Programa Generació Idees en Salut Mental: Concurs Final

El 21 de juny es va celebrar el concurs final del Programa de Generació d’Idees en Salut Mental i Benestar Emocional.

Els grups vàren presentar amb un elevator pitch les seves propostes a un jurat extern compost per Salva Gutierrez, CEO a MJN Neuroserveis, Clara Campàs, mentora a dHealth i fundadora del nou fons capital Assabys, la Dra. Noemí Robles, responsable de la CORE de Salut Mental de la UAB i el Dr. Narcís Cardoner, psiquiatra al Parc Taulí-Hospital Universitari.  El jurat valorava la viabilitat tecnològica i econòmica dels projectes, el grau d’innovació, l’estat de desenvolupament, el model de negoci, l’equip, la necessitat del mercat i la qualitat de la presentació.

El primer premi va ser per PowerLearn, una plataforma en línia per a la detecció dels trastorns del neurodesenvolupament que afecten el rendiment escolar. En aquest projecte participaven investigadors de l’Hospital Vall d’Hebron, l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial, l’EUI Gimbernat i la UAB.

El segon premi va ser per NAT-FM,  una intervenció psicològica per al tractament de persones diagnosticades de fibromiàlgia, a través del protocol NAT-FM (Natura-Aventura-Teràpia per a FibroMiàlgia) i d’un programa motivacional de canvi d’estil de vida, projecte impulsat per invesigadors de la UAB, l’EUI Gimbernat i de ’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS).

El tercer premi va ser pel projecte B2 GAME, promogut pel servei d’Infermeria en Salut Mental de l’Hospital de Sant Pau, que proposaven un joc de taula per amenitzar el temps a aquests pacients disminuint així els seus nivells d’ansietat i les seves demandes al personal, a la vegada que millora la consciència de malaltia, disminueix l’estigma sobre les malalties mentals i ensenya hàbits saludable.

A continuació la relació de tots els projectes que van participar en el concurs:

B2Game: Un joc de taula que serveixi als pacients ingressats en unitats de salut mental per amenitzar l’ingrés i disminuir la seva ansietat i estrès. A la vegada, el joc conscienciarà sobre les malalties per disminuir el seu estigma i ensenyarà hàbits saludables.

ColorsMedic: Nou medical device d’ús pediàtric basat en els serius games, la psicologia del color i l’estimulació lumínica que inclou la biomonitorització de registres psico-fisiològics per a contribuir a millorar la salut mental i el benestar infanto-juvenil.

Connecta: Una plataforma de serveis d’oci i acompanyament per a persones grans i empreses dedicades a oferir productes i serveis per a elles.

EmpaTIC: Plataforma de Jocs contra l’Estigma. Es tracta d’una plataforma online que crea i dinamitza comunitats per, no només generar acceptació entorn els problemes de salut mental, sinó també per generar coneixement i millorar els protocols d’assistència.

Espai Plaça: Espai on-line i versió App on les persones de 16 a 25 anys poden trobar eines en àrees com la salut, l’educació i l’oci per millorar la seva situació de malestar psicològic i/o emocional. El suport es realitzarà per part de persones joves que han viscut situacions similars amb la supervisió de professionals de l’àmbit. Amb l’objectiu de transcendir l’espai virtual, la persona troba resposta les 24 hores del dia.

NAT-FM: Servei d’intervenció psicològica per al tractament de persones diagnosticades de fibromiàlgia, a través del protocol NAT-FM (“Natura-Aventura-Teràpia per a FibroMiàlgia”) i d’un programa motivacional de canvi d’estil de vida.

PowerLearn: Plataforma online basada en Intel·ligència Artificial per a la ràpida i fiable identificació i seguiment de trastorns de neurodesenvolupament que afecten el rendiment acadèmic.

Stresset: Dispositiu d’autodiagnosi immediat i objectiu que derivarà la persona afectada a una app que, de forma autònoma i privada, proporciona tractaments personalitzats i eficients.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.