Anàlisis personal

Amb aquest projecte, molts de nosaltres hem après a crear un blog i a treballar amb ell cosa que alguns no havíem fet mai. També hem treballat el tema dels plans i els moviments de càmera i perquè s’utilitzen. A més a més, els últims dies hem treballat algunes eines i aplicacions que podem trobar a internet per afavorir l’aprenentatge dels nens en les noves tecnologies (TAC i TIC).

Penso que el fet de treballar tots aquests àmbits des de la plataforma “Blog” ha fet molt més dinàmica l’assignatura i ens ha donat un espai propi fet per nosaltres al nostre gust on penjar els treballs realitzats a classe.

Ha sigut una experiència interessant i des de la meva perspectiva bastant productiva.

PD: En l’etiqueta d’anàlisi he etiquetat hi ha les entrades que més m’han agradat durant l’assignatura.

Aplicacions TIC per al desenvolupament de la creativitat infantil

En aquesta entrada ens centrarem en aplicacions que permetin als nens desenvolupar la seva creativitat.

Una d’aquestes apps s’anomena Quiver – 3D Coloring App. Aquesta aplicació consisteix a introduir als nens en les possibilitats de la realitat augmentada a través del color. El nen personalitza uns personatges d’un dibuix i, a través del dispositiu mòbil, els converteix en gràfics 3D.

L’aspecte positiu és que amb aquesta aplicació els nens realitzen una activitat que els hi encanta (pintar) i a més a més el que ells pintin es transformarà en una figura en 3D cosa que els motivarà a crear nous dibuixos i combinacions de colors.

Algunes persones que han utilitzat aquesta aplicació amb nens han dit:

“Permet imprimir uns dibuixos en blanc i negre que l’alumne ha de pintar dels colors que ell vulgui. Un cop pintat (sinó no funciona), amb l’aplicació s’apunta al dibuix i en pantalla el dibuix es converteix en una animació en 3D. Els personatges en 3D tenen els colors que l’alumne ha pintat.”

Punts Forts
  1. Motivació pels alumnes, ja que pinten amb més interès
  2. Precisió, ja que si està mal pintat (sortint de la ratlla l’animació pot arribar a no funcionar)
  3. Facilitat d’ús: es descarrega la plantilla i s’imprimeix i s’escaneja.

 

Si voleu descarregar-vos l’app entreu a Google Play o Apple store.

 

asdudg panen sfkhna

Experiències TAC, TIC

Les sigles TAC corresponen a “Tecnologies de l’aprenentatge i del coneixement” i prenen el significat d’utilitzar les eines TIC a les escoles com a instrument d’aprenentatge.

Un dels recursos TAC és per exemple el BEE-BOT, un robot de programació bàsica on els nens poden aprendre jugant amb el robot. Per exemple, els professors poden dir als nens que programin el robot fins que arribi a u a plataforma amb un color concret per tal d’ensenyar els colors d’una manera més didàctica e innovadora.

Moltes escoles ja utilitzen les TAC, com per exemple l’escola Mare de Déu de la Mercè a Sant Feliu de Llobregat on s’han incorporat les següents eines TIC:

  • Ordinadors portàtils.
  • Robòtica educativa http://exemple de robòtica educativa.
  • Pissarres tàctils.
  • Tauletes per als nens en els cursos d’infantil.
  • Etc.

Opinió personal

Segons el meu punt de vista, en la societat del segle XXI els nens necessiten aprendre mitjançant les noves tecnologies, ja que formen i formaran part de les seves vides i és un mecanisme que aprenguin de manera interactiva i a més a més a utilitzar aquestes eines TIC.



EXEMPLES DE ROBOTICA EDUCATIVA

· https://education.lego.com/en-us

·

 

 

Video amb efectes

En aquesta entrada he fet un vídeo sobre el qual es parlarà sobre els gossos sense llar. Aquestes imatges mostren gossos que han sigut abandonats per famílies perquè ja no els volen.

La història del vídeo és mostrar una sèrie d’imatges sobre gossos abandonats i posar algunes dades sobre el nombre de gossos que no tenen casa, si ha augmentat en els últims anys, etc. per fer reflexionar a la gent.


GUIÓ TÈCNIC

Per fer el vídeo, he utilitzat el programa “Movie Maker“. He escollit un seguit d’imatges i he aplicat diferents efectes i transicions, text, i música.

  • TÍTOL: GOSSOS

https://youtu.be/AAcMLo_ZYkY

Pelicula a analitzar

En aquesta entrada el que s’ha de fer és analitzar les escenes d’una pel·lícula escollida i dir quins plans, moviments de càmera i transicions hi surten.

La pel·lícula escollida s’anomena “Contratiempo” del director Oriol Paulo. Si voleu saber-ne més, cliqueu a l’enllaç  (Filmaffinity).

La primera escena a analitzar és al minut 13 on s’enfoca un rellotge, aquest pla s’anomena pla detall per mostrar objectes concrets. La segona escena es mostra al minut 13:12 quan el protagonista recorda un fet passat i el director utilitza el “fundido a negro” per donar la sensació que han passat mesos. Finalment, a l’escena del minut s’utilitza 19:42 els protagonistes es mouen i s’utilitza el moviment lateral de la càmera per seguir els personatges lateralment.

Si voleu veure les escenes analitzades de la pel·lícula us deixo un enllaç on podreu veure-la per internet:

Contratiempo

Video campanya contra la violència de gènere

En aquesta feina hem d’analitzar els tipus de plans i moviments de càmera.

Quasi tots els plans del vídeo son pla mig (mig cos) i pla detall (objectes o coses concretes com les claus o la maleta).

Si ens fixem en el moviment de la càmera, no es mou en cap moment, per tant només s’identifica càmera en mà.

El sentit d’aquests mecanismes és emfatitzar els aspectes clau que es volen remarcar al missatge de la campanya publicitària.

Una imatge que em representi

Aquesta imatge la vaig escollir per representar-me en aquest moment de la meva vida. El dibuix l’ha fet la il·lustradora Sara Herranz i l’enquadrament que ha utilitzat és petit (primer pla) per tal de centrar l’atenció en la cara de preocupació que mostra la noia malgrat que es tapi amb la mà, i amb la cigarreta.

Jo el que hauria fet és fer un pla americà o de mig cos per remarcar també la postura del tronc i una mica de les cames.

Sara Herranz
Dibuixat per Sara Herranz