint l’ordre en què els alumnes estaven asseguts.

[vimeo]http://vimeo.com/25926980[/vimeo]


1 comentari

jul. 04 2011

Primera activitat

Posted in General by 1283024 |

Els alumnes van comentar per parelles els seus hàbits de compres: quants cops per setmana van a comprar? A on? Què tenen a la nevera avui?

Mentre els escoltava, m’adonava de la diversitat de nivells de l’aula. Hi havia alumnes als quals gairebé no se’ls sentia, la qual cosa podia tenir relació amb un nivell baix de català o amb una certa inseguretat. La professora habitual del curs seia a l’extrem del semicercle on seien aquests alumnes amb més dificultats. Pel que fa als més parladors, situats en l’altre extrem del semicercle, n’hi havia un que no va deixar de parlar fins ja començada la posada en comú, en què la professora li va fer un senyal per indicar-li que estàvem escoltant altres companys de l’aula. Vaig pensar que potser no estava acostumat a escoltar els companys amb menys habilitats expressives.

En la posada en comú vaig demanar a cada grup què havia comentat i cada grup en va explicar alguna cosa. L’últim grup va parlar d’aliments, la qual cosa ens va servir per enllaçar amb l’activitat següent.

[vimeo]http://vimeo.com/25925048[/vimeo]


No hi ha comentaris

jul. 04 2011

Una classe de pràctiques

Posted in General by 1283024 |

Aquesta és la sessió de pràctiques que vam enregistrar el dimarts 17 de maig. En aquest primer vídeo hi ha la presentació de la unitat (Compres) i la primera activitat, en què els alumnes, agrupats per parelles, van parlar dels seus hàbits de consum a partir d’unes preguntes que llegien al llibre. Malhauradament, se sent molt fluixet.

[vimeo]http://vimeo.com/25908809[/vimeo]


1 comentari

juny 17 2011

Fi de les pràctiques

Posted in General by 1283024 |

Avui hem visitat la Xarxa 9 Barris Acull i l’INS Picasso per aportar-los materials per als cursos de català que organitzen. A la Xarxa 9 Barris Acull hi ha un grup de conversa que condueix una persona voluntària i a l’institut el curs vinent tindran una aula oberta per a alumnat de 15 i 16 anys amb problemes d’absentisme.  Com en altres ocasions, visitar aquestes entitats m’ha permès establir un contacte proper amb els centres i les persones que hi treballen; conèixer el seu estat d’ànim, intercanviar alguna impressió. A l’institut Picasso, m’han parlat del mentoratge, que després de buscar què vol dir a internet, penso que s’assembla al que he viscut durant les pràctiques de dinamització, en què he acompanyat la dinamitzadora de la delegació, la Maria.

 


1 comentari

Next »