8 març

El passat 11 de febrer va ser el dia de la dona en la ciència, i el dia següent, per iniciativa de la Societat Espanyola de Neurociències (SENC), el de la dona en neurociències. Des de l’Institut de Neurociències es fer diverses activitats per celebrar-ho i prendre consciència, entre les que hi va haver una conversa grupal entre neurocientífiques, una experta en gènere i educació de l’Observatori de la Igualtat de la UAB, i estudiants de PhD i màster, en la que la CORE SM va col·laborar en l’organització.

Des de l’INc i la CORE SM aprofitem que demà és 8 de març per compartir les idees claus i conclusions de la conversa, que va ser un espai de debat molt enriquidor i interessant:

Idees sobre la situació actual que van recollir els / les participants:
– El problema està molt més interioritzat del que percebem. No podem cedir.
– Les avaluacions es fan basant-se en índexs numèrics i això perjudica les dones amb fills.
– Estadísticament, el sector de població amb més dies de baixa no són les mares de família sinó els homes joves, contràriament al que es podria pensar.
– La diferència no justifica la desigualtat.

Propostes que podrien servir per millorar la situació:
– Un sistema d’excel·lència diferent. No excel·lència absoluta sinó acceptable.
– Aplicar mesures de correcció en el moment de les avaluacions: dones en els tribunals, CVs cecs, etc.
– Aplicar mesures de sanció o premis: compensar per baixes de maternitat o paternitat, ajuts per a persones amb fills o persones dependents al càrrec, etc.
– Fer que la UAB sigui family i gender friendly, com ja ho són altres universitats europees.

I a nivell global …
– Es necessita un canvi educatiu (tant a les escoles com a les famílies)
– Es necessita voluntat per fer el canvi: mentalització global i actuació.

Bon 8 març!

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Activitats de divulgació, General i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.