La Viquipèdia i les Humanitats a la UAB

Per tal de conèixer de més de prop la Viquipèdia i els projectes de col·laboració que s’estan duent a terme amb la UAB el Divendres 27 de Juny a les 11:00 hores a la sala Goytisolo de la tercera planta de la Biblioteca d’Humanitats, es celebrà la tercera sessió  dels Divendres del Patrimoni Cultural de la UAB.

En aquesta sessió participà Àlex Hinojo, director de projectes d’Amical Wikimedia, l’associació d’amics de la Viquipèdia en català. Ens introduí a la Viquipèdia, com funciona, i els sistemes de validació de continguts que fa servir, i a continuació ens presentà un seguit d’experiències en docència wiki. L’objectiu de la sessió va ser resoldre dubtes sobre aquesta enciclopèdia en línia tan coneguda, així com descobrir les propostes de formació eduwiki. Aquestes ofereixen la possibilitat d’incorporar l’edició d’articles com a recurs per a la docència a traves de l’edició d’articles per part d’estudiants com a activitat d’aprenentatge avaluada pel seu professorat.

veure vídeo

D’altre banda en Sebastià Giralt, professor de Filologia llatina i coordinador del grau d’Estudis Clàssics del Departament de Ciències de l’Antiguitat i l’Edat Mitjana, ens mostrà el projecte WikiClàssics.  Aquest neix fruit de la col·laboració entre Amical Wikimedia i el Departament de Ciències de l’Antiguitat amb l’objectiu de millorar la presència a la Viquipèdia del coneixement relacionat amb els clàssics de la literatura, en sentit ampli, a la vegada que introdueix els estudiants universitaris en l’edició de l’enciclopèdia en línia.

presentació  en slideshare

Per últim Marta Rial, de la Biblioteca d’Humanitats, presentà el treball engegat des de les biblioteques de la UAB per aportar contingut a la Viquipèdia, especialment en els projectes desenvolupats dels dons personals de la Biblioteca d’Humanitats.