CONCLUSIÓ

Per finalitzar aquest bloc, es pot dir que ha sigut una manera diferent de treballar els conceptes de classe, ja que hem après moltes coses que dacara a un futur ens serviran de molt.

Així doncs, hem treballat que és una WEB 2.0 i els seus usos educatius, ja que amb els avenços tecnologies les classes són més dinàmiques i actives, per tant, a través d’aquesta web ens podem comunicar i interactuar de manera activa conjunta. Alguns exemples de la WEB 2.0 són les comunitats de webs, blogs, wikis… que serveixen tant per al docent com per a l’alumne, ja que són unes eines per a l’aprenentatge amb la finalitat d’implementar i fomentar la teoria de classe, perquè els alumnes tinguin un recurs diferent per estudiar.

Respecte a l’anàlisi de l’anunci i el d’una escena d’una pel·lícula, hem treballat els plans, angles i moviments que fa la càmera, ja que tant als anuncis com a les pel·lícules observem que hi ha diferents maneres d’enfocar a una persona, un objecte o un paisatge. D’aquesta manera, el director de la pel·lícula aconseguirà transmetre sensacions com la por, l’angunia, la superioritat, la inferioritat… entre moltes altres.

A més, la llum i el color també són molt importants per què amb els contrastos de la llum es poden aconseguir fer ombres, arrugues, envellir o rejovenir a una persona… depenen d’on es situï la càmera. D’altra banda, el color, és important, ja que proporciona major realitat a les escenes, depenen del lloc on es desenvolupi l’escena o de com vagin vestits els personatges.

D’altra banda, un altre aspecte important són les noves tecnologies i els usos d’aquestes en les aules, ja que actualment es vol fomentar més l’ús d’aquestes tecnologies amb els més petits. D’aquesta manera, crearem ciutadans capaços de poder dominar adequadament les tecnologies tant en l’àmbit personal, escolar com social.

Al llarg d’aquest blog, hem pogut treballar nous conceptes i saber que hi ha diferents recursos per treballar amb els infants i adolescents, amb la finalitat de què aquests s’interessin, s’impliquin, aprenguin i s’ho passin bé. Com a futura pedagoga crec que aquestes eines de treball m’ajudaran per a poder desenvolupar una bona feina en l’àmbit professional com personal.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Envia un comentari

AVALUACIÓ FINAL

Com a conclusió general del meu treball reflectit en aquest bloc, puc dir que aquesta manera de treballar ha sigut molt eficaç, ja que a l’hora que anava fent les activitats anava repassant els conceptes treballats a classe.

Però, destacaré quatre entrades les quals crec que són essencials com a eines per als docents i per a conèixer noves tècniques o metodologies de com dur el nostre treball en l’àmbit professional, aquestes entrades són la “Web 2.o“, els “Usos de la web 2.0“, “Activitat Robòtica” i el “Petit curtmetratge“.

En desenvolupar cadascuna d’aquestes entrades he pogut comprendre la importància de les noves tecnologies i els diferents recursos que hi ha per poder dur a terme una classe de manera diferent, innovar en les nostres metodologies i estratègies, ja que d’aquesta manera els resultats poden ser diferents i els alumnes poden aprendre d’una manera activa i dinàmica.

A més, cada entrada està ben estructurada i organitzada per tal que entengueu sense problemes tota la informació, i la pugueu posar en pràctica amb els vostres alumnes. També, en algunes d’aquestes he posat alguns recursos que podeu utilitzar en les activitats i un enllaç on podeu trobar més informació respecte a cada tema.

Per tant, no només es tracta d’integrar aquestes tecnologies en l’àmbit educatiu sinó també cal que hi hagi una inclusió i integració dels infants amb necessitats educatives especials, sigui per alguna discapacitat o per una alta capacitat intel·lectual.

Finalment, he gaudit d’aquesta nova manera de treballar, ja que a més d’adquirir nous coneixements puc ajudar-vos a vosaltres a través d’aquest bloc amb la finalitat de què vosaltres pugueu obtenir nova informació, nous recursos, estratègies i metodologies per a poder adaptar-les a les vostres activitats i/o manera de dur les classes amb els vostres alumnes.

Publicat dins de Avaluació, General | Etiquetat com a , | Envia un comentari

PLANS, ANGLES I MOVIMENTS

Aquí us deixo una mica d’informació sobre els diferents tipus de plans que podem trovar. Amb la finalitat de que pugueu entendre millor el punt “ANÀLISI D’UN ANUNCI” I “ANÀLISI D’UNA ESCENA D’UNA PEL·LÍCULA“, aquí us deixo una mica d’informació sobre els diferents tipus de plans que podem trovar. en les anteriors entrades,  com per exemple:

1.- ENQUADRE:
Gran pla general, mostra un gran escenari o una multitud. El subjecte no es pot veure o bé queda difós en l’entorn, llunyà, perdut, petit… Té un valor descriptiu i pot adquirir un valor dramàtic quan es pretén destacar la soledat o la petitesa de l’home davant la por.
Pla general, mostra amb detall l’entorn que envolta al subjecte o a l’objecte, com un ampli escenari. S’utilitza per descriure a les persones en l’entorn que els envolta.
Pla conjunt, també anomenat com a “figura plana”, ja que enquadra la figura sencera del subjecte, és a dir, és el pla que abraça tot el cos del subjecte des del cap fins als peus.
Pla Amèrica, es denomina també “pla mig llarg o pla 3/4”, ja que enquadra des del cap fins als genolls. Rep el nom d’americà perquè era molt utilitzat en les pel·lícules de vaquers per tal de mostrar al subjecte amb les seves armes.
Pla mitjà, fa un enquadre des del cap fins a la cintura, seria més o menys com la distància personal del subjecte, ja que és una distància adequada per mostrar la distancia entre els dos subjectes.
Pla mig curt, enquadra al subjecte des del cap fins a la meitat del tors, d’aquesta manera permet aïllar una sola figura dins d’un requadre, i donar-li menys importància del seu entorn per tal de concentrar en ella la màxima atenció.
Primer pla, recull el rostre i les espatlles del subjecte, aquest tipus de pla juntament amb el de “detall i el primeríssim primer pla” es correspon amb una distància intima, ja que serveix per mostrar confidència i intimitat.
Primeríssim primer pla, s’utilitza per destacar un element que en un altre pla podria passar desapercebut, però que és important que l’espectador es doni compte per seguir adequadament la trama

2.- ANGULACIÓ:
Pla zenital, es realitza des de dalt, just dalt dels subjectes o objectes, amb un angle de 90 graus.
Pla picat, la càmera grava a una altura lleugerament superior als ulls, en el cas del subjecte o de l’altura, en el cas dels objectes, amb la càmera orientada cap a terra. Normalment s’utilitza per transmetre a l’observador que algú és inferior, innocent, fràgil, dèbil…
Pla contrapicat, la càmera se situa enfront i a una altura lleugerament inferior als ulls, o inferior de l’altura mitjana d’un objecte amb la càmera orientada cap al sostre. Serveix per enaltir o magnificar al subjecte o objecte.
Pla Nadir, la càmera se situa totalment per sota del subjecte com angle perpendicular al terra, s’usa a escala estètica per donar dramatisme, interès a l’escena o dóna dinamisme a l’acció.
Pla dorsal, ens explica que ver el protagonista i confirma el rol d’espectador que fem, a més ens dóna un poder sobre el subjecte, nosaltres el podem veure però ells a nosaltres no. És molt típic a les pel·lícules de por.
Escorzo, inclou al subjecte protagonista de cara i el subjecte que escolta d’esquena. Emfatitza al subjecte que té l’acció en aquell moment, a més la càmera se situa darrere del subjecte filmat.
Perfil, també anomenat “pla natural”, la càmera està situada a un costat del subjecte.
Frontal, també anomenat “pla normal o neutre”, l’angle de la càmera és paral·lel a terra i davant del subjecte que s’està gravant, a l’altura dels seus ulls. En cas de ser un objecte és grava a l’altura mitjana.
Flip over, aquest joc de càmera serveix per subvertir les nostres expectatives amb un inesperat moviment de càmera de 180 graus, que ens indica que el que estaven veient estava en realitat del reves.
Pla holandes, la càmera està inclinada uns 45 graus i comunica a l’espectador un efecte d’inestabilitat, a la vegada que serveix per donar dinamismes a l’escena.

3.- MOVIMENTS DE LA CÀMERA:
Càmera en mà, es filma amb la càmera en la mà, produeix una sensació de verisme, de vídeo domèstic i fa més creïble l’escena.
PAN descriptiva, aquest moviment panoràmic ens introdueix un nou escenari de la pel·lícula.
Tràvelling de descobriment, és com tràvelling de seguiment, però aquest finalitza bruscament amb un element que canvia l’acció, amb alguna cosa inesperada.
Tràvelling presentació progressiva, ens mostra els detalls d’un objecte.
Tràvelling de seguiment, la càmera segueix al subjecte, just darrere d’ell, descobrint l’entorn al mateix temps que ho fa el subjecte.
Tràvelling retro, la càmera se situa davant del rostre del subjecte, mentre la càmera retrocedeix a mesura que el subjecte retrocedeix.
Tràvelling avant, al contrari que el tràvelling retro, la càmera avança a mesura que el subjecte retrocedeix.
Pla en rotació, la càmera fa un moviment en rotació sobre l’eix Z, mentre és grava.
Moviment grua, la càmera canvia d’altura apropant-se al subjecte.

Publicat dins de Angles, General, Moviments, Plans | Etiquetat com a | Envia un comentari

ACTIVITAT ROBÒTICA

http://https://www.youtube.com/watch?v=ihfXb_zXtjQ

Aquesta activitat robòtica, es dura a terme principalment per a infants de 3 a 5 anys amb la finalitat de treballar els números amb el robot BEE-BOT. D’aquesta manera, també treballarem la recta numèrica amb números de l’1 al 10. El material que necessitarem serà el Robot Beebot, cartolines de diversos colors en forma de quadrat, per tal de formar la recta numèrica.

D’aquesta manera, els nens i nenes aprendran els números i també com funciona aquest robot, aprendran a programar-lo seguin les ordres que el professor doni. Així, els infants coneixeran i sabran perquè serveixen aquests robots, juntament treballaran amb aquestes noves tecnologies a l’escola, ja que molta gent pensa que aquestes tecnologies perjudiquen l’aprenentatge dels alumnes. Tot i això, cal saber diferencia i utilitzar adequadament les tecnologies, ja que donar-li una “tablet o el mòbil” a un infant no servirà de res perquè no se li està ensenyant res, i només se li dóna perquè calli o perquè s’entretingui.

Els BEE-BOT, són unes eines per introduir les noves tecnologies perquè els infants puguin treballar amb aquestes i les coneguin. A més, els nens i nenes aprenen d’una manera diferent, i poden assolir més els conceptes de manera activa, dinàmica i divertida.

Per què treballar robòtica i programació amb l’escola?

En el nostre dia a dia quotidià, la tecnologia i la robòtica estan cada vegada més presents. Interactuem amb aparells que programem gairebé sense adonar-nos, donem instruccions a través d’ordres, ordenem comportaments i confiem tasques a aquests “aparells” per alleujar els quefers quotidians.

És important, ensenyar i treballar amb els petits sobre aquests processos i iniciar-los en el maneig i utilització a les aules d’aquests artefactes robòtics que ens acompanyen diàriament. L’arribada de l’era digital i l’omnipresència de les noves tecnologies han canviat completament la forma de comunicar-nos, apareixent una infinitat de possibilitats i eines per expressar-nos més enllà del clàssic llapis i paper, com és el cas de la programació.

Ensenyar a programar/codificar vol dir que dotar els nostres alumnes de la capacitat d’utilitzar jocs, animacions, postals digitals, escenes interactives… com una nova manera d’expressar les seves idees i comunicar-se amb els altres. Per tant, les competències vinculades als llenguatges de programació, com un aspecte més a incloure en el procés formatiu del nostre alumnat, es revelen com un contingut educatiu essencial per al futur dels nostres alumnes/es.

En resum, amb aquest projecte pretenem fomentar la inclusió d’eines robòtiques a les aules escolars perquè tots els nens tinguin l’oportunitat de desenvolupar habilitats bàsiques de programació, amb l’objectiu que puguin esdevenir ciutadans digitals ben formats i empoderats.

Publicat dins de Avaluació, General | Etiquetat com a , | Envia un comentari

PETIT CORTOMETRATGE

http://https://www.youtube.com/watch?v=tsOyeBROiIM

El tema principal d’aquest vídeo és la importància de les necessitats educatives especials (NEE) juntament amb la inclusió dels infants a l’escola, ja que molts cops pensem i relacionem les necessitats especials a infants que tenen alguna discapacitat o nens que li costa aprendre. Però, d’altra banda no només és dona una atenció especial a aquests nens i nenes, sinó que també ens referim a aquells alumnes que tenen una capacitat intel·lectual elevada, la qual cosa provoca que vagin un o dos cursos avançats del que realment li pertoquen.

Per tant, els alumnes que necessiten una educació especial són aquells que tenen dificultat en el seu aprenentatge i aquells que tenen una alta capacitat intel·lectual. El fet d’etiquetar com és un alumne afecta molt més del que creiem als infants, tant en les seves capacitats personals com socials, ja que aquests pensen que no poden aconseguir allò que es proposen i es desmotiven, a més fent el mini’m del que poden donar realment.

D’aquesta manera els alumnes que tenen aquells alumnes que dificultats necessiten un període o tot l’any de la seva escolarització, ja que han de tenir un suport i unes atencions específiques educatives a causa d’alguna discapacitat o de greus trastorns de conducta. En canvi, els alumnes que tinguin una alta capacitat intel·lectual, o també anomenats “superdotats”, han de tenir un suport educatiu, ja que en aquest cas els continguts del currículum solen ser fàcils per a ells o inclús avorrit pel fe de què tenen una major capacitat per aprendre.

Finalment el que es pretén aconseguir és que hi hagi una inclusió de tots els infants per iguals, ja que aquests tenen els mateixos drets. Es vol fomentar la interacció mútua entre aquests alumnes, oferint-los les mateixes oportunitats.

Publicat dins de Angles, Avaluació, General, Moviments, Plans | Etiquetat com a , | Envia un comentari

ANÀLISI D’UNA ESCENA D’UNA PEL·LÍCULA

http://http://www.youtube.com/watch?v=HJaR8uflg5s

Aquesta petita escena pertany a la pel·lícula “La vida es bella”, de 1997 escrita, dirigida i protagonitzada per Roberto Benigni, qui defineix la seva pel·lícula com una faula: Guido troba i sedueix la seva futura dona, Dora. Anys més tard, tenen un fill anomenat Josué i, pel fet de ser jueus, són deportats a un camp de concentració alemany. Allà, fa creure al seu fill que els treballs del camp són en realitat un joc, l’objectiu del qual seria guanyar un tanc. Amb aquesta idea, Guido aconsegueix amagar i fer suportable la vida al camp del seu fill.

Un altre aspecte molt important és la música escollida al llarg de la pel·lícula, ja que contribueix molt a aquest univers de conte: cada personatge posseeix de fet la seva pròpia melodia que sona a cadascuna de les seves aparicions a la pel·lícula (melodia de la parella, melodia del nen, etc.).

A continuació, comentaré els diversos plans, angles i moviments de la càmera que trobem en aquesta escena, a més també analitzarem dos aspectes més els quals són el color i la llum. Com ven comentar l’apartat de “L’anàlisi d’un anunci”, on trobem més detalladament l’explicació dels plans, angles i moviments de la càmera. Així doncs, en aquest apartat nomenarem aquells que destaquin més amb una breu explicació, relacionant-la amb la teoria i la mateixa escena.

Per tant, en aquest anunci destaquem el gran pla general, el pla general, pla conjunt i pla mitjà en la qual se centren en els personatges, per tal de ressaltar la figura de cada personatge i deduir quin és el paper que fa cadascuna. D’altra banda, el director s’apropa més als protagonistes de la pel·lícula, ja que primer de tot fa un gran pla general i a poc a poc es va centrant en els personatges principals utilitzant un pla conjunt o un pla mitjà.

Seguidament, l’angulació que apareixen són el pla picat, el pla contrapicat, pla dorsal, escorzo, i el perfil. Per aquest motiu la càmera enfoca els protagonistes de manera que els destaca de la resta dels personatges, a més fa un enfocament cap a la dona quan utilitza el pla picat, ja que ella és una presonera més i viu en el camp de concentració amb el seu marit, i el seu fill però les dones estan separades dels homes. L’escorzo i el  perfil en aquesta escena no es veu gaire, tot i que durant la pel·lícula sí que hi predominem, ja que s’utilitza quan el pare parla amb el seu fill mentre van caminant, i el nen va amagat dins el carretó. Tots dos van al final de la filera i quan el guàrdia continua endavant, el pare decideix baixar al seu fill per a utilitzar el megàfon de la sala i donar-li el “bon dia” a la seva dona.

Finalment, el moviment de la càmera s’utilitza el travelling de seguiment i el moviment grua, ja que en aquesta petita escena la càmera segueix de molt a prop en tot allò que fa. A la vegada que també es reflecteix el moviment grua perquè es veu com la càmera canvia la perspectiva, ja que s’apropa o s’allunya dels personatges contínuament.

El color proporciona major adequació a la realitat, ja que el món és en colors, i una més àmplia llibertat per al joc de caràcter creatiu. En aquesta escena si que es pot apreciar el color, ja que són molt apagats perquè tots van amb uniforme i es troben en un camp de concentració.

Però, en altres ocacions els cineastes del cinema utilitzen el color blanc i negre per a les seves escenes, no obstant això, gràcies a aquesta combinació van arribar a adquirir unes cotes altíssimes de perfecció fotogràfica, de contrastos entre llum i ombres i una sorprenent professionalitat en l’ús de la il·luminació.

La llum és un element imprescindible per al llenguatge cinematogràfic. Sense llum no hi ha cinema. La il·luminació crea ombres, arrugues, rejoveneix o envelleix, crea efectes psicològics del personatge, en funció d’on es col·loqui canvia l’atmosfera d’una pel·lícula. Això es reflecteix en aquests escena clarament, pero en general en tota la pel·lícula si que es pot observar aquests constrastos de llum.

Publicat dins de Angles, General, Moviments, Plans | Etiquetat com a | Envia un comentari

ANÀLISI D’UN ANUNCI

http://http://www.youtube.com/watch?v=_wYCvvwseDU

En aquest anunci, es reflecteixen diversos temes com per exemple per una banda tenim les emocions, la solidaritat juntament amb les discriminacions i els prejudicis. D’altra banda, podem observar que encara que sigui un anunci senzill, el seu contingut i el seu missatge arriben clarament al seu receptor, fent que aquest pugui reflexionar sobre petites coses de la vida que sembla que no tinguin valor ni sentit.

Concretament aquest vídeo, és un petit curtmetratge que mostra el dia a dia d’un individu comú, la història convida l’espectador a reflexionar sobre el valor de les petites accions i gestos d’ajuda que, de vegades, semblen insignificants però que generalment poden arribar a contribuir a aconseguir una gran causa. A continuació, ens referirem al missatge, ja que és senzill i clar “no importa el lluny que arribem com a civilització, res pot substituir la satisfacció de fer una bona acció”.

A més, ens fa preguntar-nos quantes vegades deixem de fer aquestes petites accions quotidianes sense tenir en compte elm impacte que poden tenir en les altres persones?

Així doncs, com ve sabem que en qualsevol anunci, curtmetratge o pel·lícula entre d’altres és té molt en compte el pla, l’angle i els moviments de la càmera, per tant tot seguit explicarem aquests conceptes i observarem si es compleixen en l’anunci triat.

Primer de tot trobem el pla, és una tira contínua de pel·lícula cinematogràfica, creada a partir d’una sèrie de fotogrames, que corre per un període ininterromput de temps. Els plans són generalment filmats amb una simple càmera i pot ser de qualsevol durada. En aquests anunci trobem diversos plans amb la finalitat d’ensenyar l’entorn per on es mou el perdsonatge i per observar que fa en tot moment.

D’aquesta manera, havent explicat anteriorment els diferents plans a les classes, com per exemple els angles i els moviments de la càmera, centrant-nos un altre cop en el nostre anunci solidari podem observar que hi ha diferents plans, angles i moviments en l’anunci, preò es pot dir que generalment trobem i/o predomina el gran pla general, el pla general i el pla mig curt, ja que durant el curtmetratge es pot observar com mostren l’entorn on es troba el subjecte, amb diferents perspectives, al mateix temps també enfoca des del cap fins a la cintura o fins i tot de cos sencer a les persones que ajuda el protagonista.

A continuació trobem els diferents angles com poden ser el pla picat, el contrapicat i el frontal, ja que aconsegueix apropar-se als subjectes o allunyar-se amb la finalitat de poder interactuar amb les diverses escenes. I finalment, els moviments com poden ser el tràvelling de presentació progressiva i el tràvelling de seguiment perquè en tot el curtmetratge la càmera segueix al protagonista en tot moment.

Com a conclusió podem dir que en aquest anunci podem trobar una mica de tots els plans, angles i moviments però en general els que he esmentat en el paràgraf anterior són els que més destaquen, ja que és un anunci el qual vol mostrar l’entorn per on es mou el protagonista, i també les persones amb les quals interactua juntament amb les persones que observa el que fa dia a dia.

Un altre aspecte que hem esmentat anteriorment, al principi, les emocions tenen un paper molt important en aquest anunci, ja que es reflecteixen les emocions bàsiques primàries. D’aquesta manera, començarem amb l’enuig, ja que durant l’anunci hi apareix un home d’una tenda i quan veu que el protagonista li dóna diners a la dona perquè la seva filla petita pugui anar a l’escola el dependent s’enfada.
Tot seguit trobem, la tristesa perquè el protagonista quan ja passen dos o tres dies li dóna un altre cop diners a la dona però en veure que no està la nena se sent trist i defraudat.

Seguidament bé l’alegria, ja que el protagonista al llarg del vídeo sempre està amb un somriure i va content, així també quan està trist perquè no veu a la nena amb la seva mare però després la veu que bé corrents on és la seva mare i ell observa que la nena està vestida amb uniforme i que sí que assisteix a l’escola es posa molt content i alegre, fins i tot sembla que se senti orgullós tant de la mare com de la nena. També al dependent li canvia la cara quan veu que la nena va a l’escola amb els diners que li dóna el protagonista, i també observem que li canvia la cara i fins i tot podria ser que aquest acte de bondat ell fes reflexionar sobre el que ell pensava que estava “malament”.

Generalment observem que totes les emocions es reflecteixen en les cares de les persones, i que amb un simple acte es pot ajudar a altres persones que no poden tirar endavant per si soles amb la finalitat de què aquestes puguin complir els seus somnis.

Publicat dins de Angles, Avaluació, General, Moviments, Plans | Etiquetat com a , | Envia un comentari

USOS EDUCATIUS DE LA WEB 2.0

D’acord amb el que hem esmentat sobre la Web 2.0 en la primera entrada, en aquest apartat ens centrarem, en els usos i les eines que comporta actualment aquesta Web 2.0 en l’àmbit educatiu.

En l’actualitat, la Web 2.0 s’utilitza cada vegada més i en l’àmbit educatiu sobretot, és a dir, encara que no estiguin especialment dirigides per a l’ús en les aules poden ser unes eines d’aprenentatge favorable per als alumnes i els professors, juntament per a la tecnologia d’avui dia que cada cop avença en les seves innovacions.

Així doncs, molts mestres busquen noves maneres de poder implementar i fomentar la teoria que donen a les seves classes, d’aquesta manera, fan ús de les noves tecnologies com per exemple els power points, el prezzi, pfd, word, excel… entre d’altres amb la finalitat de què tota la informació arribi als seus alumnes, i perquè els seus aprenentatges siguin més productiu.

De fet molts docents han començat a utilitzar i/o crear-se blogs, podcasts i wikis, com una via per ensenyar als seus alumnes, i donant un punt de vista diferent de la manera que tenia d’ensenyar l’escola tradicional. Per tant, han començat a aparèixer “noves eines“, creades per fomentar la interactivitat i la participació dels alumnes, intentant motivar-los perquè puguin desenvolupar les seves capacitats i habilitats personals i socials a través d’aquestes webs, blogs o wikis. Alhora que intenten demostrar que cada alumne/a té el propi procés i ritme d’aprenentatge, i que cadascú necessita un temps determinat per poder assolir tots els conceptes i teories donades a la clase.

D’aquesta manera nomenarem un parell d’aquestes webs amb la finalitat de fomentar l’educació a través de les tecnologies, perquè les pugueu fer servir amb els vostres alumnes:

1.- Interactivitat, pot utilitzar aquestes eines per la participació activa dels estudiants a l’aula, com poden ser wordpress.org, flickr, wordsift… entre d’altres.
2.- Compromís, els alumnes que fan ús d’aquestes eines tenen l’oportunitat de poder accedir als diversos coneixements dels temes que estan estudiant, com poden ser box.net, google vídeo, smilebox… entre d’altres.
3.- Motivació, aquestes eines tenen la finalitat de motivar als alumnes perquè participen en els seus deures, com voki, glogster, delicius… entre d’altres.
4.- Empoderament, són de gran ajuda per a què el professor enseny als seus alumnes a prendre decisions i tenir possessió dels seus propis projectes, com poden ser twitter, wikispaces, bloglines… entre d’altres.
5.- Diferenciació, permeten als estudiants utilitzar diferents estils d’aprenentatge, d’aquesta manera els alumnes que estan aprenent visualment poden llegar la informació, i els estudiants que estan aprenent auditivament poden escoltar la informació, com poden ser gabcast, edublogs, blogger… entre d’altres.

Per tant, tenint en compte aquests conceptes i les webs que es poden utilitzar en una aula perquè l’aprenentatge sigui eficaç i productiu per als alumnes, i per a observar si aquestes eines utilitzades i triades pel professorat són adequades per ensenyar i perquè els seus alumnes puguin tenir més informació sobre el tema que estan treballant. Tot això, no vol dir que les eines que hagi triat el docent, encara que no siguin les que hem anomenat anteriorment, no significa que la manera que tenen d’ensenyar no sigui adient, ja que cada docent pot preparar la seva classe i triar el mètode que més s’adeqüi allò que vol ensenyar.

Per finalitzar us adjunto un enllaç on parlen d’aquestes webs que podeu utilitzar amb els vostres alumnes, també teniu més informació per a què serveix cadascuna i quin és el seu objectiu principal: http://http://juandomingofarnos.wordpress.com/2011/02/28/100-herramientas-de-la-web-2-0-para-el-aula/

D’altra banda, parlaré una mica de la meva wiki personal, la qual el tema principal és “L’EMOCIÓ I L’EDUCACIÓ EMOCIONAL“, ja que crec que actualment són dos conceptes que se solen confondre molt juntament amb els sentiments perquè aquest últim està molt relacionat amb l’emoció. Aquesta wiki està centrada en les diferents etapes que viu la persona com pot ser la infantesa, l’adolescència, la joventut, l’adultesa i finalment la vellesa. Per tal que tingueu més informació us deixo l’enllaç de la meva pàgina: http://https://sites.google.com/site/comunicacioiinteraccio2/

Publicat dins de Avaluació, General | Etiquetat com a , , | Envia un comentari

WEB 2.0

La Web 2.0, és un concepte que es va crear en 2003 i es refereix al fenomen social, el qual va aparèixer a partir de les diverses aplicacions d’internet. Aquest tipus de web estableix diferències entre: la “Primera època de la Web”, en la qual els usuaris era un subjecte passiu que rebia o publicava la informació, sense tenir l’oportunitat o possibilitat que és generes cap mena d’interacció entre ells; i la revolució que van causar els blogs, les xarxes socials juntament amb altres eines relacionades amb l’àmbit informàtic.

La Web 2.0, es refereixen a totes les webs que faciliten el fet de compartir informació com poden ser la interoperabilitat, el disseny centrat en l’usuari i la col·laboració en la World Wide Web.

Aquesta web permet als usuaris poder realitzar treballs col·laboratius, interactuant i col·laboren mútuament amb altres usuaris, com a propis creadors dels continguts de cada web en una comunitat virtual. Així doncs, aquests usuaris són actius i amb unes capacitats de crear, donar suport i formar part d’una societat i/o comunitat tant en l’àmbit local com global amb la finalitat d’informar, comunicar, i generar coneixement i contingut. Com a exemples de la Web 2.0 podem trobar:

– Comunitats webs
– Serveis webs
– Aplicacions web
– Serveis de xarxa social
– Serveis d’allotjaments de vídeos
– Wikis
– Blogs

D’altra banda, les eines que ofereix la Web 2.0 és col·labora per tal de millorar els diversos temes en la classe, sigui per a docents o per docents o per estudiants. Per tant, es pot dir que el “treball col·laboratiu o treball en equip” actualment està adquirint molta importància en les activitats que es realitzen a internet, juntament amb els avenços de les noves tecnologies.

La Web 2.0 es caracteritza principalment per la participació dels usuaris actius i no només com a espectador dels continguts de la Web. Les eines 2.0 (eines col·laboratives i socials), suposen un avenç tecnològic important, ja que amb aquestes es poden:

  1. Crear entorns lúdics multimèdia i reproduir-los en grups.
  2. Crear sistemes de puntuació d’activitats i d’assoliment dels objectius.
  3. Crear un sistema de competència que estimuli l’adquisició dels coneixements.
  4. Crear sistemes de reforç positius entre els components del grup, quan un d’aquests arriba o supera el seu objectiu.

Per tal de que tingueu més informació, i si és del vostre interés us deixu un enllaç d’un PDF sobre la “Web 2.0” juntament amb els “Usos educatius de la Web 2.0”, podeu trobar més informació en: http://http://sedici.unlp.edu.ar/bitstream/handle/10915/27532/Documento_completo.pdf?sequence=1

Publicat dins de Avaluació, General | Etiquetat com a , , | Envia un comentari

APRENEM A COMUNICAR

Vivim en una societat, en la qual dependent els uns dels altres en molts aspectes. Per aquest motiu és fonamental tenir la capacitat d’expresar-nos i comunicar-nos de forma eficaç amb els altres. Per tant, cal millorar les nostres habilitats per a la comunicació.

D’aquesta manera anomenarem alguns aspectes que s’ha de tenir en compte per tal de poder desenvolupar les nostres habilitats socials i comunicatives:

* Ser precís amb la informació que volem transmetre, no cal repetir moltes vegades allò que volem comunicar o dir, ja que això pot causar que el nostre interlocutor perdi interès i desconnecti rapidament del que estem comunicant.

* Ser concret amb allò que volem dir, per tant ens haurem d’expressar de manera clara i especifica, intentant comunicar allò que volem.

* Tenir temps i espai adequat per parlar, ja que depenen del tema i la situació en què ens trobem la comunicació serà privada o publica.

* Tractar els temes d’un en un, ja que no és viable crear una llista i parlar de diversos temes que no tinguin cap mena de relació entre si. Així doncs, caldrà centrar-se en un sol tema perquè l’intercanvi de la comunicació sigui eficaç.

* S’ha de tenir en compte la comunicació no verbal, és a dir, els gestos, el to, el volum de la veu i la posició corporal perquè no només parlem no comuniquem verbalment sinó que també ho fem amb les nostres accions.

* Documentar-se o informar-se del tema que es parlarà, perquè no podem donar tan sols la nostra pròpia opinió, ja que també hem de poder argumentar allò que diem de forma verídica.

Finalment, podem dir que comunicar-se eficaçment és un art, ja que no ho fem només amb les paraules si no també amb les accions del nostre cos.

D’aquesta manera podem dir que comunicar-nos no és tan sols parlar i donar la nostra opinió, sinó que es tracta de poder escoltar el que diuen les altres persones, respectar-la quan parla i sobretot argumentar la nostra resposta per tal de tenir un domini d’allò que parlem. Per tant, comunicar significa donar a conèixer alguna cosa a una persona o a un grup de persones amb la finalitat de que aquests puguin participar i/o interactuar mutuament seguint un ordre.

D’altra banda, per tal de poder guiar-vos perquè us sigui d’utilitat us deixo un enllaç d’un blog, en el qual surten uns llibres sobre les habilitats socials, la psicologia i la intel·ligència emocional amb la finalitat de poder millorar les habilitats socials juntament amb les comunicatives: http://http://habilidadsocial.com/libros-habilidades-sociales/

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Envia un comentari