Gamificació i Patrimoni Cultural

Darrerament el concepte gamificació o ludificació sembla estar de moda. A part d’estar abastament aplicada en la seva vessant tecnològica creiem que és possible donar-hi una visió més àmplia i parlar de gamificació com l’aplicació de tècniques de joc a la dinamització de col·lectius, activitats i coneixements, posant sempre la mirada en el museu o el patrimoni cultural.

Per aquest motiu el proper Divendres 20 de Març hem preparat  una nova sessió dels Divendres del Patrimoni Cultural de la UABCei. Aquest cop, amb la col·laboració de Cafès de Patrimoni i l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA) , debatrem sobre l’actualitat i el futur de la gamificació aplicada al patrimoni.

La sessio tindrà lloc a l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA)  (localització) de 10:00 a 14:00 hores, i els ponents seran:

• Oriol Ripoll, creatiu a Jocs al segon, empresa dedicada al joc com a eina de comunicació. Director de la fira Jocjoc de Tona des del 2001, professor de game design a Enti (Universitat de Barcelona) responsable del programa de jocs al El Born CC, ha comissariat exposicions, grans esdeveniments i ha creat jocs per explicar i fer viure el patrimoni.
  • Ana Requejo del Laboratori de Cultura i Turisme de Barcelona Media que han dut a terme diversos projectes de jocs en Patrimoni com el de la Ruta de l’Art Rupestre d’Ulldecona
  • Eusebio Martínez, que amb el suport de l’arxiu i el museu local de l’Hospitalet ha creat un joc de taula sobre l’Hospitalet de Llobregat en època medieval.
  • Juan Antonio Rodríguez i Carles Sierra, investigadors de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA) que treballen en simulacions socials de societats del passat i en aplicacions col·laboratives per dispositius mòbils en museus.
  • Judith Barnés que des de la Fundació Brossa estan implementant el joc per a la participació.
  • Oriol Comas, dissenyador de jocs de taula, director de la fira JugarXjugar de Granollers i del festival Dau Barcelona i referent sobre jocs i el seu ús en interactuar amb persones de tu a tu, sense intermediació. Treballa amb en Marius Serra i ha fet força jocs comercials per aprendre català o elements patrimonials com Gaudí.
  • Paloma Gonzàlez del Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria (CEPAP), ens exposarà el seu projecte de ludificació de la visita al jaciment Paleolític de la Roca dels Bous.

Recordar-vos que les sessions són obertes i no cal inscripció.

Us esperem el Divendres dia 20.

Un pensament sobre “Gamificació i Patrimoni Cultural

Els comentaris estan tancats.