Living Lab en Salut Mental: Resultats de l’enquesta de Benestar Emocional

Com ja us vàrem informar fa uns dies, com a una de les primeres accions del Living Lab en Salut Mental de la UAB és treballar en la detecció dels aspectes relacionats amb el benestar emocional que més preocupin als membres de la comunitat universitària de forma que d’aquesta puguin sorgir un conjunt de reptes a abordar de forma col·laborativa pels col·lectius del campus.

Amb aquest motiu s’ha distribuït una enquesta a tots els membres del campus perquè identifiquin quins aspectes o situacions interfereixen més en el seu benestar emocional i en el de la resta de la comunitat. Així mateix es demanava quines possibles accions es podien fer per reduir aquest impacte negatiu sobre la nostra qualitat de vida com a habitants del campus.

Es va comptar amb un total de 255 enquestes vàlides, de les quals el 43% van ser respostes per alumnes, el 30% per PAS i el 27% per PDI. La gran majoria dels respondents van ser dones (73%), i la mitjana d’edat dels que contestaren fou de 37,4 anys (DE: 14,4 anys).

Dels enquestats només un 2% manifesten que no detecten problemes que afectin el seu malestar emocional o el de la resta de companys, i un 3% diuen no saber quins poden ser aquests problemes.

En línies generals, pel tres col·lectius del campus UAB es detecten tres aspectes que afecten a seu benestar emocional:

• les relacions interpersonals (tensions entre companys, tesions amb superiors, comunicació alumne-professor, etc)
  • l’estrès degut a no poder gestionar la feina del dia a dia (entrega de treballs, informes, tancaments de curs, manca de coneixement de la feina dels companys de la mateixa unitat, etc)
  • aspectes relacionats amb la logística o les instal·lacions del campus (sorolls, cues als bars, accessos al campus, etc)

Algunes de les propostes per solventar aquests problemes, les que més es van repetir van ser:

• Canvis en el sistemes d’avaluació, processos, dotació de més recursos econòmics i humans
  • Reorganització horaris, pauses entre classes, coordinació entre assignatures, més transparència i informació
  • Formació en gestió del temps, cursos per parlar en públic, tècniques de relaxació i control de l’estrès, fomentar la relació entre els col·lectius, utilització de les figures de  mentors i mediadors

El proper pas serà organitzar els grups participatius que seran oberts a tota la comunitat universitària.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, Recerca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.