Activitat “La Salut Mental i les sèries de TV: tractament i estigma”

En el marc del lema d’aquest any de la Festa Major de la UAB de visibilitzar i desestigmatitzar la salut mental (#MenysEstigmaMésVisible), s’ha organitzat una activitat amb reconeixement de crèdits adreçada als estudiants per tal de sensibilitzar  a la comunitat universitària vers els estigmes en temes de salut mental i donar eines per identificar aquestes conductes en pel·lícules i sèries de televisió.

L’activitat començarà el 15 de març  i es farà tots els dijous de 14h a 16h a la Sala Annexa de l’Hotel de les Entitats, a la Plaça Cívica.

Accediu al Formulari inscripció.

Competències a desenvolupar:

– Conèixer els símptomes dels trastorns mentals.

– Identificar visions estigmatitzants envers els problemes de salut mental promogudes pels mitjans audiovisuals (sèries de TV i pel·lícules).

– Dotar als alumnes d’una visió crítica sobre el paper que els mitjans de comunicació tenen en l’estigmatització de les persones amb trastorns de salut mental.

Programa:

Tema Responsable
Presentació del curs i

Ansietat i Fòbies

Jordi Obiols

Susana Subirà

Trastorns de la Conducta Alimentària Mª Eulalia Lorán Meler

Hospital Universitari Germans Trias i Pujol

Trastorns de l’Espectre Autista Francesc Cuxart

Marta Robles

Centre CERAC (La Garriga)

Trastorn Obsessiu-Compulsiu

Psicopatia Rafael Torrubia

Dept. Psiquiatria i Medicina Legal

Retorn a la comunitat:

Per tal de que l’activitat realitzada pels alumnes matriculats tingui un retorn cap a la resta de la comunitat universitària, es demanarà als alumnes que escriguin un post en el que visibilitzin conductes estigmatitzants en vers la salut mental que apareguin a les sèries i/o pel·lícules. Per fer-ho els alumnes hauran d’argumentar el/les conductes en base als coneixements adquirits durant el curs i hauran d’exemplificar-ho amb fragments de vídeo que així ho demostrin. Els posts es penjarà en un blog habilitat per a tal objectiu i un cop avaluats i publicats seran difosos per les diferents xarxes socials de la UAB i dels organitzadors de l’activitat (Unitat de Dinamització, Vice-rectorat d’Alumnat i Ocupació i CORE en Salut Mental), utilitzant el hashtag #MenyEstigmesMésVisible per tal de lligar-ho al lema de la Festa Major de la UAB d’aquest curs.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Antiestigma, Formació i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Activitat “La Salut Mental i les sèries de TV: tractament i estigma”

1. Retroenllaç: S’obren les inscripcions per a l’activitat La Salut Mental i les sèries de TV: tractament i estigma

2. Retroenllaç: La Salut Mental i les sèries de TV: tractament i estigmaClúster Salut Mental

3. Enric diu:

Hola, es faran més edicions? Encara em puc inscriure?