Play Decide en Recerca en Salut Mental a la I Setmana Solidària amb la Salut Mental

La setmana del 23 d’abril els estudiants de Biociències (CEBIO) han organitzat la I Setmana Solidària amb la Salut Mental, i la CORE SM ha participat,  juntament amb l’Institut de Neurociències, amb una exposició de pòsters al hall de la facultat i una nova sessió del Play Decide en Recerca en Salut Mental.

En aquesta ocasió vàrem comptar amb un grup de 4 estudiants de la facultat de Biociències que quan se’ls va preguntar què entenien per Salut Mental va referir termes com “manicomi”, “trastorn”, “no es pot fer vida normal”, “discapacitat”, “psiquiatria” i “emocions”.

En quant a la selecció de les 4 targetes que més els hi havien cridat l’atenció, el grup va escollir:

• la poca inversió en recerca en Salut Mental
  • els aspectes estigmatitzants associats a la Salut Mental
  • la manca de perspectiva de gènere en aquest tipus de recerca
  • la investigació sobre la interacció genètica-ambient en el desenvolupament dels trastorns mentals

Les seves 4 propostes van ser:

• augmentar el finançament dedicat a la recerca en Salut Mental
  • promoure les activitats antiestigma
  • realitzar més activitats de divulgació relacionades amb Salut Mental en centres escolars
  • prioritzar teràpies no farmacològiques com a tractaments dels trastorns mentals

sent les dues primers propostes les que finalment es van prioritzar (finançament i estigma).

Comparant amb els resultats de l’anterior sessió Play Decide en Recerca en Salut Mental, trobem que aquelles targetes que més criden l’atenció són les relacionades amb la manca de finançament i de perspectiva de gènere.

En quant a les propostes, també es repeteixen augmentar la inversió i promoure campanyes antiestigma, i de fet són els dos aspectes que en les dues sessions han resultat les propostes més votades en la ronda de prioritzacions.

Continuem treballant en polir alguns detalls de la metodologia abans de compartir el kit a la plataforma Play Decide.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Activitats de divulgació i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.